Auteur |
Bericht |
Dick
|
Geplaatst: zo mei 13, 2007 8:14 pm |
|
|
Als je als ONDERNEMER iets in het buitenland koopt ( binnen de EU ) is de BTW verlegt. Dus het je niks te maken met BTW terug te vragen over producten.
Voorbeeld: Je koopt iets voor 10 euro ( ex btw ) dan zet je er tussen wat je wil verdienen. En dan doe je er nog eens 19% btw bij. ( die je later natuurlijk afdraagt )
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: zo mei 13, 2007 9:43 pm |
|
|
Ik verkoop aan de eind verbruiker, en die hebben daar niets mee te doen en ik betaal mijn omzet belasting en de Duitse staat is weer blij
Maar voor dat ik een Webshop start is het 2008 bij moed iets 200% zeker zijn voor ik iets begin.
Het kost te veel tijd en Geld om het niet serieus op te starten, daarom ook deze marktanalyse maar tot nu toe niet veel reacties misschien zijn de Mensen tevreden met de prijzen
Ik hoef er niet mijn brood mee te verdienen, dat is al goed.
|
|
Omhoog |
|
 |
willie
|
Geplaatst: zo mei 13, 2007 9:56 pm |
|
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm Berichten: 471 Woonplaats: Emmercompascuum DR
|
zolang er nog steeds prijsafspraken gelden in de kartsport is het beginnen van een webshop niet interesand volgens mij het prijsverschil is minimaal zodat er weinig te verdienen valt
kijk zolang als alle kartshops nog steeds 160 euro vragen voor een setje HG 3`s is het allemaal niet interessand
en dan is het ook nog bijna een service artikel want er wordt bijna niks op zo`n band verdiend
Je kan geld verdienen als je een setje banden op de markt brengt voor 100 eurie met de eigenschappen van de HG3 want zo`n bandje kost echt niet meer dan 10 euro hoor ze worden in thaiwan of china gemaakt .
en dat bedoel ik nou met prijs afspraken van de leveranciers
kijken of we Nelie smit kroes kunnen bellen 
_________________ MS Blue Falcon EVO 2015 met Modena KK1 `R`
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: zo mei 13, 2007 9:56 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik denk dat iedereen wel lagere prijzen wil, en daar niet echt een marktanalyse voor nodig is.
Dat het hier niet storm loopt met reacties ligt misschien aan het feit dat er de laatste tijd al heel wat webshops bij gekomen zijn, allemaal met de boodschap het karten goedkoper te maken. Veel mensen hebben dus zoiets van eerst zien dan geloven.
|
|
Omhoog |
|
 |
igot
|
Geplaatst: zo mei 13, 2007 10:40 pm |
|
|
@Willie,
Wij krijgen adviesprijzen van de leverancier, hier dienen wij ons aan te houden. Gebeurt dat niet dan word er niets meer aan je verkocht. Hetzelfde geld voor sparco kleding, rotax max motoren en onderdelen..
Adviesprijzen zijn niet voor niets in de wereld gebracht..
@Powerspayk
Trouwens aan wat voor winstmarge ga jij denken? Met 20% Kom je de markt niet door!
Je geeft zelf aan dat je veel mensen kent die onderdelen kunnen maken tegen een betere prijs. Ik zou zeggen: ga daar eens mee aan de slag! Probeer andere webshops te overtuigen en ga dat spul in de wereld brengen!
@Dick,
Volgens mij snapte jij niet echt wat ik bedoelde te vertellen maar goed, ga mij aub niets vertellen over het ondernemers wereldje aangezien ik hier al sinds mijn 14de in zit (eerste bedrijf toen opgestart).
Iedere ondernemer weet dat als je importeert (om het zo maar even te noemen) uit EU landen geen BTW hoeft te betalen bij aanschaf. Maar je kan dus ook geen BTW aftrekken! Maw je schiet er niets mee op! Het enige voordeel is dat je in eerste instantie minder betaald aan de leverancier, maar je dit uiteindelijk mag gaan betalen aan de belastingdienst.
Dan kennen wij hier in Nederland ook nog de termen als KOR (kleine ondernemings regeling), maar als deze nog van toepassing is op je onderneming.. weet ik niet of je wel zo'n succesvolle ondernemer bent.
|
|
Omhoog |
|
 |
peter
|
Geplaatst: ma mei 14, 2007 6:39 am |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
en zoals je al gezegd hebt , je hebt een voorraad nodig
lever je niet op tijd gaan ze naar een ander dus je hebt ruimte nodig
ruimte kost geld,veel geld
en daar zijn de huidige prijzen weer
er zijn er echt niet veel die niet redelijk scherpe prijzen hebben
als iedereen alles maar zo goedkoop mogelijk koopt dan stort de hele economie in elkaar
soms gun ik de kleine handelaar hier in het dorp zijn inkomsten en soms koop ik het op internet (als het te veel scheelt)
een mooi voorbeeld is garantie
ik koop een wasmachine in de winkel
wasmachine stuk en ik ga terug naar de winkel
wat als dat ding op internet gekocht is ?
terug sturen zeggen ze dan
weet je wat het kost om een wasmachine te versturen
daar zitten de addertjes onder het gras
goedkoop is duurkoop zeggen ze niet voor niks
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: ma mei 14, 2007 6:43 am |
|
|
Wat ik al geschreven heb het duurt noch een tijd ook die spullen die laat maken moeten kwalitatief goed zijn en getest worden ik wil geen troep verkopen
Maar dat is ook een + punt al die handelaren die op de markt komen of zijn met een webschop kan ik van leren, er zijn zo veel slecht kopieen das is echt lachwekend.
Veel denken ik maak een website en zet er wat spullen in en het loopt fout veel shops hebben 20 delen en dat was het.
Zo kun je niet starten je moet al het volle sortiment aanbieden anders word het niets en zo weinig mogelijk met Firma's samen werken die prijzen voor schrijven.
Ik heb in Nederland een groothandel met textiel gehad wat zeer goed liep, ook met mijn eigen ideeën wat veel Handelaren meende dat loopt niet maar dat liep als een trein.
@igot ik wil jou handel echt niet kapot maken, jij hebt al veel goede prijzen misschien werken we eens hand in hand wie weet!
Het is ook zo die prijzen die voor geschreven worden kan ik ook niet topen maar wel een alternatief voor vinden wand er zijn veel onderdelen die gemaakt kunnen worden zonder merk.
Ik wil de gouden middenweg dat de Kartsport betaalbaar wordt
Noch een ding ik schrijf hier over een webshop, en ik weet dat veel rijders graag wat praten en gezellig bijeen zitten en daarom die kart zaken zullen van mij weinig merken bij mij zullen die rijders bestellen die snell wat onderdelen moeten hebben, en mischien niet graag praaten
*************** En noch ben ik niet op de Markt *****************
|
|
Omhoog |
|
 |
Bobster
|
Geplaatst: ma mei 14, 2007 9:10 am |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
ik zou zeggen,
laat Frank ( powerspayk ) zich bewijzen dat hij het kan  en dat we hier dan verder over praten
want zo kunnen jullie hier nou nog wel eeuwen doorgaan 
Omhoog |
|
 |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: ma mei 14, 2007 10:40 am |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
ik vind het wel een goed idee
ik haal weleens onderdelen uit duitsland maar dan ben ik wel een dag bezig
een webshop is dan prachtig
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
 |
willie
|
Geplaatst: ma mei 14, 2007 10:00 pm |
|
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm Berichten: 471 Woonplaats: Emmercompascuum DR
|
Citaat: Adviesprijzen zijn niet voor niets in de wereld gebracht..
precies om de prijzen hoog te houden
en dat is geen verwijt naar de kartshops maar naar de leveranciers(lees merken)
als kartshop ben je dus het haasje je doet mee of..... IDD ze leveren niet meer aan je
Maar goed IGOT ik denk dat je precies weet wat ik bedoel
Kijk maar naar de bandjes toevallig he dat alle merken rond de 160 euro kosten en dan weet ik dat ook dat jullie winst marge minimaal is hierop
en ik wil ook vooral niet negatief overkomen maar ik zie wel de realiteit
OF ZIT IK ER VER NAAST IGOT??????????
maar goed ik accepteer het en blijf lekker karten en als ik ergens iets goedkoop zie ga ik het daar kopen want ik blijf natuurlijk een echte Nederlander
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 6:58 am |
|
|
Het is zo ieder Merk kan ook zijn richtprijzen hebben, maar die zijn niet in ieder Land hetzelfde als ik in ( I ) of ( D ) of Nederland de prijzen vergelijk heb ik al een groot verschil!
En zou je met dat verschil werken heb al je winst, wij testen deze week een setje banjes die kosten de helft van andere merken.
Als die goed zijn en ik verkoop die met 20.- winst ben ik noch de goedkoopste en de Kartrijders kunnen onder de 100.- nieuwe setje zachte banden rijden
Dat is handel wat de echte Nederlande zoekt 
|
|
Omhoog |
|
 |
igot
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 1:25 pm |
|
|
@Willie,
Klopt, alle prijzen zijn om het zo maar even te noemen absurt! Maar de marge is minimaal.
@Powerspayk,
Goedkoop iets aanbieden is leuk, maar iets wat iemand niet kent zal hij ook niet kopen..dat is mijn ervaring.
|
|
Omhoog |
|
 |
Vincent
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 1:44 pm |
|
Geregistreerd: do maart 22, 2007 1:03 am Berichten: 706 Woonplaats: Eindhoven / Cadier en Keer
|
igot schreef: iets wat iemand niet kent zal hij ook niet kopen..dat is mijn ervaring.
@igot,
niet alleen jouw ervaring, ik denk dat de meeste mensen wel voor het beste spul kiest en niet voor iets wat niemand kent.
_________________  Jungleboy no more 
|
|
Omhoog |
|
 |
Bobster
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 1:45 pm |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
toen de douglas velgen uitkwamen wist niemand of ze goed waren ?
als men uitprobeert kom je ergens achter, dus geef het spul van powerspayk ook zijn kans om ontdekt te worden 
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 3:07 pm |
|
|
Nu een andere vraag als iemand iets niet kent,hoe zouden jullie de mensen kunnen overtuigen dat het toch een goed product is 
|
|
Omhoog |
|
 |