Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ] 

Wat voor Team naam voor mij.
Koens Gp (Grand Prixs) 0%  0%  [ 0 ]
Koense racingteam 33%  33%  [ 2 ]
Team Koenie (Koenie is mijn bijnaam 33%  33%  [ 2 ]
Weet je nog iets stuur me! 33%  33%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2009 9:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Mja, kijk, outdoor karten vraagt veel van mens, maar hééél veel van materiaal en dus ook je portefeuille...

Even enkele dingen die je steeds zal moeten blijven betalen:
- Bandjes: om de 1-4 rijuren 150-225 euro
- Remblokjes: ook enkele uren 40-50 euro
- Stoeltjes: barst al eens... 75-150 euro
- Alfano: regelmatig sensor eens kapot 75 euro
- Revisies: om de 10-30 uur 50 (zuigerrevisie) - 250 euro (volledige revisie) (afhankelijk van motor en al die dingen.)
- Velgen: vb de gaatjes voor je velgen gaan ook wel eens stuk = volledig nieuwe velg = 50-200
- Tandwielen 10 euri
- Kettingen 30


Ik moet zeggen dat ik al heel veel sporten heb gedaan en karten komt overal met kop en schouders bovenuit.
Maar je moet vooral weten waar je aan begint.

Ik wist dit niet en heb geluk met men ouders, maar het is zozeer de vraag of jouw ouders ook meteen staan te springen bij je eerste vastloper na 2 rondjes rijden.


Zoals eerder gezegd door DH-karting: niet om je bang te maken ofzo, maar er zijn genoeg mensen die grote kosten maken en daarna toch denken dat het stilletjes teveel wordt en ineens alles gaan opdoeken.

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2009 10:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Zowiezo. Je teamnamen zijn niet goed. Deze lijken erg veel op het team van Martijn Koene. Koene Racing.

En je kan niet zomaar zoals gezecht. Instappen en gaan.
En ook 1 keertje gekart hebben is niet erg veel.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 6:43 am 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Wat DH-Karting wilt zeggen met " ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van het outdoor karten " is dat het overkomt alsof je denkt zomaar wedstrijden te rijden. Maar zo gaat het niet lukken. Sleutelen is ook belangrijk en kijk maar eens naar de kostprijzen die Tom al gaf. Het valt niet te vergelijken met voetbal of iets dergelijke. Bij motorsport kan van alles gebeuren.

Wat de team naam betreft. Dit heeft eigenlijk totaal geen zin. Het is niet zoals in de F1 dat je voor een team moet rijden hoor. Kijk eerst nog maar wat rond op het forum voor je verdere beslissingen gaat nemen. Ik wil je niet ongerust maken, maar houd er gewoon rekening mee.

GrtZ

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 8:56 am 

Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am
Berichten: 209
Begin gewoon bij het begin. Heb je familie die geld in jouw kartcarrière zou willen steken of kan je op een andere manier sponsors vinden die je zouden willen ondersteunen? Zo niet, dan kan je racen al vergeten, ook recreantenraces lijken me dan op jouw leeftijd erg lastig, het kost allemaal veel geld.

Willen je ouders wel af en toe een dagje vrij rijden betalen? Dan zou je misschien kunnen overwegen om eens een kartje op marktplaats te kopen en daarmee te gaan oefenen. Probeer je ouders zo gek te krijgen dat jij bijv 25% betaalt met een bijbaantje en dat zij de rest bijleggen of iets, zodat je laat zien dat je er zelf ook nog iets voor doet.

Als ik je dan een tip mag geven, koop een prokart. Tuurlijk krijg ik nu weer de hele machobende over me heen die roept dat dat voor mietjes is en dat een ica veel stoerder is, maar deze jongen heeft vermoedelijk niet de hele wereld te besteden en is ook nog niet thuis in het sleutelen. Het ergste wat je dan kan overkomen is dat je na een paar rondjes gelijk een vastloper hebt en het niet kunt laten repareren omdat de centjes op zijn. Daarnaast leer je prima sturen in zo'n ding. Dus als je dan later wat snellers wilt kopen, dan rijd je waarschijnlijk een boel gasten gewoon om de oren.

Zaken als teamnamen, cc's en weet ik veel wat zou ik me nog helemaal niet druk over maken.

_________________
#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 9:25 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
Een prokart is inderdaad een heel goed begin voor jouw.
Natuurlijk zijn het niet de snelste karts die er zijn maar voor iemand met 0 ervaring is het al heel wat.
Juist omdat deze karts vrij weinig vermogen hebben moet je er heel netjes mee sturen om de rol erin te houden
Als je dan ooit eens op een andere kart stapt zie je dat je best leuk mee kan doen hier zijn genoeg voorbeelden van

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 10:49 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Wijze woorden van Hans, waar reed jij van het weekend ook alweer mee rond ???? :lol:

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 10:57 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
Whaha :lol:

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 12:20 pm 

Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am
Berichten: 209
In een vt, maar niet voordat ik 3 jaar race-ervaring in een prokart heb opgedaan. Alleen dat vooraan starten is toch best lastig, maar dat maakt de race alleen maar leuker... :lol:

_________________
#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 12:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Ja Hans van 2 x 160cc en 11 pk naar 250cc en 30+ pk's valt niet mee in een natte opwarmronde :lol: :lol:
Maar eerlijk is eerlijk je hebt een mooie race gereden met een verdiende 4e plaats in de einduitslag.
en nou ????????? verpest ??????? pro-kart te koop ??????? VT'tje kopen ???????? meedoen in Berghem ??????

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 2:01 pm 

Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am
Berichten: 209
Haha, dat was nog het erge, ik had nieteens het vermogen erop, dan was het niet gebeurd. Ik dacht dat ik een waarschuwing van Voordouw kreeg omdat het tempo te hoog lag, dus ik was al van m'n gas af en wilde alleen nog even m'n nieuwe regenbandjes wat verder opruwen... :lol:

Maar daarna in dezelfde stint van helemaal achter terug op de bumper van P2 was niet verkeerd. De prokart blijft sowieso, nu alleen kijken of ik het sprinten daarnaast volgend jaar ook serieus kan oppakken, kwa tijd en deels ook budget.

_________________
#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 3:12 pm 

Geregistreerd: di okt 06, 2009 3:24 pm
Berichten: 260
als ik jouw was zou ik niet gelijk in de 125cc klasse wedstrijden gaan rijden ik zou met viertakt beginnen ik rij nu een paar maanden rk1 en het bevalt me prima
maar de kosten vallen toch wel tegen want als je een keertje een kromme achteras hebt ofzo tikt het best aan
en bij 2 takt heb je vaak veel meer onderhoud aan de motor en vaak met wedstrijden op profesioneel niveau zoals chrono moet je wel bij een team
want daar gebruiken ze echt de beste motoren

sleutelen moet je leren maar je moet geen domme dingen gaan doen want dat kan je je kart slopen en jezelf dus ik zou eerst veel informatie op doen en niet gelijk een kart kopen want ik heb eerst ook twee jaar met huurkarts gereden voordat ik rk1 ging rijden en na een half jaar kon ik pas meedoen in de wedstrijd


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 3:57 pm 

Geregistreerd: wo okt 14, 2009 7:00 pm
Berichten: 13
Hoeveel cc dan ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 4:05 pm 

Geregistreerd: wo okt 14, 2009 7:00 pm
Berichten: 13
En waar moet ik beginnen ik wil deze vakantie gaan karten met vrienden.
En daarna wat dan
Leren sleutelen ?
Kart kopen ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 4:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
We zeiden net.
CC maakt niks uit. Een 250cc viertakt vampire kan net zo hard als een 125cc tweetakt Rotax Bijv.

Ik zou eerst een jaar gaan indoorkarten. En een beetje kijken op de outdoorbanen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 4:38 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Inderdaad, daar kan je veel ervaring op doen. Leren sleutelen doe je niet zoals naar school gaan hé. Het is wel mogelijk als je auto-mechanica of iets dergelijk doet. Leren sleutelen doe je door veel te rijden en zo dingen afstellen. MAAR LET WEL OP WAT JE DOET misschien is het dan weer beter om eens met iemand mee te gaan die ervaring heeft.

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David