Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: afstellen dap 125cc
BerichtGeplaatst: zo jan 25, 2015 8:19 am 

Geregistreerd: wo jan 21, 2015 7:29 pm
Berichten: 18
Ik heb onlangs een kart gekocht met een dap 125cc.
Nou zat er een hele oude split fire bougie in.
Waar ik niks over ken vinden dus mijn vraag is wat voor bougie er in hoort?


Laatst bijgewerkt door schalk90 op zo feb 01, 2015 4:30 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 25, 2015 8:53 am 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Ngk b9eg is een goed uitgangspunt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 25, 2015 10:25 am 

Geregistreerd: wo jan 21, 2015 7:29 pm
Berichten: 18
Bedankt voor de snelle reactie.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 27, 2015 9:26 pm 

Geregistreerd: wo jan 21, 2015 7:29 pm
Berichten: 18
Ik heb vandaag de cilinderkop eraf gehad.
De zuiger en cilinder wand zagen er niet versleten uit,
maar wil toch graag weten waar ik een zuiger kan bestellen voor dit type blok.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 28, 2015 9:32 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Ik zou gewoon eens informeren bij Dennis of hij er aan kan komen, of dat hij contacten heeft in dat wereldje die jou verder kunnen helpen. :LL

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 28, 2015 10:15 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Kart parts heeft nog vele zuigers liggen voor de 100cctjes

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 28, 2015 8:53 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Meet de lengte van de bougiedraad en zoek daarbij een bougiesoort met de juiste schachtlengte (dus niet te lang of te kort)
Een bougie met een warmtegraad van 9 (op een schaal zoals bijv NGK die gebruikt -of gelijkwaardig) kan een goed uitgangspunt zijn maar het is om problemen te voorkomen wel zaak om de bougie voortdurend te "lezen" en aan te passen aan omstandigheden van het moment en zonodig te verruilen voor een andere warmtegraad als dat uit het beeld blijkt.
Een B9ES komt bij kartmotoren geregeld voor, de B staat voor zeskantkop 20,8mm en draaddia 14 mm, de 9 staat voor vrij koud qua warmtegraad, de E voor 19 schachtlengte van de draad en de S voor standaarduitvoering.
Idd ruim 2 jaar terug bij Kartparts eens een aanbieding voorbij zien komen en een hele verzameling 100cc zuigers achter de kassaruimte zien staan.
Dennis van Kartservice was bekend met het Amsterdamse circuit en daar heeft veel van dat spul nog lang gereden, hij zal je vast meer kunnen vertellen en verder kunnen helpen. Om de juiste zuiger bij een cilinder te zoeken dient de cilinder eerst zorgvuldig opgemeten te worden.
Als de slijtage en ovaliteit aan de cilinder mee valt dan zou je dezelfde maat kunnen monteren maar vaak is boren en honen wenselijk waarna een grotere overmaat zuiger nodig is. Hiermee kan je zo lang doorgaan tot er geen grotere passende zuiger meer te verkrijgen is, de cilinder zit dan aan z'n verslijtlimiet en er is een nwe of nwe voering nodig. Er is niet veel meer van dat spul, als je het kan vinden dan kost een kleine revisie (boren, honen, zuiger, lagers excl big-end en keerringen) vaak niet te veel.
DAP is heel groot geweest in de kartwereld maar da's al heel lang terug, inmiddels heeft de ontwikkeling niet stilgestaan, probeer je geluk voor het verzamelen van info ook eens bij de Histokarters.
Hoe lekker basic karten dit ook is, als dit er technisch goed genoeg uit ziet en goed loopt beter eerst maar eens gaan proberen voor er veel geld in te gaan stoppen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 28, 2015 9:15 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
@ petrolhead

Helemaal eens met je stelling,maar is het geen water naar de zee
Dragen,wij hebben ook nog 100cc gehad,die jongens willen gewoon
Leuk rijden,zuigertje 7 uur choken,en dan de afstelling,kost een ver
Mogen,die van ons( jochie net zijn rijbewijs kart 13 jaar) ik persoonlijk
Vind dit iets meer voor de histokarts,maar ieder zijn mening.
,


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 29, 2015 6:40 pm 

Geregistreerd: wo jan 21, 2015 7:29 pm
Berichten: 18
Ik heb een b9eg van ngk gehaald en deze was precies lang genoeg.
Hopen dat het snel mooi weer wordt kan ik eindelijk gaan testen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 01, 2015 4:26 pm 

Geregistreerd: wo jan 21, 2015 7:29 pm
Berichten: 18
Vandaag even getest met beide karts.
We hadden beide gereden tot ze warm waren en toen de bougies eruit gehaalt.
Die van mij was grijs/lichtbruin en die van de andere kart was grijs.

Ze reden overigens allebij goed, kwamen goed opgang en gingen goed hard.
Mengverhouding hadden we 1:18 aangehouden.

Moeten we nou een andere sproeier of een andere bougie proberen?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 01, 2015 4:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am
Berichten: 545
Woonplaats: Gent
Grijs is te arm mengsel. Bougie zou eigenlijk koffiebruin moeten zijn om goed te zijn.
Je kan een iets grotere sproeier proberen.

_________________
Birel RY31 met Rotax Max SR.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: afstellen dap 125cc
BerichtGeplaatst: zo feb 01, 2015 5:22 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Lijkt idd vooral een te arm mengsel, snel veranderen want dat geeft snel grote schade.
Goed dat ie nog loopt maar klinkt allemaal een beetje als trial and error, van welke basissettings ben je uitgegaan?
Heb je ook van de ontsteking nog de voorontsteking gecontroleerd/ exact gemeten?
Niet onbelangrijk, ook voor je bougiebeeld: Heb je de juiste mengverhouding nog nagevraagd en wat voor mengolie gebruik je nu?
Idd zoek je naar de kleur koffiebruin op en rond de isolatorneus, daar stel je je settings op af.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: afstellen dap 125cc
BerichtGeplaatst: zo feb 01, 2015 6:10 pm 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Grotere sproeier ? Heb je er een vlottercarburateur op zitten dan ? En geen tillitson/ibea ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: afstellen dap 125cc
BerichtGeplaatst: zo feb 01, 2015 7:58 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Er is idd niet echt hoogte van te krijgen hoe en wat.
Ongeacht welke gasfabriek mengsel gewoon rijker maken, met variabele sproeiers nog makkelijker.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: afstellen dap 125cc
BerichtGeplaatst: zo feb 01, 2015 9:16 pm 

Geregistreerd: wo jan 21, 2015 7:29 pm
Berichten: 18
@gewoon Maarten er zit inderdaad geen carburateur op met vlotterbak.
Maar ik dacht dat er even goed een sproeier in zat.

Wat betreft de ontsteking daar heb ik niet naar gekeken
De luchtschroef had ik 2 slagen open staan


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David