Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Meeleunen
BerichtGeplaatst: do jul 02, 2009 11:08 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
@Matthijs

Ja dat klopt, maar dan heb je wel de benodigde grip nodig, om die lift te kunnen generen...
en met die enduro banties lukt dat nou niet echt. (icm mijn gewicht :P)

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Meeleunen
BerichtGeplaatst: za jul 04, 2009 10:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 23, 2009 10:45 am
Berichten: 296
verschilt per type kartbaan, kart, bandjes, gewicht.. etc..
beste is gewoon zo relaxt mogelijk in de kart te zitten en concentreren op de race, dit zijn puur bijzaken..
vandaag wezen trainen in genk en onbewust meeleunen.. en zoals je ziet bandje lift een klein beetje
Afbeelding

_________________
Gillard Charlotte / MRC XTR X1 KF3
www.veldhuisenracing.tk

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Meeleunen
BerichtGeplaatst: zo jul 05, 2009 7:29 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Lauwt, ik geef je voor de volle 100% gelijk. Als het over outdoorkarts gaat. Maar het gaat hem hier over indoorkartjes. Die zijn toch wel iets anders te sturen dan een outdoorkart...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Meeleunen
BerichtGeplaatst: ma jul 06, 2009 7:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
met indoor wedstrijden zat ik ook altijd recht in me kart. bij 90 graden bochten of scherper zette ik mijn kart altijd voor de bocht in een lichte drift en gedoseerd tot vol gas er op zodat ik op toeren bleef en vlot de bocht weer uit kwam. tevens zorg je er idd ook voor dat je dan geen onderstuur krijgt.

Afbeelding

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Meeleunen
BerichtGeplaatst: di jul 07, 2009 8:16 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm
Berichten: 411
Woonplaats: Amersfoort
Henk Vries, ik stel voor dat je je vraag stelt op http://www.kartlife.nl. Dat is een forum met overwegend indoorkarters en zij kunnen jou waarschijnlijk prima uitleggen hoe je wel of niet moet leunen. Dit forum is vooral het domein van de buitenkarters en dat zie je aan de antwoorden. Ik geloof namelijk niet dat (laat ik het genuanceerd uitdrukken) het advies van Hendrik (of de mijne) voor iedereen werkt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Meeleunen
BerichtGeplaatst: di jul 07, 2009 9:11 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Beire schreef:
Lauwt, ik geef je voor de volle 100% gelijk. Als het over outdoorkarts gaat. Maar het gaat hem hier over indoorkartjes. Die zijn toch wel iets anders te sturen dan een outdoorkart...


Neemt niet weg dat je ook bij indoorkarten de druk op het buitenste wiel wil hebben, en niet op het binnenste... Verder is het vooral binnen ook erg afhankelijk van het circuit, er zijn indoorbanen waar je superstrakke lijnen moet rijden om snel te zijn, maar er zijn ook indoorbanen waar je sneller bent met het betere gooi en smijt werk... (de laatste zijn mijn favoriete :lol: )

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Meeleunen
BerichtGeplaatst: di jul 07, 2009 10:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
op kartlife.nl zitten de coureurs waar ik altijd samen mee heb gereden. het hoeft niet voor iedereen te werken maar het zijn wel bruikbare tips van jou en mij en anderen. het is in elk geval de moeite waard om te proberen. :)

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Meeleunen
BerichtGeplaatst: wo jul 08, 2009 12:33 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am
Berichten: 625
Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
en waarom komen die mensen van kartlife niet lekker hier????

_________________
Uithof KWM kart Racing Team < = link
UIthof KWM Kartschool < = link

Indoor Game & Kartcentrum De Uithof

RK1 Dealer en Servicepoint
EKS Dealer en Servicepoint
NK & GK4 viertakt Servicepoint


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Meeleunen
BerichtGeplaatst: wo jul 08, 2009 7:38 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm
Berichten: 411
Woonplaats: Amersfoort
Citaat:
op kartlife.nl zitten de coureurs waar ik altijd samen mee heb gereden. het hoeft niet voor iedereen te werken maar het zijn wel bruikbare tips van jou en mij en anderen. het is in elk geval de moeite waard om te proberen.


Precies! Waar ik op doelde was jouw foto. In de bewuste bocht zal het best geholpen hebben, maar ik denk dat veel andere bochten veel minder gezet moeten worden met een veel kleinere drift. Volgens mij moest jij op de foto ook flink tegensturen en dat kan toch niet het snelst zijn.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Meeleunen
BerichtGeplaatst: wo jul 08, 2009 4:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Wel leuke foto voor in een folder ofzo :lol:

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Meeleunen
BerichtGeplaatst: wo jul 08, 2009 5:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
dat ben ik zelf niet hoor! helaas heb ik niet zoveel kartfoto's van mezelf :) ik heb ff via google een foto gezocht om te laten zien wat ik bedoel! :) wel een vette foto idd en deze jongen/meid moest idd wel tegensturen denk ik ;)

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Meeleunen
BerichtGeplaatst: di aug 18, 2009 11:05 am 

Geregistreerd: ma jul 27, 2009 12:10 am
Berichten: 25
Volgens mij verschilt het van zoveel heh...
Ik wissel dikwijls tss 2 verschillende indoortracks in belgisch limburg (hasselt en bilzen)
En keer op keer zijn er enkele dingen die me opvallen..niet elke kart rijd evengoed of is hetzelfde afgesteld (zelfs niet bij de nieuwe karts in bilzen)
Alsook het feit dat ik merk dat je soms anders moet gaan rijden , dmv temperatuur, vuil op de baan etc ..
Wel moet ik zeggen , dat door me zoals men hier zegt 'zo rustig mogelijk te houden' mijn tijden zag verbeteren.
Maar voor de rest lijkt het me meer van je gevoel af op de kart .
Zo waren er bochten die ik soms al driftend inreed en andere keren heel veel grip in had..wat dus maakte dat je heel anders moest gaan rijden.
Zowieso lijkt me je zo recht mogelijk houden etc het beste omdat je dan meer gevoel hebt , maar toch zal je je aanpassen aan de situatie.

Wel vraag ik me bv dikwijls af of het bv beter is verder in je bocht te kijken of meer nr de apex te kijken..ik betrap me dikwijls dat ik verder wil kijken nr het punt waar ik wil uitkomen..maar dan begin ik andere 'bredere' lijnen te nemen ...ook zie ik velen op foto's toch meer in de bocht kijken .

Mvg


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Meeleunen
BerichtGeplaatst: di aug 18, 2009 11:14 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Als het goed is zit je strak in je stoeltje ( mits het je eigen kart is )
Dan is er niet zoveel gewicht om mee te leunen.. en zal dus ook niet extreem veel effect hebben.
Vaak is het een aanleersel om naar de bocht toe te leunen zodat er druk op de binnenste wielen komt te staan.
Deze wielen hoeven inprencipe weinig druk te hebben. Want de meeste kracht komt op de buiterste wielen te staan daar zou je je druk moeten leggen.

Mar volgens mij... Of je moet een heel zwaar hoofd hebben.. maar het niet heel erg veel uit..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Meeleunen
BerichtGeplaatst: di aug 18, 2009 11:33 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm
Berichten: 411
Woonplaats: Amersfoort
Citaat:
Wel vraag ik me bv dikwijls af of het bv beter is verder in je bocht te kijken of meer nr de apex te kijken..ik betrap me dikwijls dat ik verder wil kijken nr het punt waar ik wil uitkomen..maar dan begin ik andere 'bredere' lijnen te nemen ...ook zie ik velen op foto's toch meer in de bocht kijken .


Voor je uitkijken is juist goed! Het is echter wel belangrijk waar je naartoe kijkt. Lees dit artikel maar eens op http://www.evenflow.co.uk/overtaking.htm. Kortweg gezegd: als je kijkt waar je naartoe wil, zal je onderbewuste je er naartoe sturen. Concreet: het is beter om te denken: ik moet dáar heen, dan te denken: ik moet eerst dit doen en dan dat doen etc.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Meeleunen
BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2009 11:54 pm 

Geregistreerd: zo aug 23, 2009 2:03 pm
Berichten: 11
Woonplaats: Utrecht
Zelf rijd ik eigenlijk uitsluitend indoor en ik leun vrijwel altijd naar buiten.
Ik ben het niet eens met de stelling dat het leunen (te)veel energie kost. Bij een bocht heb je toch al de neiging om naar buiten te leunen, dus dat kost vrijwel geen moeite.
Ik merk bij mezelf dat het naar buiten leunen wel heel veel oplevert: als ik het een keertje niet doe, kan ik meestal minder snel door een bocht.

Ik vroeg het laatst ook aan een IKK-rijder. Die zei dat hij meestal ook naar buiten leunde, maar dat het soms zo subtiel gebeurde dat je het niet ziet.

_________________
http://www.sundayunlimitedracing.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David