Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 27, 2020 12:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
300 euro voor Mychron 4 met GPS en temp sensor is nette prijs en prima unit hoor, niks mis mee.
De overstap naar een Mychron 5 komt vanzelf :-)

Op facebook is een marketplace kartmarkt, daar komen best vaak Mychron 5's langs, laatste twee hadden als vraagprijs 350 euro. Of ze met of zonder sensor weet ik niet meer.

Uithelpen vinden de meeste net zoals mij leuk om te doen, waar wil je gaan rijden? Wij zijn met droge dagen in het weekend meestal wel een dag te vinden in Genk, Landsard, Kerpen, Berghem en heel soms Spa. Maar voor de carnaval denk ik niet dat we al gaan rijden dit seizoen.

Maar op de meeste banen is er altijd wel hulp, zeker op de wat drukkere dagen. Met name op Landsard zijn er altijd heel veel beginners die elkaar helpen. Al is het als beginner zeker een zeer goed idee om een paar rustige dagen te kiezen (doordeweek) om de eerste keren te gaan rijden. Een rijdende chicane vind niemand fijn, van de andere kant vind ik ook dat we het allemaal een keer hebben moeten leren.

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 27, 2020 2:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 27, 2018 5:29 pm
Berichten: 78
@ Zandhaai, een vriend van me heeft zich zondag ook een kart aangeschaft en die zal een dezer dagen zich hier ook gaan aanmelden.

In Genk zitten ze momenteel met de wintertijden (baan alleen open op woensdag zaterdag en zondag)
Vanaf 29 maart kun je weer elke werkdag (behalve dinsdag).

momenteel is het denk ik op de zaterdag en zondag ook niet al te druk dus dat zal ook wel goed te doen zijn.
Wij hebben de eerste dag dit jaar gepland staan op zondag 23 februari in Genk (natuurlijk ook beetje weersafhankelijk)
Wellicht vind je het leuk om aan te sluiten?

Je bent in iedergeval welkom

_________________
Tony Kart Racer 401R (2020) -- Rotax Max Senior (2015)

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 27, 2020 2:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Dan zal het heel rustig zijn in Genk.. dat is nml Carnavalszondag!

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 29, 2020 7:37 am 

Geregistreerd: zo dec 23, 2012 12:03 am
Berichten: 25
Het zal denk ik inderdaad niet voor carnaval zijn, het zal waarschijnlijk ergens in maart worden. Ik zal het wel tijd van te voren melden in het training topic, of in in de gaten houden wanneer iemand gaat. Ik had zelf inderdaad het idee om de op de landsard te gaan rijden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 29, 2020 9:19 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Stuur maar even een PM als je gaat, wil je met alle plezier op weg helpen.

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 29, 2020 6:07 pm 

Geregistreerd: zo dec 23, 2012 12:03 am
Berichten: 25
Is de landsard in de zomertijd vaker geopend doordeweeks? Of alleen op woensdag zoals nu in de wintertijd. Op de website staat het niet aangegeven.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 29, 2020 6:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Alleen maandag dicht tijdens de zomer.

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 30, 2020 11:48 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 27, 2018 5:29 pm
Berichten: 78
Ik geef helemaal niets om carnaval, dan zit ik liever op de kartbaan.
Dat het rustig is vind ik prima weer lekker rustig in me ritme komen.
Kevin (mijn maatje) kan dan ook gewoon lekker rustig aan wennen aan de nieuwe kart en baan

_________________
Tony Kart Racer 401R (2020) -- Rotax Max Senior (2015)

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 09, 2020 6:05 pm 

Geregistreerd: zo dec 23, 2012 12:03 am
Berichten: 25
Ik ga proberen deze week de kart klaar te maken en kijken of ik hem aan de gang krijg en dan maar direct een datum prikken voor eindelijk eens te rijden. Word langzaam wel eens tijd.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 10, 2020 10:27 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 27, 2018 5:29 pm
Berichten: 78
@zandhaai, dat hebben we gisteren al gedaan
Wij gaan zondag weer wat rondjes maken in genk

_________________
Tony Kart Racer 401R (2020) -- Rotax Max Senior (2015)

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2020 4:53 pm 

Geregistreerd: zo dec 23, 2012 12:03 am
Berichten: 25
Hehe, als het even meezit dan ga ik zaterdag eindelijk eens rijden op veldhoven. Heb de kart zogoed als klaar. Hij wou op de accu eerst niet starten, maar na even proberen liep ie na het extern starten en nu start hij op de accu gelukkig ook. alleen blijft hij niet stationair lopen weet iemand wat dit kan zijn?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 28, 2020 4:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 27, 2018 5:29 pm
Berichten: 78
Ik neem normaal een externe accu mee, als ik op de baan ben start hem de eerste keer met startkabels aan de andere accu voor wat extra vermogen.
Springt hij wat sneller aan.

Je zou de luchtstelschroef (met het veertje) waarschijnlijk moeten aanpassen, eerst helemaal dicht en dan 1,5 slag uit draaien. dan zal het wel goed zitten.

Wij gaan zondag naar Kerpen met ons 3en.
Have fun ;)

_________________
Tony Kart Racer 401R (2020) -- Rotax Max Senior (2015)

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 28, 2020 8:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Ik weet niet hoe dit bij een X30 carburateur werkt, maar er is een stationairschroef, luchtschroef of brandstofschroef aanwezig op de carburateur. Heb je een type of foto van de carb?

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 31, 2020 8:31 pm 

Geregistreerd: zo dec 23, 2012 12:03 am
Berichten: 25
Het is een tryton carburateur, is met membraan en niet mee vlotter zoals rotax max dacht ik. Ben vandaag geweest rijden ip van gister. Stationair heb ik eigenlijk niet nodig gehad alleen met pits in uit is het even lastig. Maar het was een geslaagde eerste dag. Ik had de mychron ingesteld op 3 lussen en ik denk waarom werkt dat ding had echt kei rare tijden. Even na gevraagd was schijnbaar maar een lus daarna deed ie het een sessie en erna was waarschijnlijk de batterij leeg deed niks meer of hij bleef vast hangen, maar 2de sessie een tijd van 50:40 gereden na de middag ging het al steeds sneller en beter alleen helaas geen tijden das wel jammer. Maargoed wel plezier gehad. Alleen na het lange rechte stuk langs de weg af zeg maar na die bocht wil ie niet goed wegtrekken dan moet ik al in de bocht of na het remmen direct het gas intrappen anders heeft hij geen power bij uitkomen bocht dat heeft hij ook bij de bocht na start/finish alleen kreeg ik dat met wat hogere bocht snelheid na de middag weg, ben begonnen met verhouding 10-84 na de middag 10-81 in het middengebied gaat ie echt als een raket alleen boven in en een klein stukje onderin wou ie niet maar als dan uit dat ondergebied kwam dan ging ie wel. Lay out was met mm dat stuk sloopt mij wel als dat er niet in zat kon ik wel langere sessie rijden als 8 rondjes :| .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David