Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kart aanschaffen!
BerichtGeplaatst: za sep 01, 2012 1:47 pm 

Geregistreerd: za sep 01, 2012 1:11 pm
Berichten: 8
Beste kartfreaks! 8)

Ik wil graag beginnen met outdoor karten, niet om te racen e.d. (vooralsnog niet) maar puur recreatief waarbij het mij vooral gaat om de fun, ervaring en het leren rijden. Ik zeg niet dat ik rondetijden niet belangrijk vindt, want eenmaal op de kartbaan veronderstel ik dat ik die toch steeds wil verbeteren. Nu lees ik al enige tijd een beetje mee op het forum, en probeer op die manier informatie in te winnen over waar ik verstandig aan doe. Ga ik voor een Rotax Senior max of toch voor de DD2, waarbij de DD2 mijn voorkeur heeft, deze voorkeuren zijn steeds gebaseerd op informatie die ik kan vinden op het internet en ervaringen van rijders.

-- rotax sr max > dd2--
ketting > "cardan"
lagere aanschaf > hogere aanschaf
(iets meer onderh.) > (iets minder onderh.)
minder verm. onderin > meer vermogen onderin
rustiger > speelser/meer werken

Deze argumenten zijn uiteraard allemaal relatief want rustig zal het nooit worden natuurlijk.

Is er iemand die mij hier nog iets meer duidelijkheid over kan geven? Schakelen ben ik wel gewend van het motorrijden.


Daarnaast had ik graag iets meer informatie over het chassis, ik heb namelijk een kart op het oog momenteel waar ik waarschijnlijk komende week een kijkje ga nemen.

Het betreft een DD2 kart van het merk Zanardi, chassis is uit 2011 met een verzegelde DD2 motor met ID kaart. Hoeveel uren deze gelopen heeft weet ik niet.
De prijs voor het geheel is € 3100,-
En dit is inclusief vele onderdelen, enkele banden + velgen sets, pitkar noem maar op.

Is er iemand die mij kan adviseren over dit type chassis i.c.m. een DD2?

Groet,
C220AMG


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kart aanschaffen!
BerichtGeplaatst: za sep 01, 2012 4:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 12, 2006 4:13 pm
Berichten: 321
Moet wss deze http://link.marktplaats.nl/586922548 zijn....


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kart aanschaffen!
BerichtGeplaatst: za sep 01, 2012 5:59 pm 

Geregistreerd: za sep 01, 2012 1:11 pm
Berichten: 8
Ja klopt, wist niet in hoeverre dit op prijs gesteld zou worden.


Groet,
C220AMG


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kart aanschaffen!
BerichtGeplaatst: za sep 01, 2012 7:28 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Ik vind een DD2 niet speelser dan een Senior. Ervaring leerde me dat je met een DD2 gewoon remt, versnelling terug, gas erop en versnelling omhoog. Ik vind er eigenlijk weinig spanning aan. Een senior moet je zuiver sturen, kartje kan je wat zetten, driften bij het remmen. Een DD2 remt stabieler door de voorremmen.
Een DD2 vraagt evenveel onderhoud dan een Senior Max, misschien zelfs iets minder omdat je geen ketting hebt en die tandwielen wel even meegaan...

Een DD2 heeft 2 versnellingen, trek je aan de "versnellingslepel" met je linkerhand, dan staat die in eerste. Volgas doorschakelen naar tweede door de rechter versnellingslepel vast te nemen.

Een ander "nadeel" van de DD2 is dat je ze weinig ziet rijden. Veel te weinig eigenlijk waardoor je je niet kan meten met andere rijders.

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kart aanschaffen!
BerichtGeplaatst: za sep 01, 2012 8:40 pm 

Geregistreerd: wo aug 03, 2011 12:07 am
Berichten: 16
ik stond 2jaar geleden voor dezelfde vraag... ben uiteindelijk toen voor de rotax senior gegaan omdat vriend van me ook zo een had en konden we wat meeer onderdelen in reserve nemen voor geval van panne of iets dergelijk. Ondertussen ben ik dikke maand geleden overgestapt naar dd2.

grootste voordeel is geen ketting meer smeren/spannen. met de rotax max moest ik toch wel 4/5keer per dag ketting smeren, en om het uur a 2uur de ketting bijspannen.
ik sleutel op een kartdag altijd aan 2karts, dus de overstap naar mijn dd2 zorgt ervoor dat ik veel meer rijd dan sleutel op de dag.
tandwielen vervangen op mijn dd2 kan ik sneller dan op de rotax max. daar moet motor los en terug geregeld worden om kettingspanning goed te krijgen.

Van rijplezier... wel in het begin vond ik max snel. in het begin vond ik dd2 snel. na 3/4keer rijden wordt je alles wel gewoon denk ik.
op gebied van prijs geloof ik dat rotax max iets goedkoper is. max en dd2 gaan zogezegd even lang met pistons, maar vandaag toch ontdekt dat dd2 sneller zen pistonetjes opeet. je zit meer in hoge toeren/meer pk/...

Het is wikke en wegen. ik vond mijn rotax max heel leuk, nooit beu geraakt. dd2 zelfde verhaal.

zelf zou ik zeggen, doe zoals mij, eerst max dan dd2.
hoofdzakelijk omdat je nadat je ergens instapt toch vaak zoveel leert dat je pas na enige tijd beseft/weet wat je echt wilt.
Als ik direct naar DD2 zou zijn gegaan had ik nu waarschijnlijk schakel gewild. Nu vind ik dat niet meer nodig, maar wie weet over enige tijd?

De voor en nadelen ken je ongetwijfeld van beide. Ik zou zeggen ken jezelf een beetje.
Persoonlijk vind ik wel dat het grote voordeel van DD2 is dat je "direct" op de baan mee kan met de gemiddelde man. als de dd2 wat gewoon wordt ben je zo snel als de snelle competitie rotax max'en. nog sneller hangt dan nog van jezelf af.
Ik heb er lang over gedaan(2/3dage) om met mijn rotax senior een snelle recreant te zijn. nu met de dd2 kon ik na een dag al mee met de "tragere" schakels.

Alles hangt ook wel af waar je gaat rijden. op een trager circuit zowiso rotax max! als ik naar mariembourg ga rijden op de kleine piste, ben ik met zowel dd2 als max exact even snel. maar rotax max is fijner op bochtig circuit. Op genk rijd ik liever met de dd2.

Ik hoop dat je een beetje hebt aan men info, je mag altijd mailen ofzo voor wat specifiekere dingen. heb zo breed mogelijk probere te antwoorden.
Succes allesinds ;)

kleine aanvuling: mijn dd2 verbruikt meer banden dan men rotax max. en bovendien moet ik op dd2 iets zachtere banden zetten om me te amuseren dan de rotax max. de rotax max rijdt goed(aanvaardbaar, vega groen ongetwijfeld beter) op D2's en dd2 rijd ik vega blauw die toch wel zachter zijn dan D2/D3.
ik denk dat ik met dezelfde banden met de rotax 1uur langer rijd dan de dd2 ipv 3uur, 4uur. banden is de grootste kostenpost in de karting (als je niet over de baan heen en weer wil glijden)


Laatst bijgewerkt door wimpi op za sep 01, 2012 8:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kart aanschaffen!
BerichtGeplaatst: za sep 01, 2012 8:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
Je moet niet denken dat je met een dd2 meer plezier gaat hebben en sneller bent. Ik rijd met mijn rotax max de meeste dd2s voorbij en ik heb ook dikke fun

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kart aanschaffen!
BerichtGeplaatst: za sep 01, 2012 8:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 13, 2011 8:14 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Noorderwijk
stond paar maanden geleden voor dezelfde keus..

Heb toen een max senior en dd2 getest op dezelfde dag; en m'n voorkeur is toen naar de dd2 gegaan.
Ik heb er nog geen minuut spijt van gehad , het gevoel van het schakelen en het ietsjes meer vermogen.
Je ziet ze inderdaad niet zoveel rijden maar ik ben dan ook het meeste bezig met m'n rondetijden dan met me te meten met andere rijders op het circuit.
Ook vind ik het plezanter dat de dd2 vooremmen heeft en veel stabieler remt, maar dit is een persoonlijke voorkeur.

Ook vind ik het een groot voordeel dat het gewoon aankomen en rijden is een geen gezeur met kettingen en tandwielen , vind ze zeer makkelijk in onderhoud en dat ze wat duurder zijn in aankoop en dat de piston wat minder lang meegaat neem ik er graag bij.

Persoonlijk vind ik het geluid van een dd2 ook iets mooier klinken dan een senior max :D
Mijn voorkeur gaat dus uit naar de dd2!

_________________
FA kart DD2 2015 + rotax max dd2
BNL & BMC 2015 voor Vici motorsports


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kart aanschaffen!
BerichtGeplaatst: za sep 01, 2012 9:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm
Berichten: 611
Woonplaats: Belgie
Citaat:
konden we wat meeer onderdelen in reserve nemen voor geval van panne of iets dergelijk

Verbeter me als ik fout ben, maar zijn de onderdelen van een senior en een dd2 ook niet bijna allemaal uitwisselbaar?

_________________
http://kartinfo.webs.com/
Birel 2008 - Gx390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kart aanschaffen!
BerichtGeplaatst: za sep 01, 2012 9:09 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Hangt er van af. Sproeiers zijn niet gelijk, powervalve dan weer wel ;)

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kart aanschaffen!
BerichtGeplaatst: za sep 01, 2012 9:09 pm 

Geregistreerd: wo aug 03, 2011 12:07 am
Berichten: 16
ja, maar meer specifiek dan een ketting/tandwielen gezien die toch wel als eerste slijten ten opzichte van een motor onderdeel.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kart aanschaffen!
BerichtGeplaatst: za sep 01, 2012 9:11 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Voor alle duidelijkheid, een ketting spannen duurt 5 minuutjes he. Je moet geen DD2 kopen om geen ketting te willen spannen...

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kart aanschaffen!
BerichtGeplaatst: za sep 01, 2012 9:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm
Berichten: 1071
Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
Gaat de zuiger van een dd2 ook 20-25 uur mee?

_________________
Crg badboy 2009 - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kart aanschaffen!
BerichtGeplaatst: za sep 01, 2012 9:32 pm 

Geregistreerd: za sep 01, 2012 1:11 pm
Berichten: 8
Hmm, dit maakt de keuze er niet makkelijker op :lol: wellicht het beste om beide eens te rijden, als die mogelijkheid er is.

Citaat:
Ik hoop dat je een beetje hebt aan men info, je mag altijd mailen ofzo voor wat specifiekere dingen. heb zo breed mogelijk probere te antwoorden.


Meer dan ik had durven hopen! =D)

Iemand die ook iets weet over een Zanardi?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kart aanschaffen!
BerichtGeplaatst: za sep 01, 2012 9:37 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Citaat:
Iemand die ook iets weet over een Zanardi?

Zeker !
Ik vermoed dat je bij Ingo Schepers de kart wil kopen ? Zijn ex wedstrijd of trainings chassis'. Ik heb zelf ook een Zanardi met Senior Max erop. Erg tevreden van ;)

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kart aanschaffen!
BerichtGeplaatst: za sep 01, 2012 10:37 pm 

Geregistreerd: za sep 01, 2012 1:11 pm
Berichten: 8
Citaat:
Ik vermoed dat je bij Ingo Schepers de kart wil kopen ? Zijn ex wedstrijd of trainings chassis'. Ik heb zelf ook een Zanardi met Senior Max erop. Erg tevreden van :wink:


Het betreft de volgende kart; Zanardi 2011 dd2 (zie link). Maar als ik het goed uit je reactie opmaak, is er met het merk niets mis. Zijn het stijve frames zoals BV. Birel of wat meer vergevingsgezind?

http://link.marktplaats.nl/586922548


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David