Auteur |
Bericht |
David
|
Geplaatst: ma jun 27, 2011 4:07 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Volgens mij zijn ze op huurkart gebied al aardig bezig met elektrische karts.
Als de kosten van een elektrische kart allemaal een beetje binnen de perken blijven en er een enigsinds fatsoenlijke rijtijd gerealiseerd kan worden zou ik er niets op tegen hebben.
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: ma jun 27, 2011 4:41 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
kwa acceleratie kan elektro stuk sneller zijn als een dik opgevoerde icc of vt250. maarja of het ook meer fun geeft vind ik van niet. vind idd de benzine lucht, herrie erbij horen. en tsja een mp3 opzette met motorgeluiden is geen karten jongens!!:)
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: ma jun 27, 2011 5:27 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
@ChrisW: Opzich is het wel betrouwbaar, maar over het algemeen zijn electra componenten duur. Dus als er dan iets kapot is dan ben je ook gelijk aan de beurt zeg maar. Daarbij vergt een electromotor ook onderhoud. Dat weet je waarschijnlijk uit je modelbouw tijd dan nog wel, die moet je ook eens in de zoveel tijd opnieuw wikkelen e.d. En er moeten natuurlijk ook ooit eens nieuwe lagers in etc. (ja ik heb ook met die bestuurbare meuk gereden en heb toen al de keuze voor brandstof gemaakt  ) En daarbij, het rijden verandert natuurlijk niets aan, maar ik denk toch dat je het geluid en de geur gaat missen. Ik in ieder geval wel.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: ma jun 27, 2011 6:10 pm |
|
|
elektro motor opnieuw wikkelen:S??? wie koopt er dan ook bartsmit rommel!!! heb jarenlang wedstrijden gereden met elektro modelbouw 1:10 en benzine 1:6 enige onderhoud is lagers. en bij benzine je motorblokje. elektro nooit.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
ChrisW
|
Geplaatst: ma jun 27, 2011 7:03 pm |
|
|
Opnieuw wikkelen kan ik me ook absoluut niet herinneren. Misschien dat ik een keer de koolborstels van een motortje heb vervangen en heel misschien wat lagers, maar dat stelt niet veel voor en kan je ook zelf doen zonder speciaal gereedschap (anders dan de grote revisie van een brandstofmotor). Verder kost een electro motor ook niet extreem veel; dat zal bij een gelijk vermogen veel minder zijn dan een brandstofmotor.
Los van de accu, zal de electrokart denk ik een groot kosten- en onderhoudsvoordeel hebben (maar dat geldt ook voor de 1:1 electroauto en dat is dus alleen nog niet genoeg om reeds succesvol te zijn). De grote vraag is denk ik echter of de accu's qua gewicht/prestatie geschikt zijn, wat ze kosten, hoe lang ze meegaan en of ze ook in de praktijk inderdaad zo snel zijn te laden zoals in het artikel wordt geschreven (zonder dat je de accu snel naar de andere wereld helpt)
|
|
Omhoog |
|
 |
Art
|
Geplaatst: ma jun 27, 2011 7:21 pm |
|
|
Citaat: vind idd de benzine lucht, herrie erbij horen. Oke oke, dan maken we voor jou een fles met benzine, rubberlucht en uitlaatgassen zodat je jezelf nog beter kan inleven 
_________________ Voor uw en mijn veiligheid geef ik voorrang
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma jun 27, 2011 7:30 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Citaat: Volgens mij zijn ze op huurkart gebied al aardig bezig met elektrische karts. in twente hadden ze deze al.. viel me vies mee hoe hard deze konden
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
bas
|
Geplaatst: ma jun 27, 2011 9:25 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
ik heb er met 1 gereden die toch behoorlijk liep maar die kost dan ook wel ff 12000 euro..en niemand weet hoe lang hij het vol houdt. ik denk dat we even geduld moeten hebben...
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: ma jun 27, 2011 9:29 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Zou er dan een toeter op zitten als je wil inhalen?, want ze horen je niet meer.... of ff schreeuwen... an de kant jonguh!
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di jun 28, 2011 9:53 am |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
12000 euro?! Dat is wel vrij veel zeg maar. Dat opnieuw wikkelen heb ik ook maar gelezen hoor, was voor mij reden (buiten dat ik een hekel aan electra heb, waar dan ook) om een brandstof autotje te kopen. Zo'n brandstof motortje heb je heel snel gereviseerd, stelt geen donder voor. (speciaal gereedschap heb je er ook niet voor nodig) Bij een kart ligt het iets anders natuurlijk, maar toch blijf ik angstvallig vasthouden aan wat er nu is 
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: di jun 28, 2011 10:02 am |
|
|
ligt eraan waarmee je reed, die nitro krengen liepen 2 wedstrijden op een zuigertje. maar je moet dan geen elektro claxon nemen backslash 1x toeteren en je auto staat stil zoveel stroom die claxon dan trekt.
|
|
Omhoog |
|
 |
timskart
|
Geplaatst: do jun 30, 2011 8:22 am |
|
|
ik vind het wel een super kart vooral als ik hm vergelijk met de huidige karts dan heb je echt "een kart voor iedereen." geen dure benzine nodig, geen brekende krukassen -kleppen-zuigers -carbs-etc.etc. ok je zal wat meer van elektra moeten gaan leren, maar t is wel een uitdaging
_________________ who take a change. dirt racing is handle the power on the dirt.
|
|
Omhoog |
|
 |
fietspomp
|
Geplaatst: do jun 30, 2011 1:44 pm |
|
|
als je er een dikke rubere band om je kart doet kan je nog botsen ook
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: do jun 30, 2011 2:54 pm |
|
|
koop uw penningen aan de kassa voor uw nieuwe rit.. 
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: do jun 30, 2011 3:21 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Citaat: maar je moet dan geen elektro claxon nemen backslash 1x toeteren en je auto staat stil zoveel stroom die claxon dan trekt. benzine aggregaat achter op om stroom te leveren voor de toeter, laptimer en de accu's bij te vullen 
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
 |