Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 6:55 pm 

Geregistreerd: do okt 21, 2010 6:28 pm
Berichten: 20
We hebben met zn 4 interesse in een DD2 kart. Vandaag zijn we een kijkje gaan nemen op de maxchallenge in Genk.
We zijn al naar een paar kartshops gegaan voor info. spijtig dat de meeste het bij 1 merk houden.
Ik probeer wat wijs te worden uit de verschillende merken en frametypes: voordelen & nadelen

Gillard heeft 2 DD2 kartframes: het daytona frame en het T rex frame (30 en 32 mm frames prijs 8000 voor beide bij dfk in antwerpen en ligt vlakbij voor ons)
Birel: Monza ZY 32-RX & racing line CRY 30-RX (Genk kart shop: 6500, alleen geen idee of beide evenveel kosten. monza lijkt de 'goedkopere' versie te zijn)
crg: dark rider 32 & dark rider 30(prijzen onbekend, nog geen winkelier in de buurt of in de buurt van een circuit gevonden). voor mij persoonlijk de mooiste kart (ik hou niet van de 1001 kleuren van de andere merken). zwart/wit/groene stickerset erop en hij is àf.

voor service en afstellen zouden we liefst bij dfk in antwerpen gaan, maar genk is invoerder van birel en rotax en verkoopt een dd2 voor 1500euro minder. misschien zijn ze dan wel weer duurder voor onderdelen?

is het onderhoud en/of zijn de onderdelen duurder bij het ene merk in vgl met het andere enz?
telkens ook verschil tussen 30 en 32mm buizenframes. wat zijn de ervaringen hiermee?


edit: site gevonden met prijzen crg:
http://www.crgholland.nl/motoren-onderd ... s-compleet

http://www.rysaracing.com/dd2.htm


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 7:11 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Citaat:
voor service en afstellen zouden we liefst bij dfk in antwerpen gaan, maar genk is invoerder van birel en rotax en verkoopt een dd2 voor 1500euro minder. misschien zijn ze dan wel weer duurder voor onderdelen?

Waar wil je het meest gaan rijden ? Stel dat je vooral in Genk gaat en je hebt een fusee of ander specifiek onderdeel stuk, dan kan het zijn dat ze je niet kunnen helpen aangezien je met een CRG, Gillard of wat dan ook rijd.
Citaat:
is het onderhoud en/of zijn de onderdelen duurder bij het ene merk in vgl met het andere enz?

Er zijn zeker verschillen tussen merken, maar ook tussen shops. Niet iedere shop heeft dezelfde prijs voor hetzelfde materiaal.
Philippe

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 8:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am
Berichten: 985
Woonplaats: blerick
Ga eens langs bij Scheepers vlakbij Genk, verkoopt Zanardi zijn ook hele goede dd2 chassis.
Heeft erg veel ervaring deze man en een top service.

_________________
http://www.hyves.nl/advertenties/998017 ... raaf/2ZJm/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 8:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
Even tussendoor weet je zeker dat je prijs van Genk wel klopt? 6500 lijkt me nogal weinig, want voor het frame zit je daar al op 4400 en dan nog motor erbij, dan zou je 2100 voor een DD2 betalen lijkt me onwaarschijnlijk. Daar heb je net een Max voor.
Verder zou ik je keuze baseren op wat je het makkelijkste vind en waar je het vaakst komt. Ik heb voor Birel gekozen omdat ik bijna altijd naar Genk ga en omdat er vlakbij, in Roosendaal ook een Birel dealer zit, Paauwer.

Maar 1 ding zou ik niet doen en dat is je keuze maken adh kleurschema. Dat is wel zo'n beetje het minst belangrijk.

Verder de 32 is wat stijver en dus beter voor koudere condities, voelt ook steviger aan. En de 30 is dus soepeler en voor mij makkelijker, de kart gaat makkelijker daar waar je het wilt hebben. Maar dit is iets persoonlijks.

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 8:45 pm 

Geregistreerd: do okt 21, 2010 6:28 pm
Berichten: 20
ik vermoed dat het hier om een monza chassis gaat budget frame + einde seizoen en ze kopen hun karts in grote aantallen. zullen de laatste zijn die de deur uit moeten denk ik

kan ik trouwens ergens rondetijden en maxsnelheden vinden van rotax max, rotax dd2?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 8:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Rondetijden wel, even je best doen op http://www.mylaps.com
Topsnelheden vinden veel mensen niet interessant, dus wordt dan ook vaak niet gemeten, noch geregistreerd.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 9:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
Topsnelheid is wel degelijk van belang.;) Wij kijken er iig altijd naar.:P Op Genk halen we met de Max zo'n 118. DD2 denk ik dat wel tegen de 130 ligt.

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 9:15 pm 

Geregistreerd: do okt 21, 2010 6:28 pm
Berichten: 20
vind ik ook niet belangrijk maar we adden gelezen over snelheden van 130kmh. We zijn vandaag naar een wedstrijd gaan kijken en ik schatte de snelheid op max 100kph. na heel wat discussie is er nu dus zekerheid: +/- 90kph max


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 9:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
@ Buijs: Geef even een website met topsnelheden dan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 9:34 pm 

Geregistreerd: do okt 21, 2010 6:28 pm
Berichten: 20
correctie dat was gemiddeld :oops:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 9:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
@ David, wat moet je met een website met topsnelheden, die lees ik zelf wel van m'n unipro af hoor.:P
@Apex, je bent toch bij de BMC gaan kijken? Was het er droog? Want als het droog is haal je daar toch echt wel makkelijk 115 hoor.

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 9:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
@ Apex , idd dat denk ik ook.:P

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 10:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
@ David, wat moet je met een website met topsnelheden

Ik niets, en veel andere mensen ook niet (zoals ik dus eerder al schreef), om die reden zal het waarschijnlijk niet geregistreerd worden en in een website verwerkt zijn.
Dat topsnelheid niet van belang is, heb ik nergens geschreven, maar vermoedelijk heb je mijn post niet aandachtig genoeg gelezen, kan gebeuren natuurlijk.

Citaat:
is het onderhoud en/of zijn de onderdelen duurder bij het ene merk in vgl met het andere enz?

Onderdelen van o.a. Tonykart, Birel en CRG zijn vaak duurder, en in sommige gevallen maken die merken het ook zo dat er geen universeel onderdeel op hun kart past.
Karts die opgebouwd zijn met SKM, RR, of Wildkart onderdelen zijn wat dat betreft vaak wat goedkoper.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 10:23 pm 

Geregistreerd: ma apr 11, 2005 7:38 pm
Berichten: 268
Woonplaats: Oud Turnhout
Top van een DD2 op Genk ligt rond de 130/135

@ apex
Willen jullie perse nieuw materiaal ? Want ik heb nog 2 DD2's te koop staan voor een leuk prijsje.

_________________
ERPO Racing Karts

JJD - Racing


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 10:39 pm 

Geregistreerd: do okt 21, 2010 6:28 pm
Berichten: 20
2 van ons gaan zowiezo voor nieuw.de 3de en 4de willen eventueel 2dehands maar gaan liever bij hetzelfde merk. stuur je een pb met type, prijs, fotos etc?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David