Auteur |
Bericht |
Pilotjoe
|
Geplaatst: za mei 30, 2015 8:06 am |
|
Geregistreerd: vr mei 22, 2015 12:54 pm Berichten: 14 Woonplaats: Sint-truiden
|
Ik had me gewoon budget van 700€ per jaar gegeven voor motoronderhoud... Als het minder is, des te beter! Wel wil ik zo min mogelijk afstellen aan motor. Als ik daarom iets meer moet voor betalen, is dat geen probleem! Ik heb de mensen van Benedu aan de telefoon gehad en zijn uiterst behulpzaam! Citaat: Aan onderhoud van de wankelmotor ben ik per jaar 500-600 euro kwijt , en ik rij toch zeker 30 à 35 uur. En op onderhoud wordt niet bezuinigd. En dan heb je wel een motor die "deftige" prestaties levert. Dus een wankel heeft dezelfde onderhoudskost als rotax? Ik had altijd gedacht dat dit vele malen duurder was.
_________________ The red line is not the limit, but the goal
|
|
Omhoog |
|
|
FloR41
|
Geplaatst: za mei 30, 2015 8:56 am |
|
Geregistreerd: ma jan 12, 2015 2:34 pm Berichten: 138
|
Pilotjoe, ik zou je wel aanraden om eerst is een dagje naar een kartbaan te gaan en is met wat mensen te babbelen. Kwestie van niet een zuivere theoretische kijk te hebben op de zaak.
_________________ Work hard, play hard!
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: za mei 30, 2015 9:57 am |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Ik weet niet wat de service-intervallen bij een gemiddelde wankel zijn maar bij de gestelde uren en de onderdeelprijzen lijkt het stelbedrag erg laag. Tevens is het afhankelijk of je probleemvrij naar het volgende serviceinterval toe rijdt want bij motorschade die nog al eens voor kwam loop je er volledig op leeg, voor mij destijds de afweging om er geen te nemen. Ondanks het concept ben ik geen Rotax Max fan, (des te meer van de schakels, een goed onderhouden -TM- cross is bovendien vrij goedkoop te rijden) maar ik denk dat je als je zo min mogelijk hassle icm zo goed mogelijk aftersales/support als relatieve newbie het best af bent met een Max. Een R Max vergt de kleinste voorinvestering en is ook weer makkelijk te verkopen tzt. Voorwaarde voor lage running costs is een goede verse uitgangsbasis en goede omgang ermee (oa warmrijden, smeren en andere service), zelfs een beetje geluk.
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: za mei 30, 2015 5:16 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
Iedere 12 uur ( mag eigenlijk 15 uur )vervang ik het hoofdlager à € 50,- per lager ( ook wel eens vervangen terwijl het volgens de monteur niet nodig was )
Afgelopen jaar 1 x een nieuwe set koplijsten ( zuigerveren voor een wankel ) vervangen à € 180,-( gaan ongeveer 100 uur mee) Setje koppelingsplaten à € 100, En nog wat klein materiaal , maar meer dan €600 is het zeker niet geweest. Warm rijden, goed smeren( juiste olie) , en rotor blijven controleren( iedere stint) Vroeger met m'n rotax max was ik ongeveer hetzelfde kwijt, echter de bandenslijtage is nu wel wat extremer.
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: za mei 30, 2015 11:02 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Komt dat omdat je een Saetta hebt of is het voor een Aixro van dezelfde strekking?i Goed warmrijden en smeren is idd een eerste vereiste.
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: zo mei 31, 2015 10:16 am |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
Zijn allemaal dezelfde onderdelen, enkel de ontsteking is anders , qua betrouwbaarheid is er de laatste tijd een goede stap gemaakt.
|
|
Omhoog |
|
|
Pilotjoe
|
Geplaatst: zo jun 21, 2015 6:03 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 22, 2015 12:54 pm Berichten: 14 Woonplaats: Sint-truiden
|
Bedankt iedereen!
Ik heb mijn kart gekocht. Morgen ophalen!
Het is een minarelli chassis met biland sa250. Ik krijg er nog goede begeleiding bij! Ik ga voor het viertakt verhaal en zal op het einde van de rit pas reeële kost kunnen opmaken maar veel verschil zal het niet zijn met een rotax.
Nu mijn aanhangwagen aanpassen.
Bedankt alvast voor alle inputs.
_________________ The red line is not the limit, but the goal
|
|
Omhoog |
|
|
Jomito
|
Geplaatst: zo jun 21, 2015 6:34 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Kijk das mooi zet er eens een foto,s op
|
|
Omhoog |
|
|
spacedeee
|
Geplaatst: zo jun 21, 2015 10:23 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am Berichten: 498
|
Have fun en foto's zien we graag
_________________ Sodi Kart - Rotax DD2
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: ma jun 22, 2015 11:24 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Goed gedaan, van Stephan gekocht ?
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
FloR41
|
Geplaatst: ma jun 22, 2015 12:03 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 12, 2015 2:34 pm Berichten: 138
|
Ik zou zeggen: foto's Gaat het om nieuw blok of occassie?
_________________ Work hard, play hard!
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: ma jun 22, 2015 12:07 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Gaat het om nieuw blok of occassie? Ik dacht dat de biland sa250 al een tijdje uit productie was. Dus nieuw?
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma jun 22, 2015 12:44 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Ze worden nog wel op bestelling gemaakt (nieuw).
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Pilotjoe
|
Geplaatst: ma jun 22, 2015 1:58 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 22, 2015 12:54 pm Berichten: 14 Woonplaats: Sint-truiden
|
Citaat: Goed gedaan, van Stephan gekocht ? Ja idd. . Ben ik momenteel super tevreden over trouwens. Citaat: Citaat: Gaat het om nieuw blok of occassie?
Ik dacht dat de biland sa250 al een tijdje uit productie was. Dus nieuw? Is complete occasie (chassis + motor) waarvan volledige historiek heel goed gekend is.
_________________ The red line is not the limit, but the goal
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma jun 22, 2015 2:30 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Weer een Big Mac erbij Veel plezier ermee.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|