Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jun 08, 2016 3:10 pm 

Geregistreerd: ma jun 06, 2016 12:51 pm
Berichten: 13
Woonplaats: Maastricht / Den Haag
Ik zoek info over frames en motoren

motor ik dacht zelf Rotax puur alleen omdat je er veel van hoort en er op iedere hoek iemand zit die hem kan service en reviseren.
Iame X30
biland sa250
Rotax 125 senior
Rotax 125 senior EVO

frames hoor ik van alles over de stijfheid enz

Ik wil gewoon hobbymatig rijden maar wel sportief en minimaal 2x per week
budget kijk ik niet meteen naar dus of nieuw of jong gebruikt. liever wat meer uitgeven en meer plezier op de baan dan nu goedkoop en veel stres langs de baan.

ik kijk uit naar jullie reactie's


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 08, 2016 8:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: Nuland
DD2 kopen! :)
Of anders een nieuwe 125 Senior EVO, maar dan wel de allernieuwste want daar zijn minder problemen mee dan de voorgaande generatie EVO.
Voor de restwaarde: OTK chassis (Tony, Kosmic etc.)

Dat is in het kort mijn advies.

_________________
Koos Kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 08, 2016 9:02 pm 

Geregistreerd: ma jun 06, 2016 12:51 pm
Berichten: 13
Woonplaats: Maastricht / Den Haag
Oke en wat is de nieuwste versie waaraan kan ik die herkennen of zijn de verkopers hier over het algemeen wel eerlijk over?

Verder natuurlijk bedankt voor de tips


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 08, 2016 9:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: Nuland
Volgens mij is die er vanaf dit jaar. Anders even importeur (Kombikart) bellen. De allernieuwste versies hebben weer een iets andere kabelboom enzo, omdat deze bij de vorige EVO versies (2015) niet altijd goed waren etc.

_________________
Koos Kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2016 6:52 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Wat betreft de restwaarde: staar je daar niet blind op en kijk vooral welk chassis en motor jou persoonlijk ligt ! Restwaarde in de kartsport is een beetje te vergelijken met die van consumentenelectronica zoals een laptop; schrijft enorm af in korte tijd.

Overigens is 2x per week rijden wel veel en zul je een flink budget moeten incalculeren voor met name banden en onderhoud ( revisies ). Er zijn er maar weinig die zo vaak gaan rijden, maar het kan natuurlijk wel.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2016 7:22 am 

Geregistreerd: ma jun 06, 2016 12:51 pm
Berichten: 13
Woonplaats: Maastricht / Den Haag
Heey wilfred bedankt voor je reacties

ik oog op minimaal 1x rijden en hoop sommige weken 2x te kunnen gaan.
budget maakt niet heel veel uit aangezien ik hem als reclame wegboek op de zaak.

de vraag van het chassis hoe kom ik er achter wat mij persoonlijk ligt?
of of de 4takt motoren iets kunnen bieden aan meer zekerheid en minder vaak onderhoud met vaak rijden


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2016 7:54 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Om uit te vinden of een chassis je ligt zul je het moeten proberen; bij meerdere dealers/teams kun je proefrijden bij serieuze interesse. Meestal tegen een vergoeding en zelf veroorzaakte schade is dan ook meestal voor eigen rekening. Maak er goede afspraken over als je dit wilt doen.

OTK en CRG ( en aanverwante merken ) zijn meestal makkelijk te rijden chassis, welke niet al te moeilijk af te stellen zijn. Andere merken zijn soms wat lastiger om goed af te stellen om de laatste tienden van een seconde eruit te halen. Maar of dat interessant is voor de recreatieve rijder, kun je het beste zelf bepalen ( geen idee hoeveel ervaring je hebt met outdoor karten en hoeveel talent je hebt :mrgreen: natuurlijk ).

Wat betreft de motoren; ook dat is persoonlijk en velen gaan voor de bekende Rotax Max. Anderen hebben juist voorkeur voor schakel of 4-takt. Ikzelf rijd nu 7-8 jaar met een VT250 Swissauto SA250 4-takt ( 35pk ) en daarmee kun je ook veel lol hebben en ben je snel zat op de baan ( iets sneller dan een Rotax Max, iets langzamer dan een DD2 ). Dan is er ook nog bijvoorbeeld de Wankel; mooie motoren en snel, maar niet iedereen is er fan van.

Probeer eens of je een Rotax Max, een DD2 en eventueel een VT250 kunt proefrijden, dan heb je in ieder geval een idee wat de verschillende motoren doen.

Succes bij je keuze en we horen graag welke keuze je maakt.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2016 8:25 am 

Geregistreerd: ma jun 06, 2016 12:51 pm
Berichten: 13
Woonplaats: Maastricht / Den Haag
Nogmaals bedankt voor de response

Ik ga indd eens wat dealers benaderen om te kijken of er tegen vergoeding gereden kan worden.
Een makkelijk frame spreekt mij wel aan, niet omdat ik te vuil ben om te sleutelen maar eerder omdat ik gewoon als hobby wil rijden en de 10de seconde mij daarom niet veel uitmaakt.

motor ga ik nog even verder lezen op het forum zie veel berichten over 2 takt of 4 takt en lees ook vaker terug dan rotax max bij veel gebruik gewoon de goedkoopste is.
en waarschijnlijk na het boekjes goed te lezen kan ik de revisie zelf uitvoeren eventueel. ( heb ervaring met veel buitenboordmotoren van 40 tot 150 pk ) dit waren dan wel 4taks

ik ga rond rijden door Nederland en zoeken naar dealers die tijd en zin hebben om rondjes te lopen om motoren en frames heen,

Iemand ervaring met verkopers in en rond Zuid Holland of Limburg


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2016 9:01 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Ik ben het hier uiteraard met Ron eens.
Weinig onderhoud meer power en gelukkig geen tandwiel en ketting gezeik.

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2016 9:05 am 

Geregistreerd: ma jun 06, 2016 12:51 pm
Berichten: 13
Woonplaats: Maastricht / Den Haag
En daar begint mijn zoektocht naar een DD2 :lol:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2016 9:21 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
DD2 is leuk rijden en best snel. Let wel dat wanneer je zou besluiten om toch een keer een andere motor te gaan aanschaffen, dat je dan ook gelijk een nieuw chassis zult moeten aanschaffen. Een DD2 heeft als enige kart, dat de achteras direct aangedreven wordt door de bak. Dus er kan geen andere motor op een DD2 chassis gezet worden, omdat er geen lagersteunen aan de rechterkant op het chassis zitten ( de bak is de gelijk de lagerhouder ).

Mocht je interesse hebben om een DD2, Rotax Max en eventueel een VT250 ( 4-takt ) te proberen via een dealer, dan weet ik dat Montfoort motorsports dit kan verzorgen. Neem anders eens contact met hen op, ze zitten in De Meern.

Succes verder.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2016 9:46 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: Nuland
Overigens ben ik het niet eens dat zowel een Tony als een CRG makkelijk af te stellen is. Kort door de bocht gezegd: met een Tony of andere OTK zul je sneller 'op snelheid' zitten dan met een CRG hoor. OTK is gewoon erg makkelijk af te stellen en te rijden, waar een CRG toch wat minder vergevingsgezind is. Heb je echter een CRG 'goed staan' dan is het in mijn ogen een van de prettigste, zo niet de prettigste, om mee te rijden. Dit laatste qua vergelijk tussen OTK (Tony etc.) en CRG is meer op basis van ervaringen met een Rotax DD2.

Ben het met Wilfred eens: als je voor DD2 wilt gaan, ben er dan zeker van. Heel eerlijk gezegd: in NL loopt DD2 niet zo goed als 'handel' en zijn er in vergelijk tot andere landen om ons heen ook niet superveel te vinden. Mocht je lekker met 'de klucht' mee willen gaan (bedoel ik niet negatief), dan zou ik voor een Max Senior kiezen.

Ik heb doelbewust gekozen om na mijn Max Senior met een DD2 te gaan rijden en werkelijk qua rijden nog nooit één seconde spijt van gehad. Nu ik dit zo zeg, begint het zelf eigenlijk al weer te kriebelen en moet ik toch misschien maar weer eens uit gaan kijken naar een kart! :wink:

_________________
Koos Kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2016 10:02 am 

Geregistreerd: ma jun 06, 2016 12:51 pm
Berichten: 13
Woonplaats: Maastricht / Den Haag
ik ga sowieso geen wedstrijden rijden
en neem aan dat de banen er niet heel moeilijk over doen dat je gewoon met de max senior kunt meerijden ?
of ben je al snel verplicht om je met het tijdschema te houden aan de schakelkarts?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2016 10:12 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Ik heb zelf geen vergelijkende ervaring met CRG en Tony i.c.m. DD2. Alleen met een CRG/DD2 gereden en die vond ik goed qua gevoel en hoe het chassis reageerde op je rijdersinput etc.

Waar ik wel ervaring mee heb, is diverse merken chassis' met andere motoren dan de DD2, voornamelijk de bekende automaten als VT250 en RM. Daarin vind ik een CRG en OTK juist relatief makkelijk om direct snel mee te gaan t.o.v. bijvoorbeeld Birel, Maddox en andere bekende merken. Maar zoals gezegd, het blijft een persoonlijke ervaring en voorkeur. Maar ben het zeker met Ron eens dat een goed afgesteld CRG chassis super is! Een ander merk dat ik altijd fijn vond, is Energy; wellicht ook een optie?

Overigens bedoel ik niet dat andere merken daarom minder zijn; deze vragen alleen wat meer aandacht en kunde en ervaring om er snel echt hard mee te gaan.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2016 10:24 am 

Geregistreerd: ma jun 06, 2016 12:51 pm
Berichten: 13
Woonplaats: Maastricht / Den Haag
De keuze wordt steeds ruimer en moeilijker maar begrijp dus wel dat het echt een persoonlijke aankoop gaat worden en dat dit voor iedereen dus echt verschillend is.

dan is nog altijd de optie een kart te zoeken op internet voor niet te veel geld RM Senior gewoon gaan rijden en andere op de baan vragen of er een rondje gereden mag worden is verschillende karts uiteraard met respect en niet afzeiken.

dan volgend jaar naar de beurs en kijken voor wat moois dan mag mijn vrouwtje doorrijden in de kart die ik dan reeks al heb aangeschaft en bewaren voor met vrienden te rijden


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David