Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hallo, even voorstellen
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2019 6:03 pm 

Geregistreerd: zo dec 23, 2012 12:03 am
Berichten: 25
Hallo, ik ben zandhaai, Heb laatst mijn eerste kart gekocht. Enwel een BirelArt RY30 modeljaar 2017 chassis met iame x30 erop. Ik woon net over grens in duitsland bij roermond. ( dus redelijk in de buurt van kerpen,genk,venray en in mindere mate eindhoven) Ik ben in mijn vriendenkring/kennisen momenteel een van de enige met een kart. De meeste hebben allemaal motorcross gedaan ik vroeger ook trouwens, dus een soortvan circuit ervaring is er wel. Ik moet nog heel wat aanschaffen voor ik naar de baan kan, maar ik heb nog we ff tijd want heb momenteel 2 vingers gebroken. Ik hoop dat ik daar snel van herstel zodat ik mijn eerste rondjes kan gaan maken.

Ik zal hier denk ik in de toekomst nog wel wat topics openen omdat ik niet heel veel van een kart weet.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2019 7:58 pm 

Geregistreerd: di nov 11, 2014 10:28 pm
Berichten: 308
Woonplaats: Eindhoven
Welkom hier op het forum!
Beterschap met de vingers! :wink:

_________________
Karten.... What else!

CRG Road Rebel Gold & ……...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 08, 2019 9:47 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Welkom !

En laat de vragen maar komen, we zullen ons best doen om ze te beantwoorden :-)

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 08, 2019 9:57 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Welkom op het forum en leuk dat je je eerste kart hebt gekocht. Veel plezier ermee en alle vragen zijn welkom. Overigens helpt het ook om via de zoekfunctie na te gaan of er over jouw vragen reeds een topic is geweest, dan kun je wellicht al het een en ander vinden.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2019 8:35 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 17, 2014 11:23 am
Berichten: 473
Woonplaats: Tielt-Winge
Welkom en veel succes op de baan! 8)

_________________
<< ThePhotoGrid | http://www.thephotogrid.be | https://www.facebook.com/thephotogrid | www.instagram.com/thephotogrid.be >>


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 17, 2019 10:45 am 

Geregistreerd: zo dec 23, 2012 12:03 am
Berichten: 25
Ik heb een de zoekfunctie gebruikt maar kom het helaas niet vinden meeste gaat allemaal over de rotax max, google kan mij helaas ook niet verder helpen, iemand een idee welke tandwielen ik nog nodig zal hebben? Ik weeg +- 70 kg rij met iame x30,
Ik zal voornamelijk op genk, kerpen, eindhoven en venray rijden. Nu zit er trouwens 11-77 op. Ik zou natuurlijk van allerlei wat kunnen aanschafen, maar moet ook een beetje oog op het budget houden, de kinderen willen graag ook iedere dag wat te eten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 23, 2020 8:55 pm 

Geregistreerd: zo dec 23, 2012 12:03 am
Berichten: 25
Hallo ben ik weer, na vorig jaar wat medische probleempjes en financieel wat tegenslagen moet het aankomend jaar toch (maart, april) echt gaan gebeuren. Kart staat is niet bewogen en staat sinds aankoop nog steeds op dezelfde plaats. Moet nog verschillende dingen aanschaffen en dan ben ik er klaar voor. Laptimer moet ik ook nog aankopen. Ik kan alleen niet vinden hoe het precies werkt met de temperatuursensor ik zie steeds 2 verschillende voorbij komen (uitlaat en water). Ik neem aan dat temperatuur en rondetijd het belangrijkste is om te hebben? Als iemand wat heeft liggen hoor ik het graag.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 24, 2020 10:42 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Bij een Rotax of X30 is alleen een watertemp meestal voldoende. Voor de uitlaatmeting moet je de uitlaat laten aanpassen zodat deze extra sensor erin past, dat doet bijna niemand bij deze motoren.
Qua laptimer zou ik kijken naar een Mychron 5 of Alfano 6, beide met GPS, dat is zoveel fijner dan een magneet. Niet alleen qua betrouwbaarheid van weergeven rondetijden, maar zeker ook de mogelijkheid om tijdens rijden te zien of je sneller of langzamer bent. Omdat je waarchijnlijk alleen watertemp doet (net zoals ik en de meeste) is een Mychron 5 1T voldoende en de goedkoopste keuze.
Qua tandwielen kan ik je niet echt helpen bij een X30, maar met wat googlen ga je dat wel vinden. Gezien het aantal zeer verschillende banen waar je wilt gaan rijden zul je er wel een aantal nodig hebben.

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 24, 2020 6:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Als je niet per se een laptimer met GPS wilt, is een Mychron 4 ook een goede optie.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 24, 2020 7:37 pm 

Geregistreerd: zo dec 23, 2012 12:03 am
Berichten: 25
@ snoebel: ja, mooie dingen die mychron 5 en alfano 6, alleen zijn die aardig aan de prijs, was eigenlijk aan het kijken voor iets rond de 200, 300 euro. Tandwielen heb ik al allerlei aangekocht. had inderdaad al heel google rongestruind voor tandwiel verhoudingen maar kon niks vinden, internet staat alleen vol met rotax info.

@ Wilfred: Ik was inderdaad al aan het kijken voor een mychron 4 of alfano pro 3 volgens mij zijn die ook uit te breiden met gps module als ik het goed gelezen heb.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 25, 2020 1:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Klopt helemaal, zijn ook prima laptimers. Voordeel van Mychron 5 en Alfano6 is dat ze ingebouwde GPS hebben, dus geen extra module/gewicht/ruimte nodig.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 25, 2020 2:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Een leuke tweedehands Mychron 5 1T komt regelmatig langs voor rond de 350 euro.. een EvoII met GPS of een Mychron 4 met GPS is duurder omdat je die GPS bijna altijd los erbij moet kopen.
Daarnaast wordt je ook niet blij van alle losse kabeltjes.

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 25, 2020 2:34 pm 

Geregistreerd: zo dec 23, 2012 12:03 am
Berichten: 25
Oke, ik ben ze helaas nog niet tegen gekomen voor die prijs en uiteraard moet daar dan nog een tempsensor bij die kost ook nog eens een 90 euro dacht ik ergens gezien te hebben. Ik kan nu een mychron 4 kopen met gps module en watertemperatuur sensor voor 300 euro. Ach ja eens kijken we hebben nog eventjes tijd.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 26, 2020 12:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 27, 2018 5:29 pm
Berichten: 78
@Zandhaai, ik rij gewoon als recreant rond en ben te vrede met de alfano pro.
lekker eenvoudig en werkt ook prima.
ipv nu al een dure laptimer aanschaffen zou ik gewoon eerst baan ervaring op doen, vanuit daar investeren in onderdelen (banden / gereedschap).
die laptimer vind ik persoonlijk het minst belangrijke. voor de 300euro heb je ook een set nieuwe banden voor en een mooie 2e hands alfano pro met temp sensor.

Maar das ieder zijn eigen keuze.

Wie weet komen we ons wel eens tegen op Genk of Kerpen (dat zijn de banen waar ik rij)

Groet

_________________
Tony Kart Racer 401R (2020) -- Rotax Max Senior (2015)

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 27, 2020 10:40 am 

Geregistreerd: zo dec 23, 2012 12:03 am
Berichten: 25
@ Jordy, ik kan alleen maar zeggen dat helemaal gelijk hebt. Helaas heb ik hem al aangeschaft wel voor iets minder en nog een rpm sensor erbij. We zullen ons vast we eens tegen komen ja. Ik wou eigenlijk vragen of iemand van jullie mij niet de eerste keer mee op sleeptouw kon nemen, en mij een beetje de kneepjes van het vak bij kan brengen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David