Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di nov 03, 2015 8:35 pm 

Geregistreerd: zo aug 31, 2008 8:08 pm
Berichten: 43
Woonplaats: Bleiswijk
Beste coureurs !

Mijn naam is Rick , 27 jaar en kom uit zuid-Holland.
Ik ben al eens actief geweest op dit forum met een icc schakelkart.
Dit was ook mijn laatste kart en ben daarna getopt . Ik ben toen gaan motorcrossen en doe dit
Nog steeds met plezier . Echter was ik 4 jaar oud toen ik al met klosjes onder mijn schoenen rond reed op Strijen . Ik heb dit tot 10 jaar oud vol gehouden en door scheiding gestopt . Op 18 weer 1 jaar icc gehobbyt en nu crossen . Echter mis ik het karten en zit ik zo weer is om mij heen te kijken naar weer een kart.

Nou heb ik daar wat vragen over want er zal een hoop veranderd zijn denk ik.

Zijn er nog hobbywedstrijden voor de icc klasse ?
Waar mag je tegenwoordig nog rijden met zo'n icc ?
En kan iemand mij wat meer vertellen over de TB kart met de modena KK1 KZ motor ?

Ik hoor graag van jullie ..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 03, 2015 9:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Welkom en leuk te lezen dat het kartvirus weer boven komt!!

Met een kz (voorheen icc genaamd) mag je in ieder geval rijden op Berghem, Veldhoven, Strijen, Vledderveen, Assen, Genk, Spa en Kerpen om er een aantal te noemen. Eefde, Driebergen, Lelystad niet bijvoorbeeld.

Een TB (Tibi) met Modena KK1 is een beest van een kart (motor). Wellicht is een Modena iets moeilijker /kritisch op de juiste afstelling, maar alleen de looks is het overwegen al waard =D)

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 03, 2015 9:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Welcome back en idd die modena is ganz geïl al zou ik zelf voor een tm gaan.
Doen elkaar niet veel onder modena stuk mooier maar tm makkelijker onderdelen te verkrijgen

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2015 7:21 am 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Hoi,
Welkom terug, ken dat gevoel dat het blijft kriebelen. :mrgreen:
Zoveel als er veranderd is het afgelopen decennium, zo relatief weinig bij de KZ ICC klasse. Ook Strijen bestaat gelukkig nog steeds. Weet zeker dat ze je daar met open armen zullen ontvangen, schakels zijn sowieso welkom, blijft mi ook de mooiste klasse. 8)
See ya!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2015 8:57 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Welkom terug.
Diverse banen organiseren nog KZ races voor recreanten.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2015 10:36 am 

Geregistreerd: zo aug 31, 2008 8:08 pm
Berichten: 43
Woonplaats: Bleiswijk
Wat een warm welkom :D

Fijn om te lezen dat er dus nog genoeg mogelijkheid is om lekker met de kz kart in de rondte te gaan .
Natuurlijk zal ik het weer een beetje door moeten krijgen maar mijn bedoeling is wel om niet alleen maar voor de lol wat rondjes te rijden . Met crossen zit ik ook in de wedstrijden en dat wil ik met karten ook .

Nu las ik hier boven dat de tm kz en de modena niet veel onder doen van elkaar . Kan iemand mij meer vertellen over de prestaties van de kz motor van tm ? Ik had geleden dat De modena kk1 kz evo tec sav op 50,6 pk zat .. Iemand hier ervaring mee ten opzichte van een ander goed blok ?
Mijn laatste was een kombi chassis met een pavesi blok . Die ging een keer zo goed stuk dat alles wat in het blok zat nu in de uitlaat zat . Zal de foto's eens opzoeken. Hier waren toen al geen onderdelen van in overvloed.

Het Tb chassis ? Buiten dat het er gruwelijk uit ziet natuurlijk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2015 11:13 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
de ryger schijnt een bloed snelle motor te zijn maar net nieuw dus of die betrouwbaar is

de modena is een leuke motor die aardig mee doet maar ik denk dat tm nog steeds de beste keuze is

de tecsav variant ken ik niet


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2015 6:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Rick welkom als je een kart koopt zorg dan wel dat er een laptimer op zit. :mrgreen:
Was bij die kombikart niet het geval ik heb je toen nog geholpen op Strijen.

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2015 6:58 pm 

Geregistreerd: zo aug 31, 2008 8:08 pm
Berichten: 43
Woonplaats: Bleiswijk
Hallo kartje :D nou
Moet je me even helpen hoor ... Er zat wel een alfano op de kombi maar allicht niet in het begin :roll:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2015 7:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
In het begin niet en ik denk ook gewoon domme pech dat hij in de soep gelopen is wel verschrikkelijk balen.
Ik zou zelf voor Tm gaan genoeg onderdelen voor te krijgen en snel zat. Ik zie je wel een keer op Strijen
afgelopen weekend was er de recreantenwedstrijd wordt 1 x per jaar gehouden volgend jaar op 30 oktober.

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2015 7:33 pm 

Geregistreerd: zo aug 31, 2008 8:08 pm
Berichten: 43
Woonplaats: Bleiswijk
Kartje : het ergste is nog dat me maatje even wou rijden en het bij hem gebeurt haha maar goed kan altijd .

Kan ik ergens aan mee doen wat meer als 1 keer per jaar is :lol:
Met cross ben ik om het weekend aan de beurt ... Nou hoeft dat ook weer niet maat
Zou leuk zijn als er iets is waar je dan einde seizoen zeg
Maar een winnen uit haald


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2015 7:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Je hebt hobbyraces op Pottendijk(Emmen) waar je aan mee kunt doen maar is niet echt in de buurt :shock: :cry:

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2015 9:59 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Natuurlijk is er meer dan de recreanten race in Strijen en wel het clubkampioenschap met 5 races per jaar waarvan 1 de grand prix en 1 van het zuid Hollands kampioenschap. Hoorde overigens dat er nu ook een wintercup is daar (voor het eerst?) maar die is dacht ik alleen voor mini junioren.
Alle clubraces kennen meerdere klassen die apart van elkaar rijden waaronder natuurlijk een klasse voor de kz. Je hoeft het dus niet helemaal in Emmen te zoeken om een leuk aantal wedstrijden te rijden, in de buurt is er dus ook..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 12, 2016 9:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 22, 2007 2:27 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Den Haag
Hoi didrickydo, welcome back! Ik heb mij zojuist ook opnieuw geregistreerd na 9 jaar afwezigheid. Ook bij mij is het virus niet verdwenen. Ga morgen kijken voor een 100cctje. Aangezien ik redelijk dicht bij je in de buurt woon, zoetermeer, is het misschien wel leuk om elkaar te ontmoeten. Elkaar een beetje helpen kan altijd meegenomen zijn.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 13, 2019 5:40 pm 

Geregistreerd: zo aug 31, 2008 8:08 pm
Berichten: 43
Woonplaats: Bleiswijk
Inmiddels zitten we in 2019 en heb ik nu de knoop echt doorgehakt .. ik ben inmiddels
Pappa geworden en het word nu echt tijd wat minder risico’s te gaan nemen .. die kleine zal ook naar pappa kijken en dan heb ik hem toch liever karten als crossen... kortom de motor is de deur uit :roll:

Zo’n Tb kart vind ik nog steeds mooi om te zien.. maar is het ook goed ? Kan het op tegen bijvoorbeeld crg ? Graag hoor ik of er ervaringen zijn met Tb kart .. kwa motor denk ik dat tm gewoon de beste keuze is . Modena is mooi natuurlijk maar denk dat tm toch net iets beter is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David