Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2016 9:46 am 

Geregistreerd: wo aug 10, 2016 8:01 am
Berichten: 13
Eerst even voorstellen: Ik ben Martijn, 35 jaar, Woon in het midden van het land en groot liefhebber van de Auto, Rally en Motorsport. Als kind (tiener) had ik al de wens om te Karten maar om uiteenlopende reden (o.a paar jaar Rallysport) is het er jammergenoeg nooit van gekomen. Beter laat dan nooit dus nu moet het er maar is van komen!

Om te beginnen wil ik eerst een tijdje 1 a 2x per maand recreatief gaan karten en ervaring op doen, maar vooral plezier hebben! Eventueel in de toekomst een keer een wedstrijd mee pakken. Een 4-takt ligt voor mij het meest voor de hand op basis van de lage(re) onderhoudskosten en het feit dat Driebergen voor mij bijna om de hoek is.

Inmiddels heb ik al veel gelezen en antwoord gekregen op veel vragen. Wel heb ik nog wat vragen waar jullie mij wellicht in kunnen adviseren:

- Ik ben aan de lange kant (190+), verre van optimaal. ik weet dat het mogelijk is om de pedalen / stoel verder naar voeren / achter te zetten. Echter is dit mogelijk zonder te veel over / onderstuur te krijgen, ofwel blijft het lekker sturen

- Op basis van mijn lengte en gewicht gaat mijn voorkeur uit naar een honda 390 vanwege het hogere koppel, echter zie ik ook dat er regelmatig recente RK1 motoren worden aangeboden voor relatief weinig geld, zou dit een goed alternatief kunnen zijn?

- Zijn er meer mensen uit deze regio die regelmatig op Driebergen rijden? om kennis uit te wisselen / een keer mee te kijken / af te spreken etc

vr gr Martijn


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2016 10:28 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Hallo Martijn,

Welkom op het forum en bij de kartsport.

Ik denk dat een 390 voor jou het beste zal zijn, heeft meer koppel dan de RK1 ( en is in de basis ook eigenlijk bedoeld geweest voor de jongere/lichtere rijders ). Ga eens langs op Driebergen in het weekend en je kunt met meerdere rijders praten en ervaring opdoen zou ik zeggen.

Veel plezier en succes met het opstarten van je hobby.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2016 6:25 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Hoi Martijn

Welkom op het forum,wij zijn wellicht as zaterdag op driebergen(afgelopen zaterdag
Verhinderd door migraine)wij rijden met een pro en een 390,rk 1 zal er ook wel zijn,
Kun je je eigen vast een beetje oriënteren.

Idd heeft een 390 meer koppel onder in,maar de rk,s het doen het op Driebergen
Ook niet slecht.

Succes verder met deze mooie hobbij


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2016 9:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 14, 2015 9:14 pm
Berichten: 108
Woonplaats: Omgeving Utrecht
Hey Martijn, welkom op het forum.
Wij zijn (mn vriendin en ik) te vinden op Driebergen komend weekend (zaterdag) kom eens kijken daar. Heb zelf erg veel plezier van mijn 390 iig en kan de (snellere) RK1's goed bijhouden :P

_________________
Birel (2013) met GX390 UT2(2016), Birel (2011) met PTM390Pro & BRM DK2 GX200 (vrouwlief)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2016 7:30 am 

Geregistreerd: wo aug 10, 2016 8:01 am
Berichten: 13
Dank jullie wel!
Kom graag een keer bij jullie kijken op Driebergen, of a.s. zaterdag lukt weet ik niet zeker maar wil het wel proberen. Zijn jullie er de hele dag ? Voor wat betreft de motor wordt mijn vermoeden bevestigd dus ben er eigenlijk wel uit dat het een 390 moet gaan worden (of er moet zo'n prachtig alternatief voorbij komen)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2016 5:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 14, 2015 9:14 pm
Berichten: 108
Woonplaats: Omgeving Utrecht
We zijn er in principe vanaf een uur of 10 tot en met sluiting, of het moet tegenzitten, wat natuurlijk altijd kan, maar daar gaan we niet van uit :mrgreen:

_________________
Birel (2013) met GX390 UT2(2016), Birel (2011) met PTM390Pro & BRM DK2 GX200 (vrouwlief)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2016 11:57 am 

Geregistreerd: wo aug 10, 2016 8:01 am
Berichten: 13
Zaterdagochtend even met onze zoon (die het allemaal een beetje eng vond) op de baan wezen kijken. Was erg leuk. Nu concreet op zoek naar een goede 390 en dan ook lekker gaan rijden! tot nu toe iedereen bedankt voor alle tips en adviezen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2016 12:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 14, 2015 9:14 pm
Berichten: 108
Woonplaats: Omgeving Utrecht
Was leuk je even gezien en gesproken te hebben. De kleine man zal er vast wel aan wennen, als hij vaker mee komt met je en straks oud genoeg is om een keertje zelf een rondje te sturen (goed blijven kijken naar die kartfilmpjes).

Met het oog op je mogelijke wedstrijden is het wel van belang dat je een originele (niet getunde) 390 zoekt (PTM of Honda) die je mag rijden op Eefde waar ze nog 390 klasses hebben.

_________________
Birel (2013) met GX390 UT2(2016), Birel (2011) met PTM390Pro & BRM DK2 GX200 (vrouwlief)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 26, 2016 8:04 am 

Geregistreerd: wo aug 10, 2016 8:01 am
Berichten: 13
Even kleine update, Vorige week een CRG met een Honda 390 gekocht, hopelijk dit jaar nog een of twee keer rijden alvorens van de winter de hele kart uit elkaar te halen en weer op te bouwen voor 2017


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 26, 2016 8:10 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 14, 2015 9:14 pm
Berichten: 108
Woonplaats: Omgeving Utrecht
Heel goed! Uiteraard zijn foto's altijd erg leuk voor het plaatje :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Birel (2013) met GX390 UT2(2016), Birel (2011) met PTM390Pro & BRM DK2 GX200 (vrouwlief)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 26, 2016 8:56 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier ermee.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 26, 2016 9:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Welkom Martijn,

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 27, 2016 7:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Welkom Martijn.... en Paulo das ff geleden :)

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2016 8:21 am 

Geregistreerd: wo aug 10, 2016 8:01 am
Berichten: 13
Afgelopen weekend ondanks het voorspelde slechte weer voor het eerst met de kart op Driebergen gereden. Echt een leuke dag gehad en goede hulp gehad van Sebastiaan (Dankjewel!)

Wel is er nog wat werk aan de winkel. Iedereen was er unaniem over uit dat er bij lage toeren wel een raar geluid uit de motor komt en dat hij erg zwaar start. Toch maar is losmaken. mocht er iemand een idee hebben wat er aan de hand kan zijn...

Verder lijkt het erop dat het snoer van de Alfano (Pro oude type met soort Coax aansluiting) kapot is. ik heb de Alfano gedemonteerd om het stuur schoon te kunnen maken en nu ik hem terug heb gezet start hij soms met allemaal streepjes om vervolgens na 3 sec weer uit te gaan. Als hij wel start kan ik door het stuur of draadje te bewegen de ronden laten tellen (1 rondje Driebergen is goed voor 98 rondjes ;-)) Opmerkelijk is dat de toerenteller ook niet meer klopt. zou het kunnen zijn dat deze verkeerde signalen krijgt uit de coax van de magneetsensor? (beide draden lopen langs elkaar en aangezien het toerental puls gestuurd word)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2016 4:26 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Hoi Martijn

Leuk dat jullie de vuurdoop hebben gehad,altijd spannend zo de eerste keer,en met Sebastiaan
Zit je nooit verkeerd,normaal moet je de kabel van de toeren om de bougiekabel wikkelen,en
Staat de alfano wel op 4 takt afgesteld,en zit er onder de sensor wel een gaatje in de bodem
Plaat,anders blijft hij doorlopen.

Succes ermee

Of evt opsturen naar alfano(levenslang garantie)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David