Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 06, 2006 6:18 pm 
Hallo

Ik ben nieuw op dit gebied van de 2 takt, dus allemaal welkom :)
ik ben van plan een 2 takt 125cc schakelkart te kopen en daarop zit een Honda RC blok

Ik zou graag van jullie het een en ander hierover weten omtrendt onderhoudt etc etc en waar je op moet leten bij de aanschaf ?

Alvast erg bedankt !!!!!!


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 06, 2006 8:46 pm 

Geregistreerd: ma okt 09, 2006 11:29 am
Berichten: 95
Woonplaats: veenoord
hallo gast,
ik zou zeggen als je de kart koopt eerst het blok reviseren!!
en met een crossblok tussen de 15 en 20 uur weer reviseren.
bijde aanschaf gewoon opletten hoe de kart erbij staat en niet krom is.

_________________
crg roadrebel met verstappen getuned maxter icc blokkie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 06, 2006 9:14 pm 

Geregistreerd: ma nov 06, 2006 6:15 pm
Berichten: 118
Ok bedankt !
Ik wil de kart in eerste instantie gebruiken om puur te gaan testen. ervaring op te gaan met de 125cc, dus geen wedstrijden etc gewoon rondjes maken zeg maar. Zo`n revisie beurt hoeveel kost dat +- ? eventueel zelf te doen ??? Van wat ik van de kart gezien heb de foto`s etc zag hij er zeer schoon en goed onderhouden uit, chasis schoon, de remmen zagen er goed uit en de blokken nog dik genoeg, en het blok zelf zag er ook mooi onderhouden uit evenals de uitlaat en de achteras.
Maar ongeveer na 20 uur reviseren, hoe merk je makkelijk dat je hem moet reviseren zeg maar ?

Alvast enorm bedankt ! (ik was dus *gast*:))


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 06, 2006 11:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm
Berichten: 512
Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
het is Honda CR ipv RC

volges mij een van de meest degelijke crossblokken ooit gemaakt en verkocht over de hele wereld, vooral engelsen en amerikanen zijn er wild van

_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 06, 2006 11:42 pm 

Geregistreerd: ma nov 06, 2006 6:15 pm
Berichten: 118
THX :) dus al met een redelijk goed blok ?? dus geen slechte zet ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 06, 2006 11:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Dat kunnen wij onmogelijk voor jou vanaf onze luie stoel bepalen.
Het is zelfs al erg moeilijk te bepalen als je het spul zelf in handen hebt, de buitenkant zegt vaak weinig over de binnenkant, en vaak ben je overgeleverd aan de betrouwbaarheid van de verkoper.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 06, 2006 11:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 15, 2006 4:59 pm
Berichten: 227
Woonplaats: emmen
honda was goed tot 1998 daarna is het rommel en zijn toen ook terug gegaan naar 5 bakken.en tot 98 doe er dan een suzuki zuiger in heb je langer en meer plezier van je motor.tot 98 waren het super blokjes,daarna kwam de yz in beeld maar bleven heel slecht heel en suzuki is ook bere goed.

_________________
ben je me nodig mail me op allroundgarage@gmail.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 06, 2006 11:53 pm 

Geregistreerd: ma nov 06, 2006 6:15 pm
Berichten: 118
ok dus de meningen zijn verdeelt hierover, het blok zelf is van 2003?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 06, 2006 11:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 15, 2006 4:59 pm
Berichten: 227
Woonplaats: emmen
hallo bobracing dan is het een 5 bakje of de vorige eigenaar moet er al een 6 bakje van gemaakt hebben.die van dat jaar willen wel eens warm lopen. maar ja alles heeft zn voor en nadeel.

_________________
ben je me nodig mail me op allroundgarage@gmail.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 07, 2006 12:07 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm
Berichten: 512
Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
125 cross, is toch altijd 6bak geweest?
ivm het lage (in vergelijk met 250 en 500) koppel en pk, om zodoende op langere banen toch snel te kunnen optrekken en snel te kunnen rijden.

voor recreatie karting is een 5bak met een ietsjes langere verhouding ook goed genoeg

_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 07, 2006 12:24 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 15, 2006 4:59 pm
Berichten: 227
Woonplaats: emmen
Manders Racing schreef:
125 cross, is toch altijd 6bak geweest?
ivm het lage (in vergelijk met 250 en 500) koppel en pk, om zodoende op langere banen toch snel te kunnen optrekken en snel te kunnen rijden.

voor recreatie karting is een 5bak met een ietsjes langere verhouding ook goed genoeg
nee sinds 98 is de 125 cross uitgevoerd met 5 versnellingen.(alleen honda)

_________________
ben je me nodig mail me op allroundgarage@gmail.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 07, 2006 12:25 am 

Geregistreerd: ma nov 06, 2006 6:15 pm
Berichten: 118
5 of 6 durf ik niet te zeggen en wil er zelf ook puur ervaring mee opdoen kwa rijden in 125cc. de prijs is opzich zelf goed en nog niet zo oud de kart vandaar.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 07, 2006 11:58 am 

Geregistreerd: wo mei 31, 2006 10:22 am
Berichten: 57
Woonplaats: Enschede
Ha Bob.

Een tip:
Zorg dat je weet hoe je het bouwjaar van een bepaald motorblok kan herkennen. Niet alles wat de verkoper zegt hoeft waar te zijn, opzettelijk of niet. Het kan ook zijn dat de verkoper het zelf niet eens weet of maar gewoon heeft overgenomen van de vorige eigenaar.

Gewoonlijk staan op een blok allerlei serie nummers, in de kop, de cylinder, het blok zelf etc. Vaak kan je middels deze numemrs op internet of bij een kart/cross specialist er wel achter komen welk bouwjaar het echt is.
Daarnaast zijn er natuurlijk ook visuele kenmerken.
bijv. bij een Yamaha: de aansluiting waterslang op kop (voorop of achterop) of de motage van de uitlaat (erin of eromheen)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 07, 2006 12:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am
Berichten: 1526
Woonplaats: South-Garda
typfouten kunnen altijd gemaakt worden manders racing :P

_________________
Afbeelding

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 07, 2006 2:22 pm 

Geregistreerd: ma nov 06, 2006 6:15 pm
Berichten: 118
@berend botje
dat is eigen te simpel voor woorden , dat ik daar zelf niet aan heb gedacht :D want dan kan je idd precies zijn wat het is etc! even kijken of ik het eruit kan halen!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David