Auteur |
Bericht |
Nodroz
|
Geplaatst: ma apr 15, 2013 7:42 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
@Backlash, bedankt. Ik denk wel dat ik er nog een liggen heb, en anders koop ik er wel eentje. Kost niet zoveel. Wilfred schreef: Een max heeft geen carter (= 2takt) en dus geen olie verversen ! Nieuwe bougie is niet direct nodig, wel altijd een reserve meenemen voor het geval dat . Ik had het over het tandwielencompartiment. Daar moet toch olie in of vergis ik mij nou? Nog een vraagje; er loopt een benzineleiding van men pomp naar het tandwielencompartiment. Moest dit normaal vol zitten met benzine? Waarvoor dient dit eigenlijk? Bask schreef: kettingspray, busje wd40 en een bus remreiniger, dan heb je het belangrijkste wel bij je. oh uiteraard de olie om te mengen met de benzine. bougie hoef je niet te wisselen, wel zorgen dat de accu goed opgeladen is. Ok, bedankt. Bestel ik dit beter online of goedkoper te kopen in de kartshop? Moet de accu lader origineel van Rotax zijn, of mag dit ook van een ander merk?
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
|
Bask
|
Geplaatst: ma apr 15, 2013 7:46 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm Berichten: 709 Woonplaats: Bad Bentheim
|
de tandwielen draaien idd in olie, maar geen idee hoevaak dat ververst moet worden eigenlijk.
wat betreft smeermiddelen, ik koop dat altijd bij een auto onderdelenzaak, maar zal weinig uitmaken schat ik. De accu kwn gewoon imitatie zijn hoor, maakt niets uit, als ze maar vol zijn aangezien de ontsteking van de max op de accu draait.
edit, zie dat je het hebt over lader, ik gebruik altijd een andere lader die ik met klemmen op de accupool zet.
_________________ MS Kart 08 ft. TM K9bspecial
BoBaArt Kartracing
Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...
|
|
Omhoog |
|
|
Bask
|
Geplaatst: ma apr 15, 2013 7:48 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm Berichten: 709 Woonplaats: Bad Bentheim
|
de tandwielen draaien idd in olie, maar geen idee hoevaak dat ververst moet worden eigenlijk.
wat betreft smeermiddelen, ik koop dat altijd bij een auto onderdelenzaak, maar zal weinig uitmaken schat ik. De accu kwn gewoon imitatie zijn hoor, maakt niets uit, als ze maar vol zijn aangezien de ontsteking van de max op de accu draait.
_________________ MS Kart 08 ft. TM K9bspecial
BoBaArt Kartracing
Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...
|
|
Omhoog |
|
|
red_bull
|
Geplaatst: ma apr 15, 2013 9:40 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 10, 2010 11:11 pm Berichten: 275
|
Voor het rijden op de meeting weet ik niet of dat de beste keus is. Eerste keer zou ik lekker kiezen voor een vrije baan. Als de meeting net zo druk is als afgelopen zaterdag rijd je denk ik niet fijn, met allles wat je om de oren vliegt. Daarnaast als je dan keer spint (wat bij eerste keer rijden aannemelijk is) is de kans om iemand te raken kleiner!
Ik zou dan dit weekend nog ff gaan rijden en dan volgende week iedereens info, tips en trics gebruiken om sneller te gaan. Kost misschien wel weer 50 euro extra, maar een eventuele schade kan duurder zijn.
Mocht je wel gaan rijden zou ik zeggen probeer je lijn te houden. Maak geen onverwachte switches op een rechtstuk. Houd bij het insturen je binnenkant in de gaten. Daar steken veel mensen voorbij en vooral de hele snelle duiken soms op uit het niets! Voor de rest moet een snellere rijder er maar voorbij komen. Als je ruimte geeft, geef dan aan met je hand of je iemand links of rechts langs je op wil hebben.
|
|
Omhoog |
|
|
Nodroz
|
Geplaatst: di apr 16, 2013 11:45 am |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
Bask schreef: de tandwielen draaien idd in olie, maar geen idee hoevaak dat ververst moet worden eigenlijk.
wat betreft smeermiddelen, ik koop dat altijd bij een auto onderdelenzaak, maar zal weinig uitmaken schat ik. De accu kwn gewoon imitatie zijn hoor, maakt niets uit, als ze maar vol zijn aangezien de ontsteking van de max op de accu draait.
edit, zie dat je het hebt over lader, ik gebruik altijd een andere lader die ik met klemmen op de accupool zet. Ik zal dan voor de zekerheid nog een accu halen bij de auto onderdelenzaak. Ik heb gehoord dat de batterij een gevoelig onderdeel is en dat het soms aan de batterij ligt als je motor slecht draait. Ik zal dan ook een lader moeten kopen. @red_bull: Je hebt ergens wel gelijk. We zullen nog zien, ik moet eerst nog mijn overal en enkel spullen haal vooraleer ik naar het circuit kan gaan. Bedankt voor de tip!
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: di apr 16, 2013 2:50 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
Ik zou ook niet op de meeting komen. Zondag was het heel druk op de landsard. En dit is meestal al niet leuk voor de ervaren karter.
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
red_bull
|
Geplaatst: di apr 16, 2013 6:12 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 10, 2010 11:11 pm Berichten: 275
|
buiten het feit of het leuk of niet leuk is voor een ander is het goed om in dit geval ook aan jezelf te denken. Toen ik mijn kart had ben ik berghem voorbij gereden en aantal keer naar Eindhoven gegaan. Stuk rustiger dus veel prettiger om je eerste meters te maken. Ook wel in berghem gereden wanneer er een fabrieksteam aan het testen was. Dan rijd je op het rechte stuk kijk je langs je niets. Begint met insturen en zoef er komt nog iemand voorbij! Nou dan zit je na een tijdje meer omgedraaid op je kart dan vooruit kijkend.
|
|
Omhoog |
|
|
Nodroz
|
Geplaatst: di apr 16, 2013 7:04 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
Jullie hebben misschien wel gelijk. Ik ga proberen om dit weekend al eens langs te komen, in mate van het mogelijke. Het lijkt me zoiezo wel leuk om eens zo'n meeting bij te wonen, kan je veel mee bijleren denkik. Zien hoe andere recreanten het doen en kijken hoe alles in z'n werk gaat. Nieuwe mensen leren kennen in de kartwereld lijkt me ook wel leuk.
Maar zoals je zei, ik zal best eens vantweekend moeten gaan karten. Ik zal proberen.
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
|
red_bull
|
Geplaatst: di apr 16, 2013 7:16 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 10, 2010 11:11 pm Berichten: 275
|
Kunt ook gewoon kart mee nemen en gewoon geduldig wachten op de rustige momenten op de baan. Zeker richting sluitingstijd zie je het altijd rustiger worden! Laatste twee uur rijden er weinig meer
|
|
Omhoog |
|
|
xracer
|
Geplaatst: di apr 16, 2013 7:50 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 24, 2011 8:34 pm Berichten: 284 Woonplaats: boechout
|
iedereen moet het leren,is juist het zelfde als in de motocross,als je uw lijn houd zijn er geen problemen en ongevallen!!!
_________________ Haase edox dd2
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di apr 16, 2013 10:15 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Hoeveel invloed de meeting op de drukte op de baan heeft is altijd erg moeilijk te voorspellen, hoeft niet per definitie superdruk te zijn. Citaat: Nog een vraagje; er loopt een benzineleiding van men pomp naar het tandwielencompartiment. Moest dit normaal vol zitten met benzine? Waarvoor dient dit eigenlijk? Nee daar hoort normaal gesproken helemaal niets in te zitten, is de vacuumslang voor de benzinepomp.
|
|
Omhoog |
|
|
jeroenslb
|
Geplaatst: wo apr 17, 2013 11:07 am |
|
Geregistreerd: do jul 03, 2008 6:50 am Berichten: 180 Woonplaats: Duiven
|
Eerste keer gewoon lekker gaan rijden... In het begin sleepte we vanalles mee. Wordt steeds minder... magoed is natuurlijk ook ervaring. Wat is wel makkelijk vond is eens 25 liter jerrycan... Is met mengen van je olie makkelijker. 1/2 liter olie op 25 liter benzine
_________________ VRK-Rotax 125 FRmax
Never drive faster than your guardian angle can fly...
|
|
Omhoog |
|
|
Nodroz
|
Geplaatst: wo apr 17, 2013 12:11 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
Bedankt voor jullie commentaren! red_bull schreef: Kunt ook gewoon kart mee nemen en gewoon geduldig wachten op de rustige momenten op de baan. Zeker richting sluitingstijd zie je het altijd rustiger worden! Laatste twee uur rijden er weinig meer Oh, ok. Ik wil zoiezo wel eens naar de meeting gaan om wat contacten te maken en informatie te verschaffen. xracer schreef: iedereen moet het leren,is juist het zelfde als in de motocross,als je uw lijn houd zijn er geen problemen en ongevallen!!! Yep. Je hebt gelijk.. Zolang we geen stomme dingen uithalen komt het wel inorde denkik... David schreef: Hoeveel invloed de meeting op de drukte op de baan heeft is altijd erg moeilijk te voorspellen, hoeft niet per definitie superdruk te zijn. Nee daar hoort normaal gesproken helemaal niets in te zitten, is de vacuumslang voor de benzinepomp. Oh, ok. Ik denk dat er wat condensatie in het buisje zit nu. Is goed om deze even los te koppelen en effe uit te blazen? jeroenslb schreef: Eerste keer gewoon lekker gaan rijden... In het begin sleepte we vanalles mee. Wordt steeds minder... magoed is natuurlijk ook ervaring. Wat is wel makkelijk vond is eens 25 liter jerrycan... Is met mengen van je olie makkelijker. 1/2 liter olie op 25 liter benzine Weegt dat niet verschrikkelijk veel, zo'n 25 liter jerrycan? Ik heb nog een vraagje; Als je een kleiner tandwiel steekt, moet je dan ook een kleinere ketting steken, of kan de motor genoeg heen en weer verschoven worden om dit op te vangen?
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
|
erwinms
|
Geplaatst: wo apr 17, 2013 12:47 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 1:51 pm Berichten: 112 Woonplaats: EDEGEM BELGIE
|
Er bestaan dus in de handel kettingen met verschillende lengten.( wordt aangegeven door het aantal schakels ) Eén tandje meer/minder voor of -achteraan kan meestal wel met dezelfde ketting maar 't is wel aangeraden om verschillende kettingen mee te hebben als je een heel gamma tandwielen bij je hebt. Als er geen kettingspanner op je kart staat is het wel aangeraden deze ook mettertijd aan te schaffen en te installeren om dikwijls gesleutel uit te sparen !!! Te veel brandstof in één keer mengen is GEEN goed idee. Als je te lang stokkeerd dan degradeerd de brandstof, het octaangetal vermindert en je loopt dan het risico op detonatie als je de branstof gebruikt ( met in geval van detonatie kans op ernstige motorschade ) Best zorgen dat je elke keer al je brandstof opgebruikt en dat deze vers gemengt was/is
_________________ MS26 + TM K9
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: wo apr 17, 2013 12:49 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik meng op de dag zelf en niet meer dan 5L
|
|
Omhoog |
|
|