Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr okt 30, 2015 9:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Hey Mike,

Erg leuk verhaal zeker mooi voor starters, hier nog wat info.

Eefde zwaar en vermoeiende baan veel bochten korte rechte stukken, beetje vergelijkbaar met Strijen al heeft die wel een redelijk lang stuk, de curbs zijn idd belachelijk hoog op Strijen.
De mensen op Eefde zijn imo veruit de vriendelijkste en ook de kantine is goed strijen daarintegen [-X

Eindhoven, belachelijk dat ze de mini's samen lieten rijden dit is imo levensgevaarlijk, wel een mooie baan met gevarieerde bochten.
Wat ik ook heb geleerd is dat als er karters op de baan zijn met een crosshelm op dat ik er af ga, doorgaans imbecielen.

Spa lijkt me ook een mooie baan maar helaas nog niet geweest en is het franse volk niet zo mooi als hun land, ondanks dat dit nog in Belgie ligt :lol:

Vledderveen ben ik na 1 run weer terug gegaan want dat vond ik 3x niks met me dd2 en de verkeerde tandwielverhouding.. :cry:

Pottendijk, hele leuke baan met een geweldig recht stuk en een mooie schuine bocht waar je echt megahard doorheen kan, wij hebben daar zelfs gelijk met motoren hebben gereden welke ons smeekte rustig te doen....vind ik niet kunnen eigenlijk.
Wel leuke mensen en een geweldig overdekte pitbox/loods.

Weet niet of je op Berghem bent geweest maar deze is ook snel en mooi maar wel altijd druk, 1 van mijn eerste keren kwam ik daar aan maar voor geen goud ging tussen die 40/50 rijders en teams ging rijden.
Dit kan absoluut bedreigend/overweldigend overkomen, na een paar x en als je zelf wat snelheid hebt ook wel weer leuk..
In nl voor mij de baan maar wel zeer arrogante mensen.

Kerpen zeer strakke baan met hier en daar hoogte verschillen en een geweldig stuk voor de pit/kantine en daarna die hele snelle doordraaier.
Je moet hier zoals sommige al aangaven echter wel de curbs pakken anders houd je weinig snelheid over..ook de tarieven vond ik beter, als je een halve dag rijd betaal je ook minder, iets wat ze nergens doen imb.

En dan heb je het nog niet eens over de baan der banen gehad GENK.
Ja wat kan ik hierover zeggen, strak als een tafellaken, zeer professioneel, hele mooie bochten en snelle rechte stukken afgewisseld met de beste curbs die ik gezien heb.
Wel altijd druk en chagrijnige mensen is mij opgevallen, wat me ook opviel is dat je banden mooi gelijk slijten.

Eerst volgende trip wil ik emsburen en ampfing in Duitsland eens proberen deze lijkt me leuk alleen erg smal en daarna door richting zuera spanje die lijkt me geweldig.

Van andere forumleden vernomen dat in Italie (jeselo) hele mooie banen liggen, frankrijk kun je beter vermijden ivm met licenties maar de Magny Course, Valence en LKS zien er zeer profi uit en wil ik absoluut nog eens bezoeken.

Did; Berghem, De Landsard, Eefde, Strijen, Vledderveen, Pottendijk, Kerpen DE, Genk BE,
To do; Spa BE, Mariembourg BE, Emsbüren DE, Ampfing DE, Hunsrückring Hahn DE, Zuerra SP, Catalunya SP, Campillos SP, Jeselo IT, Magny Course FR, Valence FR, LKS FR, Ellough park UK, Bayford UK, Teesside UK......

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 30, 2015 9:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Wat is er mis met de kantine van Strijen? ?

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 30, 2015 10:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Meer een zeecontainer dan een kantine, niet dat het uitmaakt maar mag ik dit niet zeggen dan :roll:

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 31, 2015 7:37 am 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Aardige visie maar met de kantine van Strijen sla je de plank echt mis. Idd niet nieuw meer maar voor velen aan te trekken als een knusse warme jas en tevens is het er prima eten tegen schappelijke prijzen met oa onovertroffen eigengemaakte kippensoep en gehaktballen uit de jus en de Ria special hamburger.
Wat betreft de curbs daar, ze liggen maar op een paar plekken en nergens op de ideale lijn dus geen noodzaak en last.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 31, 2015 7:56 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Ja de kantine is qua bouw niet veel maar staat er ook al een lange tijd. Ik heb gehoord dat er wel plannen zijn om alles aan te pakken maar daar is weer een bak geld voor nodig en vergunningen.

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 31, 2015 8:39 am 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Vooral die vergunningen ja.
Nwe avatar! 8) Cursus begint over 2 weekjes. :wink:
Had trouws verwacht dat je al op Strijen zou zijn nu, op z'n minst al in de auto zou zitten om mee te doen.. :mrgreen:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 31, 2015 8:59 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Ben jij er ook dan?? Ga zo weg :mrgreen:

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 31, 2015 10:49 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Jongens relaxt vooropgesteld kom je daar om te rijden ik heb het niet over het eten want dat was idd prima maar meer om de accomodatie, en eerlijk gezegd vind ik dat knusse ook leuker als het mooie koude kille genk bv.
Verder vind ik strijen een heel leuk baantje, vooral het middengedeelte met die "vreemde" knik.
Suc6 vandaag

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2016 1:08 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 25, 2015 1:45 pm
Berichten: 41
Woonplaats: dead area
2016, We hebben er weer zin an.

De karts zijn verhuisd van stalling naar prachtige garagebox om de hoek in de oude garage van race legende Maus Gatsonides... Dus dat mot wel goed zitten.

Vandaag de zanardi helemaal doorgelopen na ons 'maagden' seizoen en helemaal tip top schoon gekregen en alles functioneerde nog prima, prachtig spul.
Van de week de Kosmic even uit den 'winter'slaap halen en hop in maart weer tegen de klok in rondjes racen.

Berghem, Pottendijk en Genk staan nog op het afwerklijstje met de eigen karts... op zekers word er weer een Assen junior dagje geprikt.

Wie weet tot bij de paddock of geef een zwaai als je ons inhaal.

Grt, Mike d.

_________________
short, fast & loud


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2016 10:05 am 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Hoi Mike,
Leuk dat je weer met zoveel enthousiasme naar het nwe seizoen kijkt.
Misschien denk je er niet aan maar is het toch iets om bij stil te staan, beschrijvingen van waar je bij elkaar gespaarde en verzamelde spulletjes staan zijn vaak niet zo handig, sommige peopletjes willen het verschil tussen mijn en zijn niet begrijpen en het zou maar al te jammer zijn dat je spulletjes weg of beschadigd zijn. Is maar dat je het weet, verder geheel aan jou.
Of ik heb een memotje gemist of het is nog steeds zoals gemeld, door op z'n minst vreemde (lees niet nader duidelijk verklaarde mogelijk uit misplaatste broodnijd ontstane) verwikkelingen tussen kartbaan Pottendijk en de Assense gemeente is de Assen juniortrack tot nader order helaas voor kartactiviteiten gesloten. Op het forum is hierover al geschreven. Tot er duidelijkheid is rijden wij iig helaas ook niet meer op Pottendijk. Natuurlijk houd oa ik me van harte aanbevolen voor positieve initiatieven en ontwikkelingen op dit gebied.
Iig een heel fijn seizoen 2016 gewenst!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2016 10:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 25, 2015 1:45 pm
Berichten: 41
Woonplaats: dead area
Zo 2016 zit er ook op..
Minder vaak ingehaald, minder vaak zorgen en spanning, meer kennis, wederom bijzonder genoten.

Lelystad, berghem, strijen en genk, de laatste 3 ieder 2 maal.

Lelystad was weer leuk, dit keer niet de baan voor ons zelf maar wel eens de luxe mogen mee maken van de snelste op de dag zijn.. Deed het ego bijzonder goed.

Dat zelfde ego had het een maand later erg zwaar op Genk in de talent/geld trein van Genk haha, sjesus wat gaan de heren en dames op het overvolle circuit snel. Maar wel bijzonder genoten, wat een mooie baan en vriendelijk vent in de winkel.. Ook altijd wel belangrijk.
Wij zijn daarom in oktober ook weer naar het zuiden afgereisd voor de forummeeting.. Weinig gemeet wel leuk gereden.

Strijen is op een normale afstand van onze stalling dus tweemaal daar naar afgereisd, leuke baan, wat jammer blijven de stoeprandcurbs en met/na regen ook wel echte grote slalom plassen op rechte stuk wat ons van de baan hield.

Berghem dit jaar twee maal, ja erg leuk, maar 1 maal me misselijk gereden, da's altijd wat zuur.
Blijft wel een leuke baan en rij de eerste heats altijd beter dan later op de dag???
Ook beide keren hier met te veel lucht in banden gestart, we moesten echt met opvallend weinig bar in het rubber aan de gang, dat ze om de velgjes zijn blijven zitten verbaasd me nog!

De karts doen het nog steeds prima, nog geen groot onderhoud laten plegen, nog steeds kilo's reserve onderdelen ongebruikt in de koffers. Op naar seizoen 3. Nu al zin an.

Grt, Mike d.

_________________
short, fast & loud


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2018 8:58 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 25, 2015 1:45 pm
Berichten: 41
Woonplaats: dead area
Alweer 2 jaar geleden een update, niet dat het nodig is, maar als ik dan wat topics aan het lezen ben kan ik natuurlijk ook even een bijdrage leveren.
Ons 4e seizoen zit er op en we hebben nog steeds de tijd van ons leven.

De karts zijn nu wel eindelijk aan revisie toe, zeker na afgelopen weekend waar het 1 en ander het heeft begeven (slijtage & aanrijding).
Onze ervaring met 2e hands karts bij een dealer halen is dus bijzonder goed bevallen. Geen keer in de 4 seizoenen zijn we door mechanische pech uitgevallen.. dat doet goed.

Het is leuk om te merken dat je per seizoen toch echt stukjes groei in het rijden, hierdoor gaan de veel al zelfde circuits niet vervelen. Wij rijden van maart t/m okober gemiddeld 1x per maand en doen 3 sessies per keer.. dan blijft het voor ons ook leuk.

Het is ook mooi om te vertellen dat het karten mij bijzonder heeft geholpen met de rijvaardigheid, niet alleen op de openbare weg merk ik dit maar ook tijdens het behalen van mijn EU nationaal B race licentie voelde de nodige kartervaring erg goed en durfde ik tijdens de cursussen op Zandvoort & Zolder goed door te trappen met de toerwagen. Voorwiel aandrijving was toch net even anders als achter ketting met starre achter as..maar qua lijnen en durf voelde ik dat ik door het karten wel een stapje verder was.

Ook door de recreatieve kartdagjes over de laatste 4 seizoenen weet je wat er allemaal komt kijken bij het racen en zo ben ik nu goed voorbereid op m'n volgende racehoofdstuk met m'n klassieke racer waarvan ik in m'n opening topic dacht deze nooit te gaan bezitten haha wat kan het raar lopen.

Wij blijven zeker nog een tijd karten, dit jaar alleen op Strijen, Lelystad, Berghem en Eindhoven geweest. Volgend seizoen zeker weer een keer naar Assen nu het 'weer' mag.

grt, Mike d.

_________________
short, fast & loud


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David