Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 28, 2005 8:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Goh das niet verkeerd, zou ik ook wel willen :roll:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 28, 2005 10:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm
Berichten: 316
School dat is toch dat grote gebouw waar elke minderjarige naar toe moet??? Dan zal ik er toch maar eens een keertje heen gaan dan :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 29, 2005 11:07 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm
Berichten: 917
Woonplaats: Alkmaar
mats schreef:
school? wat is dat ?
ik heb nu een maand vakantie :D


maandje vrij, 3 dagen examen, 3 en een half maand vrij :D

_________________
[url=http://www.energycorse.com]
Energy Corse
[/url]


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 29, 2005 11:14 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
mazzel mats! Succes met leren!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za apr 30, 2005 8:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Dame / Heren,

Ja, ja, ook hier in portugal hebben we Internet, dus vandaar even een reactie.

Heb vandaag heel veel getraind met een Honda 390 kart, is effe wennen
maar het gaat echt wel hard zo,n 4-takt.
Vandaag zeker over de 100 rondjes gereden voor de afstelling (al snel goed bij mij)
en daarna gewoon trainen. Ben dan ook bekaf, ga zo eten en dan naar bed. (oh neen, nog even een paar Baco,s downloaden)
Morgen om 09:00 op om 10:30 kwalificatie en dan om 14:00 uur barst het geweld los.
4 uur lang, 12 teams van 4 rijders met ieder 2 karts.
Heb vandaag rond de 3e tijd gereden, dus dat gaat goed, er zit alleen een rijder in min team (gelukkig)... die rijd gewoon 1,26 sec. sneller dan
de 2e tijd, die gozer is echt goed.
Oh ja.... het zijn allemaal CRG karts met Honda 390cc erop, rijd prima,
baan is onwijs, had er al vaker gereden in de vakantie maar nu nieuw asfalt en curbs.
Weertje is tussen de 25-28 graden met een lekkere zon er bij, dus goed kartweer.

Ik zal jullie morgen (of als ik tijd heb) wel het verslag van de race doen.
Mijn camera heb ik niet bij me, maar anderen wel, dus ik ga wat foto,s
scoren voor het verslag.....

Heel veel Kartplezier (mochten jullie gaan rijden of testen morgen) heb begrepen dat het daar ook goed weer is... dus zet m op.

@Iceman,
Portugal ligt in zuid-europa ten westen van Spanje, mocht je het nog niet op school gehad hebben... wel goed blijven opletten he....

See you,

Gr...

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za apr 30, 2005 8:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hee Paulo dat klinkt niet verkeerd. Zo te lezen vermaak je je prima.
Heel veel succes morgen, en zet ze allemaal op een ronde :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2005 11:49 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Dame / Heren,

Hierbij het beloofde verslag van de race van gisteren.....

10:00 uur gingen we ongeveer van start om wat rondjes warm te draaien, de kwalificatie was verplaatst naar 12:00 uur.
Het weer was iets minder geworden (van 27 --> 21 gr.) daardoor hadden
we wat minderen tijden dan de dag er voor.
Maar ja, de bandenspanning veranderd en al snel kwamen we in de buurt
van de goede tijden van de dag ervoor.

Al met al een behoorlijke kwali gereden, alhoewel in 2x rond ging. Net voor het rechte stuk zit een chicane die je echt goed moet aansnijden
anders kom je gewoon niet goed uit het rechte stuk op. De curbs aan het
begin van het rechte stuk komen dan wel heel snel dichterbij (die heb ik dan ook 2x geraakt en je wordt dan echt gelanceerd via het gras de banden in)

Tijdens de kwalificatie zette ik de 6e tijd neer (ging gewoon niet harder)
ik moet het echt hebben van het gevecht om een plaats.
De wedstrijd duurde 4 uur zoals reeds vermeld, halvewege lagen we 3e
(met z'n vieren dan, als team).
Ieder half uur moest iedereen verplicht een rijderswissel en tanken, echter bij ons ging dat een keer fout, waardoor ik nog steeds van mening ben dat het ons de 1e plek heeft gekost.
Ik ging dan ook zwaar uit m'n dak daar en heb dan ook bijna de tankslang
bij die gozer in z'n reet geschopt..... wat een oetlul... (sorry voor de bewoording)
achteraf bleek dat hij vriendjes was met een van die gasten die toen 2e lagen.... dus vandaar... het is ook overal hetzelfde.....

Ben van mening dat ik zelf heel goed gereden heb en overigens... het hele team ook.
Zat qua tijden rond de 2-3e tijd, dus voor mijn doen als dat uitmuntend.
Een van de jongens die bij mij reed was gewoonweg de snelste van allemaal.... hij kreeg het voor elkaar om steeds weer rond de sec. harder te gaan dan alle andere snelle rijders..
Das makkelijk... wat ik verloor ... haalde hij weer in. Perfect dus.

Enfin..... we zijn op de 2e Plaats geeindigd en dat is erg goed... zoals ik
reeds vermelde zijn we genaaid bij het tanken en volgens mij steeds weer.
Daar naast moet ik eerlijk zeggen dat ik de laatste rijbeurt het niet zo goed gedaan heb.... ik werd moe en ging ook nog eens 2x rond.
Werd 1x van de baan getikt, maar kon over het grasveld lekker afsnijden en werd niet bestraft (zou ik ook vrienden hebben daar ??)

Maar goed......
Een hele leuke race, erg goed georganiseerd, zeer professioneel aangepakt en we kregen (als 2e) alle 4 een cheque van 250 euro, dus
dat is niet gek, toch ? (1e plaats kregen 350 euro p.p. en een Kartoverall)

Kunnen ze in NL nog wat van leren denk ik.

Ok. OK...... ik moet wel effe bekennen, dat ondanks ik zelf 2-takt Rotax Max rijdt, ik het onwijs gaaf vond om met een Honda 390 4-takt te rijden.


OK, a.s donderdag 5 mie ben ik weer in NL en ik wil gaan rijden, maar zie
op het internet dat het gaat regenen ??? grrg%$#@@@%%^^ klote...

Goede werkweek dan maar ..... (voor diegene die werken dan )

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2005 12:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
hey paulo, GEFELICITEERD!!!!!!!!

echt goed zeg!!!

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2005 12:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm
Berichten: 297
Woonplaats: Almelo
Leuk verslag Paulo,

Ook leuk om te lezen dat je het rijden met een 390 leuk vond. En aangezien je normaal rotax rijd, kun je ons mischien vertellen waar hem het grootste verschil zit tussen een rotax en een 390? ben daar wel in geinteresseerd, voor een eventuele overstap in de toekomst, je weet maar nooit.

Groeten!
Maarten Jansen

_________________
BRM-Rotax-Max NAB


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2005 12:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
Het vermogen van de rotax max komt bij 8000 a 9000 rpm in 1 keer los!
Dus je zult begrijpen dat het heel anders rijden is als met een 390. Niet alleen omdat je 2x zoveel vermogen hebt, maar omdat al het vermogen er in 1 keer uit komt.

Dus iets gas bijgeven in de bochten kan tot onvoorspelde en angstige momenten leiden, maar das een kwestie van tijd, en je hebt dat ook door.

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2005 5:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hee Paulo, das een mooi verslag en een mooi resultaat :LL
Gefeliciteerd.
Leuke prijs ook, zoveel ik weet is dat in NL inderdaad wel anders :(
Wel jammer dat dat tanken zo slecht ging, ik neem aan dat jullie niet zelf mochten tanken, maar dat iemand anders dat deed die wellicht partijdig was.
Zo te zien gaat het inderdaad regenen donderdag, maar wie weet hebben de heren weerologen het wel helemaal mis :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2005 5:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
idd wat skeurijzer zegt klopt:

bij een 390 loopt het vermogen geleidelijk op

bij een rotax-max komt dat vermogen plots los bij +/- 9000 rpm
onder de 4000 rpm doet ie vrij weinig( lijkt dan net of ie dan inhoud)
en als ie 1maal bij 9000rpm komt dan word je echt je kuip ingedrukt (echt gaaf)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2005 7:16 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
Citaat:
en als ie 1maal bij 9000rpm komt dan word je echt je kuip ingedrukt (echt gaaf)


dat doet nou een expansie uitlaat die begint dan namelijk te werken


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2005 6:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Dank u allen voor de felicitaties..... ook ik stond versteld van het goede
resultaat... maar zoals ik al zei.. ik moet het hebben van gevechten om een plaatst en niet van tijdrijden.

@Maarten,

Het grote verschil wat ik gemerkt heb is bijna al helemaal beschreven hierboven.

Zelf vind ik de PowerBoost die je bij een Rotax Max rond de 7500-8000 rpm
krijgt het einde, bij de Honda 390 heb je dat niet, echter daar integen heb
je ook onderin meer vermogen t.o.v. de R-Max.
Nu heb ik op een circuit gereden waarin 4 langzame bochten zaten, en dan
heb je het onderin echt wel nodig....
Wanneer ik het vergelijk met Berghem (snelle bochten) zal het verschil (onderin) minimaal
zijn.
Daarnaast loopt een Rotax Max (mijn ervaring) langer door in vermogen,
ik bedoel hiermee dat de koppelcurve langer aanhoud dan bij een 390.

EN Hij is wel zwaarder en dat merk je.... je moet eerder in de ankers om niet te ver
de bocht uit te glijden. Ook merk ik (omdat de motor zwaarder is) dat met de
bochten naar rechts meer grip is... ik denk dat er dan toch iets meer druk
op het binnenste wiel komt waardoor de grip beter is ????

Oh ja... iedereen reed op Bridgestone YGB, goede band met veel grip
op de toch wel warme asfalt (ca. 32 gr)

Ondanks deze ervaringen... zou ik mijn Rotax Max NIET ruilen voor een
Honda 390..... maar dat is mijn persoonlijke mening... !
(Ben gek op dat 2-takt geluid.....)

Greetings.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2005 6:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
paulo

je zegt meer grip door gewicht op het binnenste wiel ?
je bedoeld buitenste wiel ?
want als je gewicht gaat verdelen naar de binnenkant heb je juist minder grip

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David