Auteur |
Bericht |
bronger
|
Geplaatst: do dec 01, 2011 3:58 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
Citaat: nja ik rijd in wintermaanden met een klein scheutje koelvloeistof. Maar betrappen ze je zullen ze het zeker niet fijn vinden. Grote kans dat je ook niet meer mag rijden dan. Maar water werkt ook prima. temperatuur goed in de gaten houden, eventueel radiateur afplakken of open laten( ligt aan temperatuur). Maar alleen water werkt ook prima. en Vriest het -5 kom ik niet buiten  In de wintermaanden kun je als jeje blokje erop laat zitten afvullen met koelvloeistof tegen kapot vriezen. of nog beter alles leeghalen, en motortje op kamertemperatuur op zolder bewaren:). Gewoon met water? volgens mij heeft water alleen maar nadelen vergeleken met kvs(corrosie ect) mja als je het op de baan niet mag gebruiken is natuurlijk niet anders.. Ik rij beslist met kvs. erg mooie kart, idd uitlaat echt mooi maken! wat ik altijd doe is hem helemaal blank schuren en dan insmeren met de de oudste olie die ik heb, en dan voorzichtig de lasnaden met een kleine gasbrander bij langs. dat geeft zeker een leuk effect, maar dan heb je wel meer onderhoud kwa roest.
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: do dec 01, 2011 5:11 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Gewoon water met circa 10% antivries gebruiken; geen koelvloeistof.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
hendry-birel
|
Geplaatst: do dec 01, 2011 5:23 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 30, 2011 6:09 pm Berichten: 20 Woonplaats: Groningen
|
@wilfred, koelvloeistof heeft ook nog een smeerende werking hea. Hoe zit het dan met mijn interne waterpomp?? Zou het niet verstandiger zijn water aan te mengen met 10% koelvloeistof, om daar toch nog iets van mee te pakken?
@bronger, Hoezo geeft dat meer onderhoud qua roest? Bij de vorige tip werd vertel, dan roest hij nooit weer... En ik gebruik wel heldere olie, die afgetapte rotzooi die ik nog heb staan van auto's is zo zwart als wat...
|
 |
David
|
Geplaatst: do dec 01, 2011 6:20 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: do dec 01, 2011 6:22 pm |
|
|
Mij is verteld nooit 100% water te gebruiken, het oxideert zit kalk in lager kookpunt als kvs ect, daarom gebruik ik geen water. Citaat: @bronger, Hoezo geeft dat meer onderhoud qua roest? Bij de vorige tip werd vertel, dan roest hij nooit weer... En ik gebruik wel heldere olie, die afgetapte rotzooi die ik nog heb staan van auto's is zo zwart als wat...
Ik gebruikte ook gewoon zwart.. kwa onderhoud: als je niet alles inbrand dan roest dat wat je niet inbrand wel gewoon, en moet je na elke keer rijden je uitlaat weer inolieen. maar je kunt ook gewoon nieuwe olie gebruiken hoor   edit: ohhja welkom hier, jij komt ook uit noorden begreep ik. 
|
 |
hendry-birel
|
Geplaatst: do dec 01, 2011 8:17 pm |
|
|
Zo komt mijn uitlaat er dan ook weer uit te zien?! Zou wel mooi zijn...!
Ja ik kom ook uit de buurt! Ga samen karten met Niels.
|
 |
bronger
|
Geplaatst: do dec 01, 2011 8:28 pm |
|
|
Citaat: Zo komt mijn uitlaat er dan ook weer uit te zien?! Zou wel mooi zijn...! mocht je willen 
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: do dec 01, 2011 10:00 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
kost je heeeel wat uurtjesbranden:P.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
hendry-birel
|
Geplaatst: vr dec 02, 2011 5:31 pm |
|
|
Maar na die uurtjes branden zou dat het resultaat zijn? 
|
 |
bronger
|
Geplaatst: vr dec 02, 2011 5:34 pm |
|
|
een vaste hand, concentratie, goede brander, en waarschijnlijk ook verstand van zaken hebben. maar is natuurlijk wel een extreem voorbeeld hea, zo`n uitlaat hoort in een vitrinekast te staan!
|
 |
DJ_Ex
|
Geplaatst: vr dec 02, 2011 6:18 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 08, 2010 9:37 am Berichten: 661 Woonplaats: Nieuw-Buinen (Drenthe)
|
welkom hier  en tot ziens op Pottendijk :0
_________________ Intrepid Cruiser, Modena MKZ 2016
|
|
Omhoog |
|
 |
hendry-birel
|
Geplaatst: vr dec 02, 2011 8:15 pm |
|
|
@ DJ_Ex, tot op Pottendijk! Als je iemand ziet die achter je aan probeerd te komen om de ideale lijn op te pikken, gas terug..! Dan ben ik het @ Bronger, die uitlaat op de foto lijkt me meer fabrieks nieuw...
|
 |
niels klaseboer
|
Geplaatst: vr dec 02, 2011 8:45 pm |
|
Geregistreerd: za nov 26, 2011 8:28 pm Berichten: 26 Woonplaats: middelstum
|
Nog 1 nachtje slapen en dan staan er 2 karts.... @dj_ex en daarachter nog 1 nou dat ben ik haha
Niels
Ps mijn uitlaat moet ook nog....
|
|
Omhoog |
|
 |
hendry-birel
|
Geplaatst: vr dec 02, 2011 9:26 pm |
|
|
Nou niels, je kijkt maar naar het resultaat... En anders polijst ik hem wel 
|
 |
DJ_Ex
|
Geplaatst: vr dec 02, 2011 9:45 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 08, 2010 9:37 am Berichten: 661 Woonplaats: Nieuw-Buinen (Drenthe)
|
ik zal mn spiegels monteren  lijkt me gezellig meer KF leden op Pottendijk 
_________________ Intrepid Cruiser, Modena MKZ 2016
|
|
Omhoog |
|
 |