Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jul 07, 2016 3:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Zeker met de Alfano is dit een zeer nette prijs. Moet heel eerlijk zeggen dat de lage prijs ookwel wat vragen bij me oproept.

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 07, 2016 5:23 pm 

Geregistreerd: di jun 07, 2016 1:58 pm
Berichten: 18
Je kunt geluk hebben met marktplaats ed maar de ervaring leert dat er ook vaak een kat id zak gekocht word,
en zeker als je dan een niet al te groot budget hebt is het vaak snel over met de hobby.
Dit risico kun je natuurlijk verkleinen als beginner door iemand met verstand van zaken mee te nemen.
Beter kun mi naar een kartshop gaan, dan is het risico veel kleiner en een goede shop geeft je ook de
ondersteuning die je in het begin nodig hebt. Natuurlijk kost dit wat meer maar de kans op slagen in deze
mooie hobby is vele malen groter.

Gr en veel succes
Frank


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 07, 2016 5:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Ik heb het ook gedaan, zelfs zonder veel kart kennis, heb de sprong gewoon genomen. Wel goed ingelezen van te voren, ook veel hier op het forum.
En ja, denk dat achteraf de keuze makkelijker was geweest om via een zaak te kopen, toch rij ik met veel plezier mijn rondjes :-)
Goedkoper weet ik niet goed, maar dat komt ookwel omdat ik alles (incl revisie motor) zelf doe.

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 07, 2016 6:24 pm 

Geregistreerd: zo apr 24, 2016 9:54 pm
Berichten: 10
hey flor41,

prijs leek me zeker niet slecht, ben eerder bang dat er een addertje onder het gras zou zitten ... maarja laat staan dat ik nog wat van de prijs afkrijg en dat er dan nog enkele honderden euro's kosten aan zijn dan is het nog steeds geen miskoop lijkt mij ;) het enige waar ik zelf iets van ken is of het frame vlak of krom is ... weet dat je dat kunt nameten maar dan heb je hiervoor wel het nodige materiaal nodig natuurlijk ... :p


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 07, 2016 8:11 pm 

Geregistreerd: zo apr 24, 2016 9:54 pm
Berichten: 10
mijn excuses ! ik had alleen het antwoord op p1 gelezen, ook aan de rest een dikke merci voor het antwoorden op mijn vraag ... zoals al eerder in dit topic besproken denk ik echter dat voor een bduget van rond de 1500 euro het verhaal van een kartzaak een beetje moeilijk wordt ... ik ga de komende dagen nog goed rondkijken denk ik en evt eens naar een kartje kijken of naar dit zoekertje maar dan wil ik dit wel doen met iemand die er iets van kent ... dus nogmaals, als er iemand is die het ziet zitten om een keertje mee te gaan keuren ... ik wil hiervoor dan zeer graag een vergoeding geven aan deze persoon ! geen probleem ! snoebel, heb jij met die aankoop dan grote tegenslagen gehad of ... ? ben altijd benieuwd naar verhalen van andere karters ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 07, 2016 9:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Grote tegenslagen, nee niet echt, is het meegevallen, nee ook niet echt :-)

Motor zou 2 uur gelopen hebben na revisie, maar kwam zwarte olie uit carter, zuiger was ver op (al geheel grijs ipv zwart)
Vreemd type bougie erin, verkeerde maat sproeier.
Koppeling zou goed zijn, schoenen waren op, plaat gebroken, revisie moeten doen.
Rem lekte, revisie setje moeten plaatsen.
Wielklossen voor waren regenklossen, nieuwe moeten kopen die stuk smaller waren.
Alfano magneet sensor defect.. Nieuw mogen kopen.
Set nieuwe banden erbij gekregen blijken een set niet passende YHA te zijn, heb ik niks aan. Set die erop zat was een redelijke D1 set.
Stoel is een hele platte racestoel (rugleuning staat relatief schuin), moet deze nog vervangen door een fijnere (iets was je in een winkel meestal op maat erbij krijgt)

Dus ja best een lijstje direct na aankoop, maar ben al 4 hele dagen, 2 samen met zoon, zonder noemenswaardige problemen wezen rijden sinds aankoop 2 maanden geleden.
Gisteren nog 15L erdoorheen gestookt op Genk :-)

Maar zijn dus ook zeker goede zaken, frame lijkt redelijk recht, geen vreemde afwijkingen, motor is dan wel niet wat de verkoper beweerde, maar loopt prima en cilinder zag er super gaaf uit. (mooie diagonale strepen aan binnenkant, geen krasje te zien) en uiteindelijk toch rond de 1000-2000 euro goedkoper dan de twee dealers waar ik geweest ben. Ik heb frame van 2011 (homologatie 2014/17) en motor is vam 2007.

Ik had bijvoorbeeld ook liever een DD2 ipv Rotax max en bij dealer gekocht met garantie... maar dan was het zover buiten budget dat ik het niet kan betalen, we hebben nu veel lol voor veel minder..
Ben dan ook nog steeds reteblij met de aankoop.

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 07, 2016 10:49 pm 

Geregistreerd: zo apr 24, 2016 9:54 pm
Berichten: 10
wow, als ik dit zo lees klinkt het alsof jij een heel positief iemand bent :D lijkt idd een hele lijst ;) maar goed, al bij al zijn kleine problemen op te lossen in mijn ogen. en voor dit bedrag van kart verwacht ik ook zeker niet dat ik een 100% perfecte kart heb. als die er uberhaubt is op 2dehands ... ik vermoed dat als er aan een kart als deze nog een 200-400 euro kosten worden gedaan dat hij wel rijklaar zal zijn ? het is zoiezo een gokje ...

wat is voor jou verder de indruk van de rotax max senior ? weet niet juist of je al veel ervaring had of niet maar ? vermoed dat ik zoiezo achteruit geblazen ga worden van wat die motor in zijn mars heeft ... ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 08, 2016 6:26 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Ik vergeet de radiator nog, die was al op drie plaatsen gelijmd.. Maar dat had ik wel bij aankoop gezien dat daar een nieuwe op moest. Ook geen goedkoop ding trouwens.

Rotax max Sr. Tja, het is lekker veel vermogen, genoeg om echt veel lol te hebben, heel anders dan een huurkartje natuurlijk. Heb zelf ook gekeken naar een 4takt en schakel en zelfs een Aixro stond op een gegeven moment op het lijstje. Maar dromen mag he :-) Ben wel diverse malen gaan rijden met Rotax in Genk voordat ik eigen kocht.
Heb nog nooit schakel gereden, dat trok me in eerste instantie het meeste, maar nu we echt aan het rijden zijn merk ik dat we eerst maar eens moeten leren sturen :-) Geen afleiding om te schakelen is toch wel lekker !

Keuze voor de Rotax Sr was simpel, je mag er overal mee rijden, kunt iederen hulp vragen, de meesten rijden met een Rotax Sr en was voor ons de enige die betaalbaar was en blijft.
Zelfde geldt voor het Birel chassis, onderdelen altijd op voorraad in Genk, dat maakt het wel erg makkelijk. X30 was ook een optie, maar nog erg jong er daardoor stukje duurder.

Technisch vind ik de motor zelf redelijk simpel en probleemloos, oude type koppeling is ver onder de maat, dat slijt veel te hard, daar komt nog in de nabije toekomst bij ons de nieuwe op.
Maar dat gaat alleen samen met een tandwielwissel in de bak, van kunstof naar staal en maakt de stap meteen vrij kostbaar.

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 08, 2016 8:39 pm 

Geregistreerd: zo apr 24, 2016 9:54 pm
Berichten: 10
dit is precies waarom ik voor een senior zou kiezen ... een perfecte motor om mee te starten zou ik zeggen ;D en dat leren sturen en rijlijnen kiezen zal voor mij ook zoiezo eerst leren en luisteren zijn ;) zo is iedereen ooit moeten beginnen zeker ? als dat allemaal onder de knie is denk ik dat ik ooit ook wel kijk voor een dd2. MAAR eerst mezelf hierop maar eens focussen. heb reeds losgekregen dat de verkoper voor de kart, alfano en pitkarretje, voor 1000 wegdoet ... nu maar eens kijken of ik iemand vind die me me kan helpen om te voorkomen dat ik een miskoop doe ... ;D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 09, 2016 6:04 am 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Voor dat geld kun je eigenlijk geen miskoop doen,tel de alfano en pitkar eens bij elkaar.
Die heb je dan al,trek dit van de kart af,blijft er 700 voor de kart over,moet de alfano
Natuurlijk wel werken,zoals je ook aan gaf neem iemand uit de buurt mee die er verstand
Van heeft,op de foto,s lijkt het een net kartje

Succes


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 09, 2016 3:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Tja, geen geld inderdaad, van de andere kant mag je dan ookwel rekening houden met wat duurdere reparaties of aanpassingen.
Maar voor 1000 euro zou ik de gok wel nemen na wat checks : (Als er mensen zijn die aanvulligen hebben om hem te helpen ?

Laat minimaal de motor even starten, zegt in ieder geval iets over de staat.
Kijk met zaklampje in het carter, zie je daar gele tandwielen dan mag je ervanuit gaan dat je die samen met oude koppeling (dat is al op foto te zien) op korte termijn wilt vervangen.
Als eigenaar het goed vind kun je uitlaat er even afpakken, schijn met zaklamp in de cilinder, zie je grijze zuiger of grijze plekken op zuiger is ie minimaal aan een kleine revisie beurt toe. (zuiger heeft zwarte vlakken aan beide kanten, via de uitlaatpoort zou je alleen zwart moeten zien.
Kart even op een harde rechte ondergrond zetten en kijken of niet 1 van de wielen van de grond komt is altijd een aardige check of ie enigsinds recht is.
Rondje maken langs alle lasnaden kijken of die nog goed zijn. Maar zelfs als zou ie wat scheef zijn, kleine correcties zijn prima te doen op een richtbank. Platte buizen is ander verhaal, daar is meestal niet veel meer aan te doen.
Op de cilnder staat een nummer in het rondje, aangezien de kart van 2008 is, zou daar een 7 of 8 in moeten staan. Ouder is geen probleem, maar wel goed om te weten lijkt me.
Op de kart zit een type plaatje, daarop staat een datum meestal iets van hom no xxx/xx/xx, als je van het laatste getal 3 jaar aftrekt zit je meestal redelijk in de buurt van de echte leeftijd van het frame. Ik twijfel nml wat over de leeftijd, je hebt nog de kleine fusee assen denk ik te zien aan de plaatjes.. Ik dacht dat die na 2005 al vervangen waren door de grotere bij Birel, maar ben geen kenner.

Wat is het ergste dat je kan gebeuren ? Grote revisie motor (kans is vrij groot denk ik) 600 euro.. Koppeling.. 300 euro radiator 200 euro, richten 100 euro..wat onverzien als remmen revisie, lagers, stuurstang ofzo.. pak eens 200 euro reserve..

Voor dat geld koop je nog steeds geen tweedehands met garantie bij de dealers ...

Wel 1 ding, liep ik zelf ook tegenaan, de dealers zijn niet altijd blij met gasten die zelf ellende kopen en dan met de problemen bij hun om advies komen vragen en hulp verwachten.
Verschilt natuurlijk per shop of dealer, maar tis dus wel belangrijk dat jezelf aan de slag durft te gaan met reparaties en onderhoud. Motor kun je natuurlijk wel altijd prima laten doen.

Succes met de keuzes :-)

ps. Ik ga ervanuit dat je een kart zoekt om recreatief je rondjes te maken net zoals wij doen, het zal nooit een kart worden die competatief zal zijn met de nieuwe, sowieso is de motor niet verzegeld en het frame niet meer gehomologeerd.

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2016 12:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Nog wezen kijken naar de kart ?

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 21, 2016 9:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 12, 2015 2:34 pm
Berichten: 138
Ben ook benieuwd of je bent gaan kijken?

_________________
Work hard, play hard!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David