Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za aug 27, 2016 9:34 pm 

Geregistreerd: di aug 16, 2016 12:48 pm
Berichten: 30
Goedenavond,
Mijn naam is Alex en ben vader van een enthousiaste 8 jarige jongen. Hij lijkt het fantastisch om lekker te kunnen karten en mij lijkt dat natuurlijk helemaal te gek. Een vader en zoon dingetje zeg maar. In mijn speurtocht op bijvoorbeeld Marktplaats kom ik plenty karts tegen. Maar er staat nooit bij wat voor type/leeftijdscategorie. De een zegt dat een 8 jarige prima in een junior past en de ander zegt weer mini. En met wat voor motor moet hij starten. Honda, Comer of toch een Rotax micromax...
Genoeg vragen van mijn zijde dus. Ik zal zeer waarschijnlijk meer gaan vragen bij de diverse onderwerpen.
Groet Alex

_________________
Birel C28 - Honda GX160


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2016 8:53 am 

Geregistreerd: vr sep 29, 2006 3:30 pm
Berichten: 85
Alex,

Welkom op het forum!

Wat betreft jouw vragen, ikzelf rijd samen met mijn zoontje van 9. Voor deze leeftijd is een mini chassis geschikt (8 t/m c.a. 11 jaar).
Uiteraard kan hier een 4- takt of een 2 takt op. Deze keuze is vooral afhankelijk van waar de wilt rijden, sommige banen staan alleen 4 takt toe sommige alleen 2 takt, andere beiden. Het is dus erg belangrijk om vooraf te bedenken waar je wilt gaan rijden en hieraan de motorkeuze te laten afhangen.
Ook is 2 takt is gevoeliger in het algemeen en vergt het iets meer onderhoud, is daarentegen wel weer iets sneller.
Begin ook vooral niet te gek, het gaat voor deze kleine mannen allemaal best wel hard. Mijn zoontje is begonnen met zijn 4e jaar op een babaykart maar zelfs hij vond de overstap naar een mini met een 60cc tweetakt best wel heftig. Ook de kleine mannen rijden toch wel tegen de 70-80 km/h op het rechte stuk.
Zelf rijden wij veel op Strijen, erg gezellig en leuk voor de kids, 1e halfuur rijden de kinderen (waar er ook best veel van zijn) 2e halfuur de volwassenen of snelle tieners. Hetgeen toch wat veiliger is dan met de kleine mannen tussen het snelle spul en de huurkarts in. (Nadeel) van Strijen, alleen 2 takt toegestaan.
Ook de kartcursus deze winter voor de kleine mannen op Strijen is een aanrader, zie de website van Strijen.

Mocht je meer info willen hebben neem gerust contact op via de PB!

Succes!

mvg Fred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2016 1:59 pm 

Geregistreerd: wo dec 23, 2015 11:27 am
Berichten: 12
Welkom op het forum :mrgreen:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 01, 2016 9:44 pm 

Geregistreerd: di aug 16, 2016 12:48 pm
Berichten: 30
Bedankt, ik denk dat ik eens ga informeren naar een parolin rocky. Denk dat dat een leuke klasse is om in te rijden en vandaar uit verder uitbouwen/ervaring opdoen. Heb begrepen dat zo'n 4 takt blokje lekker robuust is maar dat die kids er toch leuk mee kunnen rijden, zonder al teveel grote revisies

_________________
Birel C28 - Honda GX160


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2016 8:05 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Welkom Alex en succes met zoeken.
Voor kids is 4t idd een prima start en vermogen zat, kan je altijd nog een stap verder/sneller etc.
Moet zeggen dat je voor een leuke prijs die ook nieuw kunt halen.

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 08, 2016 6:50 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
@ Alex

Het kartje van Mp ken ik(frame,laptimer,blok)dan praten we over hetzelfde volgens mij,ik
Heb het kartje regelmatig op de baan langs zien komen en is idd niets mis mee(is van Gwen)
Volgens mij vorig jaar er ook nog kampioen mee geworden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David