Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ik stel mij even voor
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2015 7:38 pm 

Geregistreerd: di nov 11, 2014 10:28 pm
Berichten: 308
Woonplaats: Eindhoven
Hallo,

Mijn naam is Matje en kom uit Eindhoven.
Sinds kort in het bezit van een Kombikart van 2011 met een RM'sr eveneens van 2011.
Ik vertrouw erop hier ontzettend wijs te worden! ;-), want nieuwsgierig ben ik al.... :D

_________________
Karten.... What else!

CRG Road Rebel Gold & ……...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2015 7:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Welkom op het forum. Heb je er al mee gereden ?

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2015 8:42 pm 

Geregistreerd: di nov 11, 2014 10:28 pm
Berichten: 308
Woonplaats: Eindhoven
Nee nog niet. ben aan t wachten op een kleinere zit. en dan nog inbouwen.
Even kijken hoe dat t beste kan.

_________________
Karten.... What else!

CRG Road Rebel Gold & ……...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 02, 2015 10:39 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Welkom op het kartforum Matje. Op youtube staan diverse filmpjes over hoe een kart stoel in te bouwen: https://www.youtube.com/watch?v=wFLuWR_ITac

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 03, 2015 2:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Welkom hier Matje succes met de mooiste sport die er is..
Idd zijn er hier een hoop die wel wat weten en je willen helpen met vragen.
Tip wat betreft stoel inbouwen, zorg er voor dat je stoeltje iets onder chassis zit ivm gewichtsverdeling.
Hiervoor kan je heel makkelijk van die verfroerstokjes gebruiken, zo kun je hem goed stellen.
Niet meteen in het wildeweg gaan boren [-X
Succes

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 03, 2015 2:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Ikzelf monteer het stoeltje juist iets boven de onderkant van het chassis ! Inderdaad zal lager monteren een iets lager/beter zwaartepunt opleveren, maar hoogstwaarschijnlijk ook veel slijtage aan het stoeltje waardoor je deze na een paar keer rijden kunt vervangen...

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 03, 2015 3:01 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Tien punten,ook al meegemaakt lang geleden
Daarom is het forum zo handig :D :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 04, 2015 7:58 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Welkom op het forum, laat maar weten als je gaat rijden, kom zelf ook uit Eindhoven (DE GEKSTE).

Citaat:
zorg er voor dat je stoeltje iets onder chassis zit ivm gewichtsverdeling.


Zal ik niet doen! Plaats hem juist iets boven de onderkant van het chassis, ( wat Wilfred ook zegt) want anders is je stoeltje zo weg aan de onderkant. Heb je foto's van je kart?

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 04, 2015 11:31 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Dat is niet zo ligt er aan hoe je ver je hem laat uitsteken natuurlijk.
Bij vdeSpoel heeft hij het me precies uitgelegd en bij mij was de stoel in 1x goed...en dit zie je niet vaak daar ik bij velen diverse boorgaten zie zitten, volgens mij heeft Dennis er wel kaas van gegeten aangezien die meerdere stoeltjes pw monteert.
Kart op de grond zetten vervolgens een plank er onder en vandaar uit verder werken met de verflatjes (gratis gamma), deze zijn 0,5 mm dik dus kan je hem precies uitmeten, zo ook er boven of gelijk met chassis.
Vanaf de onderste bevestiging van stoeltje naar het gas rempedaal is (ligt aan je lengte) ongeveer 61-62,5 cm ook makkelijk te meten, deze dan als eerst licht vastzetten en kan je boven nog een beetje aanpassen.
Ga er in zitten en vraag of iemand de stoel ondersteunt tot de juiste positie en markeer hem, dan een gaatje boren en klaar.
Het stoeltje slijt bij mij niet sneller daar hij maar 0,5 mm uitsteekt, of je moet over hoge kerbs rijden..maar dit doe ik zelf niet, mocht je chassis protectors hebben komt hij niet eens in de buurt.
Ik heb wel een stoeltje met een platte onderkant wat ongetwijfeld zal verschillen met een ronde, het gaat ook makkelijker als je een hulpje er bij hebt.
Succes

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 04, 2015 12:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Dennis weet zeker wel wat hij doet; echter hij stelt alles af voor optimaal wedstrijdgebruik. Zo ook de hoogte van het stoeltje. Hoe je het ook bekijkt, als je stoeltje onder je chassis uitkomt zal deze eerder slijten dan wanneer dat niet het geval is ( een chassis "veert" ook nog eens een beetje in onder het rijden a.g.v. bochten, hobbels etc. ). De meeste wedstrijdrijders interesseert het niet of een stoeltje sneller slijt - een kart is dan zowieso een "gebruiksvoorwerp" en niet zoals voor velen van ons een hobby waar je zuinig op bent.

De genoemde methode en afstanden kloppen inderdaad ( als "optimaal" uitgangspunt ), maar zorg wel dat je de hoek van de rugleuning vanaf het begin 99% juist hebt, want anders kom je nooit meer goed uit als de voorkant al is geboord.... Als je dan de hoek nog veel moet aanpassen gaat namelijk de hoogte ook gelijk flink anders worden ! Platte onderkant maakt niet veel uit; laagste punt is en blijft laagste punt; alleen is de zit iets anders.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 04, 2015 1:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
@Wilfred mij interesseert dit zeker en heb geen zin om ff mijn stoeltje weg te gummen en daarna je kloten :oops: maar ik vlieg (nog niet) over de hele baan zoals sommige..
Daarom heb ik hem ook maar iets uitsteken 2/3 mm (1 stokje hij doet er wel 2/3), na het boren en vastzetten kruipt hij toch weer iets terug.
Maar iig geval kun je hem zoals vermeld goed afstellen, een extra stokje er tussen en hij valt binnen je chassis nog een stokje en hij zit er binnen.
Voordeel van de platte onderkant is dat hij iets dieper kan maar dit is mierenneuken, ik vind het persoonlijk wel lekkerder zitten.
@Matje voor het goede ook extra stangen/steunen aanbrengen voor stabiliteit van het stoeltje
Succes

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 04, 2015 1:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Inderdaad, zowel links als recht 1 extra stoelsteun naar het (buitenste) achterlager is aan te bevelen voor een betere grip.

Ik heb ook een stoel met platte onderkant; zit voor mij iets beter en je zit iets meer in een "kom" met je billen waardoor je iets vaster zit in je stoeltje. Maar dit zijn details inderdaad.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 05, 2015 12:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: Nuland
Ik heb mijn stoel na afloop van vorig jaar ook maar wat lager gezet.. Scheelt wel tijd, maar ook een warm achterwerk zo nu en dan! :)
En ik zou altijd gebruik maken van extra stoelsteunen en zorgen dat de stoel 'ontspannen' gemonteerd zit, dus met zo min mogelijk druk op de chassisbevestigingen aan de onderkant want bij veel karts is dat een 'zwak' punt en daar scheurt een en ander aan de pijp nog weleens af.

_________________
Koos Kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 05, 2015 5:30 pm 

Geregistreerd: di nov 11, 2014 10:28 pm
Berichten: 308
Woonplaats: Eindhoven
Hey Guys,

Alvast mijn dank voor jullie info!
Ik ben gisteren even bezig geweest met de stoel.
Mijn voorganger was zo lang dat als ik mijn stoel bijna tegen de brug zet van de tank ik nog niet bij de pedalen kom. De pedalen kan ik de aanslagschroeven nog indraaien zodat de pedalen dichterbij komen. Ik heb zo'n vermoeden dat ik mijn benen nog steeds plat heb en de chassis tegen mijn kuit zit. Mijn armen zijn eveneens nog niet gebogen. Wellicht op te lossen et een stuursupport oid.
De afstand van de as naar bovenkant zit is zeker meer dan 23-25 cm. Anders kwam ik niet bij mijn stuur. Ik vermoed daardaar dat mijn gewichtsverdeling niet optimaal zal zijn. Ik heb een plank onder mijn chassis gedaan, dus gelijk aan de onderkant.
De steunen van chassis zit ongeveer cm aan beide zijde vrij. er zat een Tillett XXL in en nu een MS zonder pak en ML met pak en evt. ribpr.
Heeft er iemand een maatoverzicht van bijv. voorzijde zitje ....cm?/ as-bovenkant stoel 23-25cm / onderkant voorzijde zit-bodemplaat ca. 9cm?
Het is een Kombikart van 2010/2011 met een RMsr.
Aan de motorzijde zit geen stab-stang alleen links.

Ik moet even kijken hoe dat ook alweer moet foto's plaatsen. Word vervolgd. :)

_________________
Karten.... What else!

CRG Road Rebel Gold & ……...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 05, 2015 9:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Lekker bezig Matje maar foto's zeggen soms meer dan 1000 woorden
Bekijk ook een pedaalverkleiners, deze gaan over je gas en rem en scheelt zomaar 5 cm.
Afstand van de as snap ik niet helemaal..
Klopt je zal 1 steun moeten buigen, let op niet aan de kant van de motor...let op!
Vaak is het wel zo dat het aan de motorkant versterkt is maar die moet zo blijven.
Tip gebruik van die spanbanden hiervoor, tik voor tik en steeds tussendoor opmeten, oprekken kan met een krik.
Kijk op tinypic hier kun je je foto's doen
S6

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David