Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 19, 2016 6:23 pm 

Geregistreerd: zo jun 22, 2014 10:59 am
Berichten: 38
Woonplaats: Het beloofde land (Kaatsheuvel)
Ik gooi er even wat vragen in om zo wat meer informatie/ tips en of ideeën te krijgen.
Ik zit er over na te denken om een andere kart aan te schaffen. :wink:
Kom er alleen nog niet helemaal welk merk/ type het gaat worden.

Ik rij zelf nu nog steeds een MS 125cc schakel kart, welke ik liever niet verkoop, deze zou ik dan toch echt gaan missen. (ben nog steeds fan van de TM cross 2-takt)
Maar voor de kart waar ik nu naar op zoek ben, heb ik enkel de volgende wensen:

- Betrouwbaar
- Recent modeljaar frame/ blok
- Elektrische start
- Goed te onderhouden
- Makkelijk aan onderdelen te komen (dealer in de buurt van Brabant)
- voorkeur voor 2-takt is er nog steeds, overigens ben ik ook behoorlijk weg van de 4-takt motoren (misschien ben ik gewoon dol op alles wat benzine lust :mrgreen: )

Ik doe aankoop het liefst bij een dealer in de buurt zodat je ook een keer kan binnenwandelen voor tips en/ onderdelen.
Voorheen kocht ik altijd bij Jan Cramer mijn karts (blijft een held!) echter heeft die niet veel meer staan buiten de superkarts dan.
Moet ook wel zeggen dat ik Jan cramer mis op de circuits tijdens de NK's enz...

Als ik nu direct een keuze zou moeten maken dan zou het tussen de 2 volgende motoren gaan:

- Rotax MAX Senior (automaat)
- Rotax DD2 (schakel - flipper achter stuur)

Deze doen volgens mij beide wel aan mijn wensen, en zijn betrouwbaar wanneer je de onderhoudsintervallen aanhoud.
Ik heb in het verleden 1 keer een 100cc automaat gehad, de andere 4 karts waren een 125cc TM cross.
Moet eerlijk bekennen dat ik mij met de andere motoren niet echt bezig gehouden heb, merk alleen dat er veel rijden met een Rotax.

Hopelijk hebben jullie nog aanvullingen voor mij?
Wellicht hebben jullie goede ervaringen met bepaalde merken/ type's en dealers.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 19, 2016 6:46 pm 

Geregistreerd: di nov 11, 2014 10:28 pm
Berichten: 308
Woonplaats: Eindhoven
Hoi ICS,

Ik ben zelf weg van de DD2.
Er staan er enkele te koop op FB Kart Markt, MP en 2ehands.be voor niet teveel. Echter geen dealers. (niet in de buurt)
Het heeft allemaal z'n voor en nadelen. Wellicht even zoeken hier op het forum er staat veel over vermeld.
Succes!

_________________
Karten.... What else!

CRG Road Rebel Gold & ……...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 19, 2016 7:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Als je voor de DD2 gaat; neem die van Paulo dan zeker in overweging ( zie de advertentie hier op het forum : viewtopic.php?f=10&t=12865 ).

En anders een VT250 4takt zoeken...

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 19, 2016 7:25 pm 

Geregistreerd: di nov 11, 2014 10:28 pm
Berichten: 308
Woonplaats: Eindhoven
Die heb ik voorbij zien komen. Een hele knappe! :D

_________________
Karten.... What else!

CRG Road Rebel Gold & ……...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 19, 2016 9:18 pm 

Geregistreerd: zo jun 22, 2014 10:59 am
Berichten: 38
Woonplaats: Het beloofde land (Kaatsheuvel)
Ik had de DD2 van Paulo inderdaad gezien, zeker de moeite waard om te overwegen.
Heb alleen nog nooit gereden met een DD2, geen idee wat de verschillen bijvoorbeeld zijn met een Rotax MAX Senior automaat.

Ik had de volgende 2 karts ook nog gespot welke voldoen aan het lijstje.

http://www.schepersracing.be/usedDetail-120.html

http://www.schepersracing.be/usedDetail-121.html


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 20, 2016 9:51 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: Nuland
Ik heb zelf mijn spullen recent ook bij Ingo gekocht. Dan heb je wel echt topservice en de merken die hij voert zijn natuurlijk bekende/betrouwbare merken etc.
Het is zeker aan te raden om eens met Ingo te gaan praten en ik verwacht dat het bij hem ook wel mogelijk is om een dagje een DD2 te rijden tegen niet al te gek geld of wellicht voor niets (mocht je er een kart kopen uiteindelijk).

_________________
Koos Kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 20, 2016 3:22 pm 

Geregistreerd: di nov 11, 2014 10:28 pm
Berichten: 308
Woonplaats: Eindhoven
Mijn DD2 komt ook van hem af.

_________________
Karten.... What else!

CRG Road Rebel Gold & ……...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 20, 2016 5:14 pm 

Geregistreerd: zo jun 22, 2014 10:59 am
Berichten: 38
Woonplaats: Het beloofde land (Kaatsheuvel)
Ingo Schepers heeft zijn materiaal wat hij aanbied zeker wel voor elkaar wanneer ik de foto's bekijk.
Geeft dan ook vertrouwen om eens langs te gaan om de verschillende motoren te bepreken.

Waarom zijn jullie voor een DD2 gegaan en niet voor een Rotax MAX of iets anders. (ben verder niet nieuwsgierig hoor :mrgreen: )


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 20, 2016 6:04 pm 

Geregistreerd: di nov 11, 2014 10:28 pm
Berichten: 308
Woonplaats: Eindhoven
Heb een RM gehad, maar wilde al snel wat anders.

Had al eerder op een DD2 gereden van mijn maat en eigenlijk was ik toen al verkocht.
Tevens is een DD2 meer voor mijn budget t.o.v. bijv. voorbeeld een schakel. Had ook naar een KF2 gekeken, maar daar kan je ook behoorlijk wat aan krijgen begreep ik. Luistert ook erg nauw.
Veel rondkijken, vragen en proberen veel info over ervaringen in te winnen. Maar ieder zal zijn verhaal en ervaringen hebben.

_________________
Karten.... What else!

CRG Road Rebel Gold & ……...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 20, 2016 10:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Mijn CRG Kart met DD-2 motor is inderdaad in hele goede staat. Ik ben geen dealer of winkel maar ik durf de uitdaging wel aan hoor.
Motor heeft maar 20 uur gelopen (en dan overdrijf ik want volgens mijn berekeningen waren het er maar 16, maar goed)
Er is een nieuwe zuiger in gegaan en die heeft maar 4 uur gelopen.

Alleen een hele nieuwe ZOU iets beter kunnen zijn, maar zelfs dat betwijfel ik.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 21, 2016 11:33 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Waarom men voor een bepaald type kart/motor gaat, blijft een persoonlijke keuze en smaak ! Dus wat anderen ook aanbevelen, ga proefrijden en ervaar zelf wat je het meeste aantrekt/ligt.

Mijn persoonlijke ervaringen met de genoemde motoren :

Rotax Max Senior heb ik alleen de oudere type gereden; deze deed "onderin" niet heel veel en de koppeling was niet altijd betrouwbaar. De nieuwere typen zijn veel beter en pakken ook onderin beter op.
Meest geziene motor op de circuits.

DD2 vind ik een leuke motor met net iets meer power dan de Max Senior. Mede door de 2 versnellingen kun je beter uit de bochten wegkomen en valt de motor minder gauw dood bij (te) lage toeren.

Swissauto SA250 ( 4 takt ) rijd ik nu al weer sinds 2009 mee. Relatief makkelijk te rijden motor met voldoende power en vooral veel koppel. Qua onderhoudsinterval circa gelijk aan de RM, echter zijn de kosten hoger. Bij verkeerd gebruik zijn de kosten nog veel hoger cq is complete afschrijving aanwezig. Maar dat geldt eigenlijk voor elke motor... Dit is de meest nog voorkomende VT250 motor ( Vampire, GM, Tech F1, Oral etc kom je steeds minder tegen helaas ).

Wankel (Aixro ) vind ik ook een leuke motor, met voor mij persoonlijk een aantal minpunten. Wel leuk om te rijden en bij juist gebruik en onderhoud ook betrouwbaar. Veel vermogen en mooi geluid.

KF en KZ motoren zijn (super) snel, maar ook gevoelig voor de juiste afstelling. Enerzijds om er alles uit te halen, anderzijds om de boel heel te houden. Revisie intervallen zijn veel frequenter en kosten hoger - zeker bij verkeerd gebruik/afstelling. Als je weet wat je doet en er van houdt om continue bezig te zijn met de afstelling te optimaliseren, zijn dit de snelste "racy" motoren.

Maar ga vooral op je eigen bevindingen en wensen af ! Succes bij je keuze en we horen graag wat het gaat worden.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 21, 2016 6:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
De DD2 kun je huren op Genk, prima manier om er eens aan te proeven !

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 22, 2016 8:05 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: Nuland
DD2 omdat ik een Rotax Max Senior had staan die we in 2003 hadden gekocht en waarmee ik (tot op heden) in totaal 3 uur mee heb gereden. Die is nu dus 13 jaar in ons bezit en heb ik in de periode 2003-2010 die 3 keer mee gereden. Omdat in 2010 het materiaal te oud was voor wedstrijden etc. ben ik toen (omdat ik afgestudeerd was en de kosten dus zelf voortaan kon dragen) gaan kijken voor iets anders. KZ getest - Rotax Max Senior gereden en toen tijdens een van de races van de Dutch Rotax Max Challenge de DD2 zien rijden, waarvan ik al enigszins fan was. Dus nu de laatste 6 jaar al in de DD2 en ik zal nooit terug gaan naar een Senior, hooguit een OK of KZ kopen (maar ook dat is onwaarschijnlijk).

DD2 is beetje het beste van beide werelden.

_________________
Koos Kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 22, 2016 8:45 pm 

Geregistreerd: zo jun 22, 2014 10:59 am
Berichten: 38
Woonplaats: Het beloofde land (Kaatsheuvel)
Super tof al die reacties! =D)

Ik begin zo een mooi overzicht te krijgen van de voor en nadelen van de huidige motoren, ik wil ook niet zomaar op gevoel gaan kopen, eerst testen en rijden met de verschillende motoren is zeker een must.
Vandaag even contact gehad met Ingo Schepers, deze wist mij telefonisch ook goed te voorzien van de voor en nadelen van beide motoren.
Ingo was wel sterk van menig dat de Rotax MAX voor mij niet de juiste keuze was. vermoedelijk zal ik mij daar op de duur mee gaan vervelen gezien ik bij altijd schakel heb gereden, Wilfred zei exact hetzelfde als Ingo :mrgreen:
Citaat:
Mede door de 2 versnellingen kun je beter uit de bochten wegkomen en valt de motor minder gauw dood bij (te) lage toeren

Morgen ga ik eerst even langs Ingo Schepers, daarna rij ik even langs Genk om te kijken of ik even kan testen bij karting Genk.
Wil graag even met de DD2 motor rijden, dus zou mooi zijn als dat mogelijk is morgen.
Ingo had helaas niet meer de Zanardi DD2 staan waar ik interesse in had.
Hij krijgt morgen wel een "nieuwe" gebruikte Zanardi binnen met een DD2, dus even kijken wat dat is.
De verkoop van de karts gaan op het moment goed dat het bijna niet meer bij te houden was, de site is dan ook niet echt meer up 2 date.

Ik zal morgen ook even vragen wat de verschillen zijn tussen het frame van een Zanardi en een CRG.
Zie in verhouding meer CRG' rondrijden dan Zanardi's, dat heeft vast een reden :lol:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 22, 2016 9:48 pm 

Geregistreerd: di nov 11, 2014 10:28 pm
Berichten: 308
Woonplaats: Eindhoven
Succes!

_________________
Karten.... What else!

CRG Road Rebel Gold & ……...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David