Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hello
BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2019 12:42 pm 

Geregistreerd: vr feb 22, 2019 1:25 pm
Berichten: 6
Hallo iedereen,

Ik zal me ook even voorstellen, mijn naam is Tanguy, 32 jaar en woon sinds een paar maanden in Strijen.
Vanaf kleins af aan al bezig met auto- motorsport en sleutelen, nu voornamelijk met dragracen en af en toe het circuit op.
Ik ben momenteel bezig om m'n auto helemaal op te knappen en een nieuwe motor ervoor op te bouwen en aangezien dat wel even gaat duren moest ik iets vinden om toch van de snelheid en adrenaline
te kunnen genieten.

Aangezien er een mooie baan in Strijen ligt en m'n vriendin ook wel van snelheid houd hebben we besloten om ook maar onze eigen karts aan te schaffen.

Wij hebben dus sinds kort 2 karts thuis staan:
- Birel Freeline met een Iame K25
- MS Kart met een TM cross(volgens mij een K9, weet iemand hoe ik precies kan zien wat voor blok het is?)

De Birel kart moet een beetje opgeknapt worden en ik vermoed dat de motor ook snel aan een revisie toe is, de MS kart moet ik even de remmen van nakijken maar die lijkt verder in prima staat.

M'n vriendin heeft enkel een paar keer in huurkarts gereden en ik heb zelf nog niet eerder met een schakelkart gereden, dus we zullen waarschijnlijk de eerste keren naar een baan gaan die iets rustiger/ruimer is dan Strijen maar uiteindelijk is het wel de bedoeling om voornamelijk op Strijen te gaan rijden.

Ik zal ongetwijfeld vragen hebben over de karts en hoop dat ik de antwoorden hier kan vinden of dat iemand me verder kan helpen.


Greetz Tanguy


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hello
BerichtGeplaatst: vr maart 15, 2019 2:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Welkom op het forum Tanguy !

Leuk dat je de kartsport gevonden hebt; grote kans dat die karts er blijven - ook als de dragracer klaar is - want het is een verslavende hobby. Leuk dat je vriendin er ook interesse in heeft; mijn vrouw heeft 1x in mijn kart gereden en toen gelijk het ronderecord verbroken ( maar dan qua langzaamste ooit.... :lol: ). Die krijg ik niet meer zover helaas.

Als je voor het eerst wilt rijden op een rustig moment, ga dan door de weeks. Dat is meestal de grootste kans op een relatief lege baan. Kijk ook even of er het aansluitende weekend geen wedstrijden zijn op de baan waar je wilt gaan rijden, want dan is het ook vaak drukker.

Als ik jou was, zou ik die motor een revisie geven voordat je ermee gaat rijden. Zeker nu je al aangeeft dat dat er waarschijnlijk aan zit te komen, kun je dat maar beter nu doen. Niets is vervelender dan op de baan aangekomen te zijn en na een paar ronden niet meer te kunnen rijden omdat de motor ermee ophoudt....

Veel plezier in ieder geval :mrgreen:

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hello
BerichtGeplaatst: za maart 16, 2019 11:37 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 17, 2014 11:23 am
Berichten: 473
Woonplaats: Tielt-Winge
Welkom Tanguy.

Moet erg leuk zijn om een circuit te hebben op een paar km van je deur :D

_________________
<< ThePhotoGrid | http://www.thephotogrid.be | https://www.facebook.com/thephotogrid | www.instagram.com/thephotogrid.be >>


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hello
BerichtGeplaatst: ma maart 18, 2019 11:41 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 4:35 pm
Berichten: 69
Woonplaats: Breda
lekker circuit om je nek te trainen :mrgreen:

wel erg kort voor een schakelkart


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hello
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2019 9:04 pm 

Geregistreerd: wo aug 22, 2018 10:17 am
Berichten: 55
Hi! Veel plezier.
Zelf ben ik ook beginner...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hello
BerichtGeplaatst: ma maart 25, 2019 9:32 am 

Geregistreerd: vr feb 22, 2019 1:25 pm
Berichten: 6
Bedankt voor het welkom!
En @Wilfred bedankt voor de tips.

Kan bijna niet wachten totdat we eindelijk de karts kunnen uittesten op het circuit.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David