Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2015 8:14 am 

Afbeelding
http://oi63.tinypic.com/vwtyz7.jpg

Dit is onze kkart waarmee we gestopt zijn in ong 2007 2008.
het is een lenzo met TM k9b motor.
hier gaan we het rijden weer mee oppakken ,en daarna een nieuwe crg om weer met decwedstrijden in het kz2 kampioenschap te gaan rijden.
Ik weet dat er een andere bumper op moet en uitlaat, deze zijn al besteld en komen binnenkort binnen.
De hele kart is uitelkaar geweest en de volgende delen zijn vernieuwd,
remcilinders
membramen tm
olie versnellingsbak
lagers achteras
lagers fusee
benzinetank
benzineslang plus filter
alle kabels, ook rembeveiliging
divers bouten en moeren
ketting
nieuwe banden tijdens het trainen komen er nog op.
en natuurlijk flink poetsen.

Mijn vraag is nu , ben ik nog iets vergeten, de moter had net een nieuw bigend en zuiger.
En wat zijn de nieuwe regeltjes voor het recreatief rijden ,wat we de eerste weken of maanden willen gaan doen.
Ik hoor het graag van jullie.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2015 10:30 am 

Volgens mij zijn jullie er helemaal klaar voor 8)

Zorg er wel voor dat je met de wedstrijden volgend jaar , een goed gekeurde overall en helm hebt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2015 2:02 pm 

Okey
ik hoop in de helft van januarie naar Berghem tegaan.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2016 9:15 am 

De laatste kart is bijna klaar, stiekem hebben we toch veel vervangen aan de karts.
uit voorzorg hebben we bij bijde karts de remsystemen gereviseerd en daar wwar nodig vernieuwd, wat gaat het snel met de vernieuwingen, remblokken is een uitdaging om passende tekrijgen maar we hebben ze.
de remklauwen zatten muurvast, dus uitelkaar gehaald netjes schoon en gangbaar gemaakt, even hebben we nog overwogen om een kompleet nieuw remsysteem te monteren, maar de klauwtjes doen het weer prima, mochten ze toch problemen gaan geven dan heb ik nog wel een andere oplossing dan een nieuw systeem.
dan komt de draaibank weer goed van pas, verbussen met rvs en rvs zuigertje vast gaan zitten doen ze dan zeker nooit meer en eigenlijk beter dan nieuw. Het zijn toch karts om weer het gevoel tekrijgen.
En de lol van een kaal frame opbouwen is altijd heerlijk, alles is weer schoon en zo goed als nieuw, over een paar dagen de baan op de shakedown geven ,na een paar rondjes checkup en dan gaan met die blauwe banaan, op naar goede ronde tijden, en op naar het Nederlands kampioenschap met nieuwe crg's.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2016 9:27 am 

Leuk te lezen dat alles goed verloopt en weer werkend is! Zelf haal ik in de wintermaanden mijn kart ook helemaal tot op de laatste schroef uit elkaar, maak alles schoon en vervang alles wat nodig is om in het voorjaar weer met fris materiaal de baan op te kunnen gaan; volgens mij de beste manier om alles netjes en technisch goed te houden.
Leuk dat jullie met het NK mee gaan doen - en met een CRG komt dat vast goed :mrgreen: . Veel plezier in ieder geval.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]