Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di maart 10, 2015 8:44 pm 

Geregistreerd: zo jan 18, 2015 10:31 pm
Berichten: 72
Woonplaats: Brielle
Goede avond


Mijn naam is Tinus , ben 54 jaar , en ZZP,er in de bouw en een echte autosportfan
Sinds jaar en dag volg ik de supercar challenge omdat daar vrienden van mij in rijden
Via hun ook in aanraking gekomen met karten ,vooral 100 ronden en 2 uursrace race's op Berghem
samen met mijn kleinzoon van 14 jaar vormen ik dan een team en u raad het al,ook beide het kartvirus opgelopen .
Afgelopen zomer al een keer rotax max gehuurd via Maarten van Autostrada wat super is bevallen .
Na veel lezen hier op dit forum besloten om een eigen kart te kopen met een rotax max om samen met mijn kleinzoon recreatief te gaan rijden .
De thuisbaan word dan Strijen omdat we daar het dichts bij wonen en verklaart meteen de 2takt keuze.
Omdat alle hardware nog aangeschaft moet worden , kijken we uit naar een compleet pakket van iemand die stopt met deze hobby .


Groetjes Tinus


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 10, 2015 9:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Hi Tinus, welkom! Is het de bedoeling dat jullie beide in de Rotax gaan rijden? Let dan in eerste instantie op dat jullie lengte kan verschillen. Misschien wel een van de eerste problemen waar je tegen aan zult lopen als jij instapt en erachter komt dat de stoel een heel stuk terug moet.
Succes! :LL

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 11, 2015 10:15 am 

Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm
Berichten: 614
Tinus, welkom op het forum!

Ik heb toevallig een heel mooie kart incl. reservedelen en gereedschappen te koop staan voor een beginnend karter.
Zie: http://link.marktplaats.nl/m904582243

Mocht je interesse hebben, neem maar contact op. Dan komen we er ongetwijfeld uit!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 11, 2015 11:11 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Welkom op het forum!

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 11, 2015 8:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 31, 2014 5:58 pm
Berichten: 20
Welkom en veel plezier met karten!

_________________
"By being a racing driver means you are racing with other people. And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win."


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2015 12:14 am 

Geregistreerd: zo jan 18, 2015 10:31 pm
Berichten: 72
Woonplaats: Brielle
Heel veel dank voor het warme welkom op het forum
@scarto ben nog bezig met een andere aanbieding maar als dat niks word stuur ik je een pb
Heb jou advertentie gezien via marktplaats , ziet er goed uit

mvg. Tinus


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2015 11:06 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Welkom Tinus, persoonlijk zal ik voor de kart gaan van Scarto! Ziet er goed en netjes uit, en de prijs is niet verkeerd.

Succes met het maken van je keuze.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2015 5:59 pm 

Geregistreerd: zo jan 18, 2015 10:31 pm
Berichten: 72
Woonplaats: Brielle
Heb Scarto al een pb gestuurd ,zeker een hele mooie kart


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 05, 2015 9:10 am 

Geregistreerd: zo jan 18, 2015 10:31 pm
Berichten: 72
Woonplaats: Brielle
Even updaten ..........kart gekocht van Scarto en opgehaald aan de andere kant van Nederland
Via marktplaats Pitskar,bandenpers en bandenlepel kunnen kopen
Vorige week op en neer naar Kartparts in Heijen een volle doos spullen mee naar huis
Stoel gemonteerd op maat voor mijn kleinzoon Jesse ,kom nu zelf net niet bij de pedalen maar er komen
Verstelbare pedalen op de kart is dat ook weer opgelost
Afgelopen vrijdag kart in orde gemaakt en gestript.........zonder wielen en alle plastic delen past
Alles in een Renault kangoo ,de kart staat achter op de bumpersteun met de neus omhoog tegen
de tussenwand de rest van alle spullen onder de kart ,was een beetje passen en meten maar gelukt.......
Gistermorgen in de regen naar strijen voor de eerste meters , na 11 uur werdt het droog en de kart in 20 minuten weer opgebouwd ,tanken en bandjes op druk ..........klaar
Eerste rit een natte baan met wat glijden op de slics verder alleen droge baan en Jesse heeft 6 stints kunnen
Rijden ............een probleemloze dag plezier gehad


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 05, 2015 7:49 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Dan heb ik jullie gezien.
Goed bezig! Net na de bij aanvang weinige mini's al als eerste grote kart op de baan en lekker rustig en heel goed opgebouwd qua rijden, zag er heel goed uit allemaal!
Je kleinzoon is zo klein niet :wink: , jullie schelen een stukje :P . Leuk dat jullie samen gaan rijden!
Verstelbare pedalen is een goed idee en werkt perfect is m'n ervaring (bij de kart van m'n dochter). Let mogelijk wel op met de juiste voor-achter gewichtsverdeling omdat die afhankelijk van bouw en lengteverhoudingen tussen lange en korte personen nogal kan verschillen (en daarmee de rijeigenschappen bij afwijking)
Wil je dit een keer uitwegen, pb dan maar Tinus want dan probeer ik wat te regelen.
Hoop jullie vaker te zien daar!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David