Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2016 6:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 23, 2016 6:58 pm
Berichten: 12
Hallo allemaal,

Mijn naam is Roy 20 jaar en woon in Hattem (bij Zwolle).
Ik werk als monteur bij een toyota dealer en monteur bij johan kraan motorsport op het circuit in de weekenden
sinds kort heb ik een 100cc 2 takt kart.

Ik begin even bij het begin!
mijn interesse voor racen is begonnen toen ik op school een jaar lang monteur was in het deltion rally team waar ik een Mitsubishi evo 10 servicede.
hier begon het al een beetje de kriebelen om zelf te gaan racen

Afbeelding

na dat voor mij het rally avontuur bij deltion afgelopen was ben ik door gegaan naar het circuit en in de weekenden gaan werken bij Johan kraan motorsport als monteur, waar we onderandere racen met aygo's en sakers.

Afbeelding

Toen ik daar begonnen was wou ik natuurlijk echt zelf eens gaan racen!

Eerst een cursus gehad in een aygo via het bedrijf.
Daarna ben ik zelf begonnen met mijn dagelijkse auto een toyota starlet :lol: rechtuit niet snel maar door de bochten super snel.
hier heb ik aardig wat trackdays mee gereden op TT Assen en Zandvoort en Zolder

Afbeelding

Daarna heb ik voor dagelijks gebruik een Toyota Yaris Tsport 1.5 gekocht,
deze auto was een stuk stugger en had een stuk meer vemogen! Hier natuurlijk ook de enige meters mee op het circuit gemaakt!

Afbeelding

Afbeelding

vervolgens op TT Assen via het bedrijf mijn racelicentie gehaald in de stromende regen!

Afbeelding

Ondertussen nog geen races gereden helaas, maar gelukkig ga ik 28 augustus op zolder mijn eerste wedstrijd rijden op circuit zolder in de PTC Cup.

Ondertussen was het natuurlijk eens tijd voor een echte circuit auto!
Toen heb ik samen met een maat van mij een renault clio 1 cup auto gekocht met 180 pk om daar mee trackdays te rijden!

Afbeelding

Afbeelding

hier een onboard filmpje van mijn eerste meters met deze auto

https://www.youtube.com/watch?v=4zXx3Pjg-7s

Aangezien circuit rijden natuurlijk best wel prijzig is en dit dus niet elke week te doen is zocht ik naar iets wat ik daar tussendoor nog kon gaan doen.
En dat werd dus karten!

Ik kwam bij mij in de buurt voor een klein prijsje een kart tegen die ik kocht heb puur om te kijken of ik het leuk vind.

Het is een 100cc 2takt geworden, ze zijden dat het een rotax blok is maar dat heb ik nog niet nagekeken.

Afbeelding

naar wat kleine dingen aan onderhoud gedaan te hebben rijd de kart nu en ga ik hem vrijdag uittesten op pottendijk!
alleen zaten en banden onder van compound categorie steen :lol: maar zojuist een setje vega groen banden binne gekregen om om te beginnen!

ik ben in het kart wereldje dus helemaal nieuw dus tips zijn altijd welkom over bijv

-banden spanning zowel koud als warm
-beste mengverhouding olie/brandstof
-setup van de kart.
-enzvoort..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2016 7:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Welkom en een mooie uitgebreide introductie!
Veel plezier met de kartsport. Wat betreft banden spanning; weet je welke vega groen je hebt? Er zijn twee verschillende namelijk, waarbij de "france" de zachtere van de twee is. Die zou ik warm op circa 0,8 mee beginnen en van daaruit verder kijken. Zijn het de andere, dan net iets hogere spanning, circa 0,85 bar warm.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2016 10:40 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Welkom en succes.
Leuke inleiding btw

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 06, 2016 1:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 23, 2016 6:58 pm
Berichten: 12
De eerste meters zitten er op! Gisteren voor het eerst met de kart naar Pottendijk geweest samen met een vriend en zijn vader!

Afbeelding

Eerste 1.5 uur van de dag hadden wij de baan voor ons zelf :D
Even wennen was dat ik in het begin mee ging leunen automatische de kant op van de bocht, al snel kwam ik er achter dat de kart zo de bocht niet om wou.. en ik dus gewoon het gewicht naar buiten moest laten gaan.
in die andere half uur ben ik meer bezig geweest een goede afstelling te vinden voor het motorblok en de kart.
het afstellen van de motor ging eigenlijk wel prima en heb eigenlijk de hele dag rond gereden met een klein tikkie aan de rijke kant afstellen voor de veiligheid van het blok.
In het begin was de kart een beetje onderstuurd wat ik nog al irritant vond, na de spoorbreedte te hebben verandert aan de voorkant had ik de kart lichtelijk overstuurd gemaakt wat ik wel fijn vond rijden.
Na mijn idee had ik de banden spanning ook wel goed staan, warm ergens tussen de 0.80 en de 0.90 bar.
Alleen de vertanding was op deze manier nog niet echt fijn.. halve wege het rechte stuk ben ik elke keer maar iets van het gas gegaan omdat ik dan gewoon te veel toeren maakte, ik begon met 11-87.
Daarna ben ik over gegaan naar 11-84, ik kon hem zo al een stukje verder door laten gaan op het rechte stuk maar eigenlijk nog steeds te kort.
Alleen als ik nu nog lager ga om het rechte stuk goed te pakken ben ik bang dat ik niet uit kom ik de bochten, met de 11-84 zakte hij al best in als ik de bocht net niet hard genoeg nam, dit ging dan wel goed als ik hem de bocht in smeet.
Mijn snelste ronde tijd van gisteren was 49 seconden, ik neem aan dat dit natuurlijk veel harder kon omdat ik over het hele rechte stuk elke keer maar half gas ging.. met 70 kmh ofzo.

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2016 6:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 23, 2016 6:58 pm
Berichten: 12
hallo allemaal! het laatst ben ik voor de 2e keer de baan om gegaan! nou had ik de vorige keer na 1 dag al een heel achter tandwiel opgegeten.. ketting en tandwielen vervangen en nu een dag zonder tandwiel slijtage kunnen rijden :)
nou heb ik alleen nog een vraagje.. ik heb het probleem dat ik nog voor de helft van het rechte stuk op zijn top zit.. heb al 2 keer achter gewisseld naar een kleiner tandwiel om de top te verhogen, nou ben ik daar afgelopen keer ook weer mee bezig gegaan, alleen als ik een tandwiel kleiner ga lever is onder in toeren veel in en levert mij het bijna niks op op top.. als ik nu dus nog verder ga ga ik op het rechte stuk nog steeds te snel op top maar de 2 kortste bochten op pottendijk kan ik niet meer goed uitkomen omdat ik dan te weinig snelheid heb... is dit nou gewoon het probleem bij een 100cc 2 takt of moet ik onder in gewoon meer kracht kunnen hebben door de afstelling of iets?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2016 8:02 pm 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Dit "probleem" zul je met praktisch iedere automaat hebben. Zeker op Pottendijk, waar het rechte stuk eigenlijk te lang is en de verhouding uit de baan is. Op andere banen is dit een minder groot probleem.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2016 8:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 23, 2016 6:58 pm
Berichten: 12
We zijn al weer een poosje verder! ondertussen heb ik met mijn 100CC automaat een stuk of 5 keer op pottendijk gereden met veel plezier!
ondertussen heb ik het karten aardig door en heb ik het idee dat ik aardig tegen/op de grens van mijn kart aan het rijden ben.
ondertussen wel een paar kleine probleempjes gehad uitlaat veren die knapte, een achtertandwiel die zo opgevreten werd..
dit weer verholpen door nieuwe veertjes en een nieuwe tandwiel/ketting set waar ik gelijk voor een andere verhouding gekozen heb die het wat beter doet op het rechte stuk en ik met wat smijtwerk hem precies door de korte bochtjes kan krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

ondertussen ook een mooi karretje gekocht waar de kartspullen onder in kunnen en de kart boven op!

Afbeelding

hier nog wat foto's van de laatste paar keren op potten dijk samen met een maat van mij die met een 75cc brommerschakelblok rijd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wat stickers er bij op!

Afbeelding

Afbeelding

ik heb er nu ook een oud setje mychron op zitten voor het toerental en rondetijden

Afbeelding

ondertussen begin ik mij te irriteren bij het slecht weg komen uit korte bochten.. nadat veel schakels mij elke keer pakte op het uitkomen van de bocht begon ik steeds meer te twijfelen om een schakel te gaan halen..
ondertussen is mijn maat ook overstapt naar een 125cc schakel!

Afbeelding

na het zien van het grote verschil tussen mijn 100cc automaat en zijn 125cc schakel was ik overtuigd dat ik graag een 125cc schakel wou dus ik ben opzoek gegaan!
nou heb ik het laatst een schakel kart opgehaald mij mij in de buurt voor weinig, nu ben ik van plan hem deze winter helemaal op te gaan knappen en rij klaar te maken voor volgend jaar!
veel foto's heb ik er nog niet van want hij staat net 2 dagen in mijn garage box!

Het een Birel kart frame geworden met een 125cc TM schakelblok van een crosser waarmee ik de eerste meters ga maken met een schakel!

Afbeelding

hebben jullie nog goede tips voor mij die ik moet weten wanneer ik voor het eerst met een 125cc schakel ga rijden?

graag wil ik er ook nog een mychron 4 op hebben voor rondetijden, watertemperatuur en toerental, als iemand er nog 1 heeft liggen hoor ik het graag!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 10, 2016 4:30 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Mooi verslag en mooie foto's op mp staat een mijchron 4
Onder karts gebruikt,succes


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2017 8:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 23, 2016 6:58 pm
Berichten: 12
aangezien het toch lekker winter is ben ik begonnen de kart helemaal op te knappen!

Eerst begonnen alles uit elkaar te halen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

als eerste ben ik daarna begonnen aan het blok te controleren

Afbeelding

al snel na het demonteren van de kop bleek er een verstopt probleem!

Afbeelding

blijfbaar is bij de vorige eigenaar de zuiger tegen de powervalve gekomen...

Afbeelding

Afbeelding

gelukkig was de schade alleen aan de zuiger en de powervalve, op wonderbaarlijke wijze is de cilinder of andere onderdelen van de powervalve niet beschadigt geraakt :D

ondertussen heb ik een nieuwe zuiger en nog wat spullen gehaald voor het blok en gelijk de cilinder weer mooi vers gemaakt!

ook heb ik tussendoor nog een alfano teller weten te scoren! wel een oud model maar het doet het werk waar het voor is!

Afbeelding

mijn volgende stap word het frame opnieuw spuiten, daarna kan ik de kart weer langzaam in elkaar gaan zetten!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2017 8:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Jammer dat je de nalatenschap van een ander mag opknappen... Gelukkig niet teveel schade dus en maar goed dat je er niet mee gereden hebt, want dan was er wel meer kapot gelopen denk ik. Succes met het winterproject en alvast veel plezier van het voorjaar.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David