Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 15, 2015 8:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 12, 2015 2:34 pm
Berichten: 138
Hallo iedereen,

Ikzelf ben aan het uitkijken om te starten met outdoor-karting.
Het is vaak leuker om een hobby met vrienden uit te oefenen, maar ik heb geen mensen in mijn vriendenkring die interesse hebben in karten….

Nu vroeg ik mij af hoe jullie deze hobby aanpakken:
gaan jullie alleen karten? Of rijden jullie samen met vrienden?
Of leer je naar verloop van tijd mensen kennen op de kartbaan en spreken jullie daar dan mee af?

_________________
Work hard, play hard!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 15, 2015 8:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm
Berichten: 270
Woonplaats: België
Ik ga vaak met een vriend karten (of met Damien van Vici, altijd wel wat volk mee :)).
Soms ga ik ook alleen, al gebeurd dit niet echt vaak. In ieder geval zijn er altijd wel mensen bereid om te tillen of een handje toe te steken.
Hier op het forum kun je ook wel afspreken met mensen!

Als je vaak op hetzelfde circuit zit leer je na verloop van tijd sowieso wel mensen kennen...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 15, 2015 9:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 10, 2011 11:28 am
Berichten: 405
Woonplaats: Westervoort
Net als Jean.....meestal met een aantal vrienden
Die enkele keer dat ik alleen ga is niemand te beroerd om ff te helpen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 15, 2015 9:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
Vaak ga je wel met iemand die je al kent van het forum of van in je buurt die ook rijd. Ik ga soms met Nodroz karten terwijl die een uurtje van mij woont.

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 15, 2015 10:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Meestal met vrienden, heel af en toe alleen. Hulp op de baan is er altijd wel, maar voor de gezelligheid dus meestal met vrienden.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2015 9:55 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am
Berichten: 545
Woonplaats: Gent
Ik ben nog nooit alleen gaan karten. Spreek altijd wel met iemand af om samen te gaan. Véél leuker met een paar mensen tesamen, kun je elkaar helpen, wat babbelen, etc..
De eerste keer met iemand meegegaan van wie ik de kart kocht om zo beetje te leren van hem. 2de keer een meeting meegedaan en erg leuke mensen leren kennen. Die mensen zijn vrienden geworden en daar ga ik nu meer karten!

_________________
Birel RY31 met Rotax Max SR.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2015 10:28 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 12, 2015 2:34 pm
Berichten: 138
Ik woon in de omgeving van Brussel, heb dus niemand om met mij mee te gaan karten. Hopelijk leer ik dan snel mensen kennen op de baan zodat ik ter plekke met wat mensen kan afspreken zeker?

_________________
Work hard, play hard!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2015 10:36 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm
Berichten: 270
Woonplaats: België
Nodroz is van Gent. Ik ben van W-VL maar rij voornamelijk op Genk (dus via Brussel). Ik ken er wel nog een paar die vaak op Genk rijden maar ook rond Brussel wonen (Aalst, Merelbeke).

Al bij al zul je dus wel vlug mensen leren kennen. En anders is niemand te beroerd om te helpen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2015 11:05 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Het kartwereldje is niet zo groot; als je een paar keer op een baan geweest bent, zie je wel bekende gezichten en heb je altijd wel aanspraak/hulp.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2015 11:30 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Ik rijd met eigen materiaal, altijd samen. Gezellig, handig etc. Het maakt de hooby een stuk leuker.
Ik neem vaak ook (selecte) introducés mee, puur om mijn plezier te delen met iemand anders.

Het is gebruikelijk op de baan, dat men elkaar op de baan om hulp vraagt (Even kartje oppakken, drukkert geven etc.), ik zou dit ook op prijs stellen als iemand dat ook voor mij zou doen.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2015 11:59 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Vroeger was mijn vader altijd van de partij als persoonlijke monteur. Daar ik dit nu zelf kan gaat hij (meestal) mee voor de gezelligheid.
Ik zal niet snel alleen een dag gaan karten. Heb wel een maat die met eenzelfde model rond rijd, maar hij rijd aanzienlijk minder dan ik (wil).
Nog niet voor gekomen dat ik met een forumlid afspreek maar waarom niet.

Ga wel samen met m'n vriendin naar de baan, maar de mensen op de baan helpen mij dan met tillen/duwen etc. De vrouwelijke wederhelft is meer voor support/vermaak/praatje :mrgreen:

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 17, 2015 1:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 17, 2014 11:23 am
Berichten: 473
Woonplaats: Tielt-Winge
Hallo Flor,

Van waar ben je precies?
Ik ben woonachtig in Tielt-Winge (tussen Leuven en Diest), dus mij passeer je ook wanneer je naar Genk gaat :wink:

_________________
<< ThePhotoGrid | http://www.thephotogrid.be | https://www.facebook.com/thephotogrid | www.instagram.com/thephotogrid.be >>


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 17, 2015 8:35 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Vanuit de omgeving van Brussel komen ook mensen naar Strijen, schijnt qua km's niet veel met Genk te maken.
Op Strijen zijn ze vanuit hun sociale opstelling al gauw opgenomen en graag geziene bezoekers van de kartbaan en zelfs lid geworden.
Je kan zelf mensen meenemen maar het is dan wel handig als ze je ook verder kunnen helpen. Naast m'n vaste maat hadden wij dus zelden mensen mee.
Mijn ervaring is dat op een baan als Strijen (de mentaliteit verschilt van baan tot baan) heel veel echt behulpzame en sociale mensen aanwezig zijn en -jawel die zijn er toch ook- slechts een enkeling met nauwelijks aansluiting.
Het hangt dus niet alleen van de anderen maar zeker ook van jezelf af. Als je op de kartbaan bent zal je -mits je geen muurbloempje, eigenwijs op op jezelf bent maar juist sociaal, en gepast informerend en ondernemend- al heel gauw contact maken. Dan kan je zelf ook al heel snel helpen met een tilletje of een advies en dat wordt zeker gewaardeerd.
Rondom de baan merk je dan al gauw dat het sociale aspect minstens evenveel voldoening kan geven als het rijden zelf.
Een gevoel voor timing kan daarbij handig zijn, veelal gebeurt "het" op en rondom de baan en in de pits, dan weer is het gezellig samen opwarmen/schuilen/eten of onder genot van een drankje nakaarten in de kantine. Heel ontspannend, basis voor veel goede vriendschappen en leuke resultaten!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 17, 2015 9:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 12, 2015 2:34 pm
Berichten: 138
Citaat:
Hallo Flor,

Van waar ben je precies?
Ik ben woonachtig in Tielt-Winge (tussen Leuven en Diest), dus mij passeer je ook wanneer je naar Genk gaat


Ik ben van regio tussen Halle en Ninove! Rij je ook kart? Of enkel fotografie?

@petrolhead: bedankt voor de tips!

_________________
Work hard, play hard!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 17, 2015 9:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 17, 2014 11:23 am
Berichten: 473
Woonplaats: Tielt-Winge
@Flor: Zowel fotograferen als rijden

_________________
<< ThePhotoGrid | http://www.thephotogrid.be | https://www.facebook.com/thephotogrid | www.instagram.com/thephotogrid.be >>


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David