Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo maart 29, 2017 8:30 pm 

Geregistreerd: zo maart 26, 2017 9:30 pm
Berichten: 3
Hoi! Afgelopen week erg veel op jullie forum gezocht én gevonden en nu dus ook lid geworden.

Ik ben Marijn, 32 jaar en kom uit Eindhoven. Ik heb vanaf een jaar of 10 altijd de droom gehad om te racen (kart of motorcross) maar dat liep natuurlijk allemaal niet zoals ik wilde. Uiteindelijk veel aan brommertjes gesleuteld en zelf wat gekke creaties gebouwd maar daar is het bij gebleven. Aantal jaar terug motorrijbewijs gehaald (nu een KTM 640 Supermoto) en dat kwam al weer beetje in de richting. Een paar keer per jaar schoot er wel eens de gedachte door me heen om een kart te kopen, even marktplaats checken, maar deed daar verder niks mee en weer door.

Afgelopen vrijdagavond tijdens een biertje met een vriend ineens besloten dat er toch echt een kart moest komen, na slechts 10 minuten marktplaats doorspitten een kart gevonden (enige vereiste: schakel) en in de auto gestapt om hem op te halen. Behoorlijke impuls aankoop met in het achterhoofd de gedachte: ik kan hem altijd weer verkopen. Echter als je dan na al die jaren een kart hebt staan dan is dat toch wel bijzonder vet. Heel het weekend aan gesleuteld en ik begin nu te twijfelen of ik toch niet gewoon aan de hobby moet gaan beginnen... Wat is het probleem dan? Tijd! Heb een eigen bedrijfje en dat slokt zoveel tijd op er van het motorrijden al bijna niks terecht komt.

Ik ben benieuwd of ik nu een echte kat in de zak hebt gekocht of dat het eventueel een basis is voor het begin van een nieuwe hobby! Ik heb me de afgelopen jaren in een aantal zaken oppervlakkig verdiept maar de echte know how ontbreekt om er zelf iets zinnig over te zeggen. Ik hoor graag jullie meningen!


Een paar vragen:

- Is dit een ICC of een Cross? Als ik alle berichten zo lees hoop ik als beginner een Cross..
- Daar aan vast hangend: Is dit geschikt om mee te beginnen? Schakelen vindt ik juíst leuk dus dat heeft mijn voorkeur. (paar rondjes op industrieterrein bevestigde dat)
- Is deze demper gehomologeerd voor bijv. Landsard?
- Iemand enige idee hoe oud deze kart is? Verkoper dacht frame uit 2004.. Hij heeft hem van een vriend en die vriend weer van Peter de Bruin racing team.
- Achter op de kart zit een overloop van de radiator die gemaakt is van een drankflesje. De overloop van de motor/carburateur is een bidon (!) zijn dit echte hobby bob taferelen of komt dit vaker voor?
- De uren die het blok heeft gelopen met de huidige zuiger / lagers etc. zijn niet bekend. Kan ik dit zelf nagaan op een bepaalde manier of is een bezoekje aan een kartshop dan een betere optie?
- Achteras schijnt 38 mm te zijn (is blijkbaar dun?) is dat nog bepalend?

Ik hoor het graag, alvast bedankt voor de input!

Groeten Marijn

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 29, 2017 9:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Welkom op het forum en met je nieuwe hobby!
Dit is een cross blok, geen icc ( uitlaat zit bij icc aan achterkant, niet aan de voorkant).
38mm achteras ken ik niet. 35, 40 en 50mm zijn er wel; ik denk dat je een 40mm zal hebben, 35 is maar heel kort in gebruik geweest.

Die overloop flesjes/bidon komt wel vaker voor. Er zijn ook speciale overlooppotjes, die zijn netter en in ieder geval afgesloten zodat er niets uit kan lopen tijdens het rijden.

Qua rij uren..... Altijd lastig en hopelijk heeft de verkoper je eerlijk voorgelicht. Blok laten checken bij een dealer is altijd het beste en bij twijfel: revisie. Is op de lange termijn altijd beter en dan ben je zeker dat de boel vers is en een vastloper minder snel zal optreden a.g.v. achterstallig onderhoud.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 30, 2017 8:35 am 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Als de motor goed is, is het zeker geen "kat in de zak" , ziet er netjes uit.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 30, 2017 10:48 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
dit is helaas wel niet de juiste demper

je moet er eenjte hebben die of is gekeurd voor wedstrijden of er zijn er ook nog 2 tekoop die kombikart zelf heeft voor geschreven deze zul je moeten aanschaffen voor rijden op de landsard

voor een motor revisie kun je goed terecht bij van hout in geldrop voor deze motoren

ik ben als het goed is de hele zondag op de landsard aanwezig

als je wil heb ik ook nog wel een goedgekeurde demper te leen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 30, 2017 12:37 pm 

Geregistreerd: zo maart 26, 2017 9:30 pm
Berichten: 3
Hoi Heren,

Dank voor de replies! Dat is jammer van demper, dan moet er wel een gehomologeerde versie voor komen. (is dit one size fits all als het geschikt is voor 125cc?) Mocht iemand goede tips hebben waar deze tegen een nette prijs te verkrijgen zijn dan hoor ik het graag.

En Joris goeie tip van Van Hout in Geldrop, daar ben ik jarenlang klant geweest om alle brommertjes net wat meer pit te geven, had er nog niet aan gedacht. Dank voor het aanbod, ik ben helaas heel het weekend weg voor werk. Wellicht dat we elkaar in de toekomst tegen komen!

Dank Wilfred voor de antwoorden!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 30, 2017 7:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Welkom mits goed onderhouden zijn die blokken onverwoestbaar zijn zeer leuk om mee te rijden. Half jaar geleden mijn Ktm 640
verkocht heb nu een Husqvarna 701 ook erg leuk. :mrgreen:

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 30, 2017 9:02 pm 

Geregistreerd: di nov 11, 2014 10:28 pm
Berichten: 308
Woonplaats: Eindhoven
Morgen mee uitproberen op landsard?

_________________
Karten.... What else!

CRG Road Rebel Gold & ……...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 01, 2017 9:12 am 

Geregistreerd: zo maart 26, 2017 9:30 pm
Berichten: 3
@ Matje: dank voor je uitnodiging maar ik ben het hele weekend verhinderd! Daarnaast moet ik eerst een geschikte demper gaan kopen anders strand ik al bij de poort :-)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David