Auteur |
Bericht |
jvd
|
Geplaatst: wo aug 08, 2007 9:16 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
ik heb er geen problemen mee, als iemand achter me zit die sneller is dan mij en ik zou hem niet in de gaten hebben
dan mag hij me gerust bumperen
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
 |
symenmanzzz
|
Geplaatst: wo aug 08, 2007 9:16 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 18, 2006 1:41 pm Berichten: 181 Woonplaats: winterswijk
|
jah en als diegene waar je langs wilt dan extra het gat dichtgooit en jezelf ook geen zin hebt in schade??? nou dan zijn ze mega irritant...
_________________ >>>>>> www.symenwiggers.nl <<<<<<
CRG+MAXTER!!!:D
|
|
Omhoog |
|
 |
RaceKabouter
|
Geplaatst: wo aug 08, 2007 9:18 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm Berichten: 177 Woonplaats: Haarlem
|
@symenmanzzz
Ik neem niet aan dat ze dan van de lijn afgaan om jou op de ideale ongehinderd te laten passeren
@jvd
Ook door bumperen kunnen hele rare dingen gebeuren. Heb mensen hierdoor wel een over kop zien gaan. Moet je denk ik toch maar niet doen.
(wat klinkt dat belerend zeg, maar zo bedoel ik het niet hoor - gewoon een goed advies)
|
|
Omhoog |
|
 |
tony kart racer
|
Geplaatst: wo aug 08, 2007 9:20 pm |
|
|
als ik merk of zie dat er een snellere karter mij van achteren
naderd ga ik van mijn gas en ff van mijn lijn af.
en geef met een vinger aan waar hij er langs kan.
links of rechts naar gelang de aankomende bocht en situatie.
dit resulteerd altijd in positieve reactie's.
men steekt ff een hand op om te tonen van : bedankt .
er kwam zondag zelfs iemand naar mij toe om mij te zeggen
dat hij dat heel sportief vond.
dus als je normaal doet en anderen ook wat ruimte geeft
is karten leuk en blijft de agressie op de voetbal velden en komt niet naar een kartbaan.
maar met een instelling als die van bobby komt die agressie dus wel op een kartbaan.
en dat kunnen we dus niet hebben.
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: wo aug 08, 2007 9:26 pm |
|
|
Banen zijn breed genoeg om er voorbij te komen, en als ik iemand voorbij ga
ben ik sneller en heb denk ik ook meer ervaring dus moet dat niet echt een probleem zijn!
Als huurkart mee rijden is het vaak niet makelijk, maar daar leer je van uit te weiken en je krijgt betere reactievermogen!
|
|
Omhoog |
|
 |
jeffrey1991
|
Geplaatst: wo aug 08, 2007 9:30 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
@ bob,
Als je een coureur ben en je kan rijden en je bent goed..
Dan kan je er zonder problemen langs komen.
Een klein tikje kan ik begrijpen.. maar als iemand mij er volledig af douwt en ik hem vlinke schade... Dan sta ik niet meer voor me zelf in.. En uit ervaring kan je me vader dan beter ook niet uitproberen.
Ik vind het een super domme instelling net zoals jvd zeg een tikje KAN.
Vind het nog stom maar dat kan.. maar er iemand uit douwen.. als het perongeluk gaat kan ik het begrijpen.. maar als ik merk dat het expres gaat, kan het met die gene verkeerd af lopen.
Want ik heb het eens op lansard gezien werd een jongen gewoon na het rechte stuk gewoon de band ingeduwd en die heeft die hele kart van die andere jongen kort en klein geslagen.. die heeft zijn auto gepakt en hem over die kart gereden ect ect..
een klein tikje kan maar stoer doen.. Om er iemand uit te douwen bereik je niks mee al ben je de koning op de aarde, sommige mensen denken datt.
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: wo aug 08, 2007 9:37 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Tja, het was eigenlijk een opmerking die ik niet van Bobby verwacht had, misschien dat het in een opwelling hier opgeschreven is?
Gelukkig blijken veel mensen het opzettelijk van de baan duwen van anderen niet goed te keuren. De tikjes zijn wat omstreden, deel ze zelf in ieder geval niet uit, kan me er soms wel wat bij voorstellen, maar vaak is het beter om gewoon wat geduld op te brengen. Er hoeft geen race gewonnen te worden, en de dag is nog lang genoeg.
Het aparte is, dat er in de discussies met het onderwerp of je altijd goed achterom moet kijken om snellere rijders in de gaten te houden, meestal gezegd wordt dat men dat liever niet heeft, en het beter is om gewoon de eigen lijn te blijven rijden.
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: wo aug 08, 2007 9:37 pm |
|
|
Maar er zijn ook idioten die dat niet snappen was laatst in Veldhoven mijn kart was noch niet goed warm en liep noch niet goed dus ga ik in de bocht helemaal rechts dat iedereen links voorbei kon!
Maar een knul snapte dat niet en wou me toch rechts inhalen dat is dus goed fout gegaan, over mijn achterwiel de lucht in en lande op mijn kart uitlaat plat en lach op de baan dat was mijn 5 ronjes Veldhoven !
Maar ja stumpers heb je overal
|
|
Omhoog |
|
 |
jeffrey1991
|
Geplaatst: wo aug 08, 2007 9:38 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
idd, maar bobby zegt ut vaker
Uit ervaring he 
|
|
Omhoog |
|
 |
Nuno
|
Geplaatst: wo aug 08, 2007 9:49 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
nu dat ik even nadenk heb ik wel eens zoiets meegemaakt .
ik haalde op een vrij snelle bocht iemand in en dat bleek een jong ventje te zijn jaar of 12 .
ik was er voor zon drie kwart voorbij aan de binnenkant en hij stuurde te veel in doordat hij met zn voorwiel mijn achterwiel raakte en spinde van de baan.
nou bleek dat dat ventje heeft zitten janken weet niet waarom
maar eenmaal in die pits aangekomen komt er een kerel op me afgerend en begint me daar in het duit een verhaal op te hangen  waar ik geen reed van begreep totdat er andere lui me te hulp schoten en het voor me op namen want had niks fouts gedaan.
als je bang bent moet je ook niet gaan rijden,lijkt mij.
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
 |
jeffrey1991
|
Geplaatst: wo aug 08, 2007 9:51 pm |
|
|
@nuno,
Een foutje kan altijd, en die man kan ik ook begrijpen het blijft je kind.. maar goed.. niet met opzet dus.. 
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: wo aug 08, 2007 9:52 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Bobby, sta echt van jouw reactie te kijken, had ik nooit verwacht !!!!
Simone rijdt nu al even mee, natuurlijk ook wedstrijden, en als trotse vader durf ik te zeggen, dat zij een aardig potje kan sturen, maar...... ze rijdt wel met een opgevoerde grasmaaier, en is dus lang zo snel niet als de meeste tweetakt piloten.
Zolang zij netjes haar lijnen rijdt, vind ik niet dat zij aan de kant moet gaan, of dat iemand haar opzij moet zetten, om er sneller voorbij te gaan.
Dan wacht je maar tot het rechte stuk, of probeer haar uit te remmen, maar doe het fair, ook zij is met haar grootste hobby bezig, en ik laat dat door niemand verknallen.
Gelukkig zijn de meesten op de baan wel bij hun volle verstand, en rijden zij niet met oogkleppen op.
_________________ kartloos
Laatst bijgewerkt door Lex op wo aug 08, 2007 9:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: wo aug 08, 2007 9:52 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
en als zoeits gebeurd
zkkr proberen (rustig) met woorden op te lossen
|
|
Omhoog |
|
 |
jeffrey1991
|
Geplaatst: wo aug 08, 2007 9:53 pm |
|
|
en ja tuurlijk je kan hem in de bocht er naast zetten das niet erg.. Dat is racen... 
|
|
Omhoog |
|
 |
Tommeke
|
Geplaatst: wo aug 08, 2007 9:54 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 12, 2007 6:50 pm Berichten: 242 Woonplaats: Born en Driebergen
|
Bobby bobby, dat had ik idd niet van jou verwacht. Ik zie je nu nog staan daar in Genk toen ik na een paar rondjes binnen kwam omdat me tijd op was. Je was niet echt blij.
En je doet NERGENS duwen, ook niet op de indoorkarting, daar hou je het ook beschaafd, daar is het nog altijd materiaal van iemand anders
Als ik met bekenden of collega's aant karten ben tikken we elkaar wel eens heeeel lichtjes aan als we echt sneller zijn en laten we elkaar ook gewoon voorbij. Niet elkaar onnodig hinderen oid, das OOK nergens voor nodig.
Mja, iedereen heeft ze zegje wel gehad denk ik. Nog meer agressie waar mensen zich aan ergeren?
GreetZzZz Tom
|
 |