Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: quik dave
BerichtGeplaatst: do dec 09, 2010 9:05 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ben je ook nog eens van plan om met die icc wesstrijden te gaan rijden ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: quik dave
BerichtGeplaatst: do dec 09, 2010 9:33 pm 

Geregistreerd: ma jul 27, 2009 4:24 pm
Berichten: 221
@Dave,

Ik ben het helemaal met je eens. Vooral met de opmerking dat een Rotax Max ongeveer net zo snel is als een VT250 :D Dat betekent namelijk dat IK laatst op Berghem slechts 1,2 seconden langzamer was dan Joey van Splunteren. Ik ben echt goed :lol: :lol:

Het zijn allebei mooie motoren. Een van de grote voordelen van de Rotax max is denk ik dat er veel 2e hands voor een redelijke prijs te vinden zijn. Dat zal voor de VT250 nog even duren. Mijn SA250 is denk ik gemakkelijk sneller te rijden: door de grotere trekkracht van onderuit is het gemakkelijker om goed de bocht uit te komen. Recreatieve rijders hebben natuurlijk ook geen gewichtsnadeel met een VT250: de motoren wegen ongeveer evenveel en een recreatieve rijder plakt geen lood op de kart om op een minimum gewicht uit te komen. Ik ga mijn eigen prestatie nu onderuithalen, maar ik denk dat op een circuit als Berghem dezelfde rijder, met hetzelfde gewicht en hetzelfde chassis met een VT250 wel iets sneller is dan met een Rotax Max. Aan de andere kant is het goed voor mijn ego als de meeste mensen geloven dat de Rotax minimaal net zo snel is :mrgreen:

ChrisW


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: quik dave
BerichtGeplaatst: vr dec 10, 2010 10:52 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
@ Dave,

We hebben nog een laatste rondje wat we zonder geknapte ketting over moeten doen! Wanneer begint de competitie weer? :lol:

Max met VT vergelijken is appels met peren.
De Max rijdt met 165 kilo, hardere banden en gemiddeld in raceweekenden waarbij veel meer rubber op de baan ligt (wij hebben een paar cadetjes en RK1's, dat zet geen zoden aan de dijk)
De VT rijdt met 175 (mag wel naar 170 van mij), zachtere banden

Een vergelijking in NL gaat dus eigenlijk niet op. Kijken we naar het laatst gereden jaar met VT in Duitsland dan zie je dat de VT op gelijke banden een fractie sneller is dan KF2. En iedereen is het er denk ik wel overeens dat KF2 sneller is dan een Max.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: quik dave
BerichtGeplaatst: vr dec 10, 2010 9:18 pm 

Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm
Berichten: 165
@ joris ,

die kans zit er niet meteen in omwege 2 redenen :

ik ben er gewoon te traag mee :mrgreen: ten tweede neemt het voor mij het concept weg, als ik daar mee ga karten ben ik echt de hobbyist dat maar zijn rondjes gaat malen. puur voor het plezier dus. met de vt is dat moeilijker omdat ik daar toch met enige "verplichtingen" zit.

@ rik :

zoals ik zei de dag zelf, ik weet niet of ik nog netjes in die laatste ronde je voorbij had gekomen, maar jij weet als geen ander dat ik de grenzen van de fisica aardig durf aanvallen.
en wie weet treffen we mekaar volgend jaar in dezelfde situatie.

in italie lagen de tijden van kf en vt vlak bij elkaar .

_________________
http://www.swissauto250.eu for quik dave news


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: quik dave
BerichtGeplaatst: za jan 15, 2011 6:06 pm 

Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm
Berichten: 165
italiaans kampioenschap is afgelast! heb ik deze week vernomen. jammer jammer

_________________
http://www.swissauto250.eu for quik dave news


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David