Auteur |
Bericht |
ovide
|
Geplaatst: ma aug 26, 2013 12:16 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 06, 2013 9:14 am Berichten: 49 Woonplaats: Nijmegen
|
Hallo Allemaal, Eerst wil ik iedereen nogmaals bedanken voor jullie hulp !! Afgelopen zaterdag gaan kijken bij de kart, alles wat de best man had verteld nagelopen. De kennis en informatie van jullie kwam goed van pas en even een checklist langsgelopen om te beoordelen of dit is wat we zochten. En dat bleek, hij had hem al een aantal jaren en de afgelopen 3 jaar heeft de kart stilgestaan omdat hij er geen tijd meer voor had. Daarom heeft hij ook besloten om hem te verkopen, de carburateur is schoongemaakt, en er zit een nieuwe accu in. Na een rondje gelopen te hebben om de kart de vraag gesteld om hem te starten. Hij sprong meteen aan en liep netjes op toeren. De dag ervoor hadden we elkaar al telefonisch besproken en gaf hij aan dat ik de aanhanger ook mee mocht nemen voor niks, wat ik natuurlijk niet kon afwijzen !  Eenmaal thuis aangekomen de kart op de bok gezet en begonnen met schoonmaken. De remmen moesten schoongemaakt worden en opnieuw gevuld worden met DOT4, en remmen doet hij weer Toen wilde mijn broertje de kart wegrijden en bleek hij heel hoog stationair te lopen op het moment dat hij gestart werd. Alles nagekeken en waarschijnlijk met het transport is de slang van de benzinepomp naar het carter eraf geschoten. Nieuwe slang erop en het probleem was opgelost, na dit wel besloten om alle benzineslangen te vervangen voor nieuwe. Gisteren de kettingbeschermer degelijk vast gemaakt met steunen zodat de tie rip constructie kon verdwijnen. Ook meteen de andere stoel erin gezet want in diegene die erop zat pasten we niet Hier nog wat foto's, opmerkingen / tips zijn welkom    Groet Ivo
_________________ CRG Road rebel - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
 |
gewoon maarten
|
Geplaatst: ma aug 26, 2013 12:31 pm |
|
|
Ziet er netjes uit. Is de Alfano ook voorzien van een temperatuursensor ? Optimale temperatuur van de motor komt de levensduur altijd ten goede
|
|
Omhoog |
|
 |
Nodroz
|
Geplaatst: ma aug 26, 2013 1:19 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
Ziet er me ook een Mach1 chassis uit; te zien aan de remmen. Klopt dit? Mooi kart! Zul je wel veel plezier aan beleven!  Succes!
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
 |
ovide
|
Geplaatst: ma aug 26, 2013 1:43 pm |
|
|
@ gewoon maarten De Alfano is inderdaad voorzien van een temperatuur sensor, die zit achterop tussen de bovenste slang. @ Nodroz klopt inderdaad, gaat om een Mach1 chassis rond 2000 was de schatting. Weet je wellicht welk remsysteem hierop zit en waar onderdelen hiervoor te bestellen zijn ? Thanks 
|
|
Omhoog |
|
 |
Nodroz
|
Geplaatst: ma aug 26, 2013 1:49 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
De webshop van Mach1 onderdelen: http://kart24.de/ Heb er al goeie ervaring mee; na 1 dag mijn bestelling binnen! Wel jammer dat alles in het duits is... Maar met een beetje moeite kan je je spullen wel vinden! Dat remsysteem is specifiek van Mach1, en ik moet zeggen dat het degelijk en goed is! Al heb ik wel nog geen ervaring met andere merken.. Ik denk dat ik net hetzelfde chassis had; deze is inmiddel verkocht aan Niels van het forum en hij rijdt er nog altijd mee rond  Kan de ingebouwde waterpomp van de Rotax het water zo ver rondpompen? Of zit er nog een extra pomp op de as gemonteerd?
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
 |
Bask
|
Geplaatst: ma aug 26, 2013 2:26 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm Berichten: 709 Woonplaats: Bad Bentheim
|
Let wel op, dat voordat je gaat rijden, je even navraagt of je een brede bumper nodig hebt. Dit kan zowel kunststof als staal zijn.
_________________ MS Kart 08 ft. TM K9bspecial
BoBaArt Kartracing
Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...
|
|
Omhoog |
|
 |
gewoon maarten
|
Geplaatst: ma aug 26, 2013 3:19 pm |
|
|
Mach1 BS Karting is de importeur/dealer voor Nederland BS KartingOude Middenweg 2252491 AG Den haagTel: 06 54 62 70 89Email: info@bskarting.nl
|
|
Omhoog |
|
 |
RaVer
|
Geplaatst: ma aug 26, 2013 3:59 pm |
|
Geregistreerd: do nov 10, 2011 11:28 am Berichten: 405 Woonplaats: Westervoort
|
Wel ff opletten of de keerringen van de waterpomp niet zijn uitgedroogd. Wil wel vaker voorkomen bij een Rotax die lang heeft stilgestaan. Onder de aansluiting van de uitlaat zit een klein gaatje in het Carter. Als hier water uitkomt dan zijn de keerringen lek.
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: ma aug 26, 2013 8:15 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Hou er rekening meer dat je ook een andere temp indicatie moet aanhouden dan gebruikelijk is. *doorgaans wordt de temp gemeten in de cilinderkop.
|
|
Omhoog |
|
 |
ovide
|
Geplaatst: do sep 05, 2013 11:58 am |
|
|
Zo drukke periode achter de rug, nog wel bezig geweest met de kart. Allemaal bedankt voor de tips, temperatuurmeter zit nu tussen de bovenste slang en de gemeten waardes zijn correct met de thermometer. Volgende dingen zijn allemaal al gedaan.
- Cylinder is eraf geweest en bekeken, zag er allemaal nog goed uit, zuiger is 3.40 uur geleden vervangen. Algehele conditie was perfect. - Uitlaat eraf, deze willen we laten uitdeuken en met hitte bestendige lak behandelen. - Powervalve open gemaakt, buiten het feit dat deze zeer smerig was ontbraken ook de afsluit o-ring & en de drukveer. ( deze zijn besteld ) - blokolie eruit en opnieuw afgevuld - Remmen gangbaar gemaakt, nieuwe cups en hoofdremcilinderpakking, en voorzien van nieuwe olie DOT4 - nieuwe benzineleidingen - Overlooptank voor koelvloeistof gemaakt - bakken vastgezet verder nog een waslijst aan onderdelen besteld, planning is om 15 september naar Berghem te gaan om hem eens uit te proberen.
Ik ben nog op zoek naar een setje Vega's blauw, als iemand nog wat heeft liggen wat het nog goed doet voor de recreant hou ik me aanbevolen.
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: do sep 05, 2013 12:19 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
dot 4 auto rem olie of wel voor kartsport.. mijn ervaring is dot 4 van auto als deze warm word je remdruk wegvalt.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
ovide
|
Geplaatst: do sep 05, 2013 1:38 pm |
|
|
Ik heb gewoon DOT4 gebruikt welke ze bij de Brezan verkopen, Wat is de reden dat de drukwegvalt, normaal kan dit namelijk niet of er moet een lek zijn in het systeem...toch ? 
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: do sep 05, 2013 1:45 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Ik ben nog op zoek naar een setje Vega's blauw, als iemand nog wat heeft liggen wat het nog goed doet voor de recreant hou ik me aanbevolen. Hoezo specifiek na een setje vega blauw?
|
|
Omhoog |
|
 |
ovide
|
Geplaatst: do sep 05, 2013 1:53 pm |
|
|
Basjuh, omdat een maatje van me hierop ook rijd en het hem goed bevalt, hoor uiteraard graag als een ander merk of type beter is 
|
|
Omhoog |
|
 |
tonnymontana
|
Geplaatst: do sep 05, 2013 4:37 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
vega blauw gebruik je voor schakel, althans ik gebruik ze voor schakel. Ik zal mojo D3 pakken voor zo'n frame.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
 |