Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 09, 2014 7:54 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
En als je op berghem en de lansard gaat rijden,komen we mekaar vast wel s tegen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 09, 2014 8:05 pm 

Geregistreerd: za jan 04, 2014 6:44 pm
Berichten: 32
Ja Driebergen is ook lekker in de buurt ook nog
Ben in onderhandeling met een mooie 4takt van half jaartje:)

Allen bedankt voor de hulp en hou jullie op de hoogte indien gewenst


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 09, 2014 8:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
hou jullie op de hoogte indien gewenst

Zeker doen :!:
En als je wat gekocht hebt, Foto's!! :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 10, 2014 10:40 am 

Geregistreerd: za jan 04, 2014 6:44 pm
Berichten: 32
wacht even de ms kart af...en heb nog enkele andere opties open staan.
word wel een 4t motor,en driebergen is zeker interessant voor ons (daarom mede 4t keus gemaakt)

besluit is wel genomen om direct voor een goede en vrij nieuwe kart te gaan,zodat de doorstroom geen belemmering heeft mits nodig.
en 4t klasse voor de kids is leuk

op korte termijn zal de beslissing wel vallen :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 10, 2014 11:38 am 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Momenteel rijdt onze dochter van net 5 voor de 2e winter de cursus in Strijen met een Topkart met Comer 50.
Ik heb dit kartje na aankoop zo'n 1,5 jaar terug geheel gedemonteerd en geserviced. Het gaat heel goed en ze heeft er inmiddels al heel veel rondjes mee gereden, afgezien van een keer een sproeier doorblazen is dit blokje door en door betrouwbaar en ook de kart is uitmate degelijk en meer dan 1 keer remblokjes vervangen heb ik niet. Natuurlijk wil je niet de hele middag sleutelen maar ook een 4 takt kart heeft z'n onderhoud nodig en het hangt ook af van je eigen technische vaardigheden. Onze dochter is iig op een 4 takt huurParolin op Lelystad (paste perfect, ze reed er na wat uitleg zo op weg) binnen een rondje rijden geheel over de geluidsangst van haar eigen 2 taktje gekomen. Dat Parolin met 4-takt verhaal is overigens een heel leuk en betaalbaar concept en je koopt wat geheel nieuws voor een uiterst schappelijke prijs, niet de ellende die de ander soms doorschuift. Ze hebben er op Lelystad echt al heel veel van verkocht en bij getoonde interesse bleek zelfs dat er een jaar garantie op het imi blok gegeven werd. Onze dochter had echter al haar kart en het is al wel zo dat ze nu al ruim sneller rijdt dan met de Parolin, mi ben je als ze het in zich hebben en snel leren (zie dat bij ander pupillen ook) op zo'n 4 takt gewoon sneller uitgekeken.
Ik ben zeker geen fan van het overigens prima functionerende Rotax max eenheidsconcept (2 weken terug op de Landsard was het overgrote deel Maxen :roll: maar bij een naburige kartzaak werd ik voor toekomstige opstap wel gewezen op het oerbetrouwbare Micro en Minimax concept, een overweging waard.
Banen met een echte 4 takt cultuur zijn Eefde en Oldenzaal, leuke kortere banen die uitermate 4 takt geschikt zijn.
Wel fijn om te zijn dat steeds meer banen/mensen investeren in de toekomst van het karten door te investeren in de jeugdkweekvijver dmv het aanbieden van cursussen, denk toch dat er landelijk jaarlijks ruim 100 kids een cursus doorlopen, Strijen ving aan met 22 leerlingen, ze hebben nog 1 les en een examendag te gaan voordat de cursus ten einde is. Er zijn ook kids die tot hun 12de gewoon jaarlijks meedraaien in de op niveau gesplitste groepen, het blijft namelijk een leuke en goedkope manier om je vaardigheden te vergroten.
Wintertijd is meestal cursustijd maar er zijn vast wel mogelijkheden gedurende de rest van het seizoen, ook het voorheen veelal op jeugd gerichte Lelystad zal de gemiste winter in willen halen :wink:
Ga eens rondkijken op de diverse banen en kijk waar je het beste gevoel krijgt alvorens een karttype te kiezen
Bij de cursus op Strijen rijden overwegend 2 takten en een enkele 4 takt, die laatste is dus niet zonder meer verboden daar, slechts voor de kids dat wel en er heerst daar wel een echte 2 takt mentaliteit. Ook ik heb in het verleden viertakt gereden (390 en een Honda XL 500) nu ben ik als echte 2 takt liefhebber al weer heel lang blij met oa m'n roterende schakelkart en heb er pas een Pavesi ICC bijgekocht.
De jeugd heeft natuurlijk de toekomst en de manier waarop de cursus in Strijen gaat is heel leuk en stimulerend maar onderwijl goed en gedegen, Strijen leent zich qua vorm en lengte ook prima voor de kids, persoonlijk vind ik Berghem en de Landsard daar veel te lang voor.
Er zit zeker geen garantie op succes op, sommige vinden het prachtig en anderen blijken het toch helemaal niets te vinden (oa geluid) en stoppen acuut, houdt daar rekening mee om teleurstellingen te voorkomen.
Bij de investering hoort ook een veilige outfit waarbij comfort belangrijk is, wij zijn pas wederom goed geslaagd bij Kartparts, ze orienteren zich ook op kids.
Uiteindelijk gaat het erom dat de kids het leuk vinden dus laat ze ook meebeslissen in de keuzes, dan geniet je samen ook het meest 8) . Mocht je voor dat plezier een aantal km's verder moeten rijden dan is dat het geld dubbel en dwars waard lijkt me.
Suc6 met jullie keuze!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 10, 2014 1:34 pm 

Geregistreerd: za jan 04, 2014 6:44 pm
Berichten: 32
denk inderdaad dat er op bepaalde banen een grotere voorkeur heerst voor 2t of 4t..
heb diverse mensen gesproken en de 2t liefhebbers hebben een goed verhaal bij hun keus,en andersom eveneens voor de 4t.

ik kijk voornamelijk wat men rijdt op de cursus dagen,echter is dat niet het belangrijkste vanwege het feit dat het na de cursus rijden is door heel nederland.
klein voordeel is wel als je een kartbaan om de hoek hebt (driebergen) met riante openingstijden om de kinderen rijuren te geven..
heb momenteel 2 mooie karts gevonden (ms kart van 6mnd oud met honda 4t) en (topkart van 6mnd met lke 2t) beide goed onderhouden.....weet niet hoe erg de 60cc 2t reageren op de weersinvloeden enz?
Uiteraard speelt je gevoel een belangrijke keus in 2 of 4t....maar gevoel kan ook fout zijn en dat mensen met ervaring zeggen dat iets anders beter is gebleken..
Veilige outfit is uiteraard benodigd,en zal niet op bezuinigd worden...thanks voor de goede input


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 10, 2014 3:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Ik wist niet dat de mini's wel met 4-takt mogen rijden op Strijen!! :shock:

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 10, 2014 3:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
@petrolhead
Kan je ook vertellen hoe het zit met de revisietermijn van die 2takt blokjes op zo'n kinderkart.
En hoeveel afstel werk heb je er aan.
Als ik je verhaal zo lees lijkt dat wel mee te vallen. Het is denk ik wel iets dat mensen tegenhoud om voor een 2takt te kiezen.
Mijn jongens rijden 4takt, de voornaamste reden daarvoor was bij ons dat de twee dichtstbijzijnde banen 4takt banen zijn.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 10, 2014 4:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Citaat:
Kan je ook vertellen hoe het zit met de revisietermijn van die 2takt blokjes op zo'n kinderkart


Revisie van zo'n 60cc kan je ongeveer ander half seizoen mee rijden. Afstel werk is niet veel hoor, 1.2 keer op een dag iets je draaien aan de H of L.....

Succes met het maken van je keuze!

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 10, 2014 9:45 pm 

Geregistreerd: za jan 04, 2014 6:44 pm
Berichten: 32
Waar rijden de mini 2t meestal?
Ik zit in het midden van het land,dus redelijk makkelijk
Om diverse kanten op te rijden:)

Ben benieuwd wie waar rijdt en waarom:)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 9:43 am 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Het onderhoud en de revisietermijnen vallen eigenlijk erg mee.
Nu is zo'n Comertje redelijk hufterproof en het blijft natuurlijk een stukje techniek (veel simpeler en daarmee goedkoper dan een viertakt), zelf verwacht ik in de 3 seizoenen (nu nog 2 te gaan) van gebruik tot de opstart naar een andere klasse kart afgezien van een bougietje, wat remblokjes en mogelijk een koppelingsschoenensetje geen kosten meer op dat gebied te hoeven maken en de kart tzt toch in prima brukbare technische staat te kunnen verkopen.
Smeren met een goede olie en netjes mee omgaan bij warmrijden is eigenlijk het meest belangrijk.
De afstelling hangt van het type carburateur af en valt idd reuze mee, zo nu en dan eens bijstellen.
Op de cursus komen veel ouders die geen op de kart toepasbare kennis hebben mbt het starten en afstellen van de motor en het rijwielgedeelte. Natuurlijk kan je je inlezen vooraf maar er zijn altijd behulpzame mensen aanwezig die de nieuwelingen wegwijs willen maken hoe alles nu werkt. Als je zelf al kart of gekart hebt is dat een voordeel maar met wat basics kunnen andere al gauw sprongen maken.
Bij recreatief rijden kan je idd makkelijk 1 tot 2 seizoenen rijden voordat een zuiger in aanmerking komt voor vervanging.
Ga je echt competatief rijden dan kan je de veilige intervallen van de fabrikant aanhouden.
Bij de meest onderhoudgevoelige blokken betreft dit een zuiger vervangen tussen 15 en 25 uur en een krukasrevisie tussen 60-75 uur.
Dat valt toch reuze mee als je bedenkt hoeveel uren er per keer daadwerkelijk gereden wordt? Bij bijv Maxen gelden nog gunstiger intervallen.
Ook een Honda 4 takt of een kloon kent gewoon service termijnen voor kleppen stellen, olie verversen en kent daarbij een moment dat het vers eraf is.
Als er dichtbij een goede cursus is of je dicht bij een bepaalde baan woont en de openingstijden passen goed is dan is dat gewoon gunstig, wellicht wil je voor de afwisseling tzt ook wel eens wat anders en trainen op andere banen.
Vooraf orienteren en de diverse banen tegen elkaar afwegen helpt enorm met het maken van een zo goed mogelijke keuze :wink: .
Met 2 takten en 4 takten kan je allebei fun hebben, het totale gevoel is alleen totaal anders.
Verplaats je vooral in wat je kind kan en wil, banen en spullen zijn meer of minder geschikt, is het niet het geluid van de motor dan is het mogelijk de drukte op de baan, het rijden tussen enorm veel snellere rijders of gewoon het missen van de nabijheid/zichtafstand van een ouder op een lange verre baan.
Leg de lat niet te hoog want niet ieder kind heeft talent , zet in op de lol van het rijden en kijk waar het naartoe gaat.
Goed en passend materiaal helpt daarbij enorm, ook met een kleiner budget kan je veel pret hebben.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 4:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Duidelijk verhaal denk ik :LL

Een kartbaan in de buurt is wel een groot voordeel vind ik. Je gaat er dan makkelijk even voor een paar uurtjes heen.
Wij zitten redelijk ver weg en gaan dan altijd een hele dag omdat het anders de moeite niet is.
Het onderhoud/afstellen van een mini 2takt is wel wat meer dan een 4takt maar valt inderdaad wel mee als ik het zo lees.
Bij de honda gx controleer ik 1 keer per jaar de klepspeling en af en toe verse olie er in. thats it :mrgreen:
Het is slim om eens bij een paar verschillende banen te gaan kijken.
Huur er eens een kartje (liefst 2takt en 4takt) en luister naar wat je kind leuk vind.
Als voor de kleine het plezier er af is houd alles op :(

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 4:21 pm 

Geregistreerd: za jan 04, 2014 6:44 pm
Berichten: 32
We gaan morgen wat kartbanen af om eens te kijken
Was redelijk zeker,maar na meer info is de 2t ook langzaam binnengekropen:)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 5:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
topmini schreef:
Waar rijden de mini 2t meestal?
Ik zit in het midden van het land,dus redelijk makkelijk
Om diverse kanten op te rijden:)

Ben benieuwd wie waar rijdt en waarom:)

Berghem Strijen en Eindhoven denk ik.

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 6:11 pm 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Morgen is op Emsburen ook nog een wedstrijd met mini's wel allemaal 2-takt, maar wel diverse merken.
Wellicht dat het vuurtje verder aanwakkert


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David