Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Rotax Max?
BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2004 6:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 18, 2004 9:50 pm
Berichten: 80
Aangezien ik al een tijdje aan het denken ben aan een Rotax Max, wilde ik even vragen of jullie ervaringen of ideeen over deze moter hebben.

Rijd nu zelf een promo, dus een Iame 125cc watergekoeld. Op zich is dit een prima motertje, hij gaat lang mee, is relatief makkelijk af te stellen, en ook nog behoorlijk vlot.
Toch zie ik steeds meer Maxxen op de circuits, en iedereen is er altijd erg enthousiast over.
De (beloofde) dingen als een lange levensduur, elektrisch starten alsmede het vermogen spreken mij zeker aan, maar is dit ook echt zo?
Als ik iemand met een max aanspreek over de duurzaamheid dan is het antwoord eerst altijd: ja dat ding gaat wel 50 uur mee, en er gaat bijna nooit iets stuk. Maar daarna komt vaak: oh ja, bij mij ging wel laatst dit stuk, en toen dat, maar dat zal een uitzondering geweest zijn.
Wel dat hun mankement een uitzondering is, dat denken (zo lijkt het) alle rotaxmax rijders, waardoor niemand op het idee komt dat de moter misschien wel niet helemaal zo betrouwbaar is als dat iedereen zegt.
Misschien klopt dit ook wel helemaal niet hoor, en is het inderdaad zo dat zo'n max betrouwbaarder, en onderhoudsarmer is, maar ik vraag het me gewoon af, aangezien ik serieus overweeg in de toekomst zo'n moter aan te schaffen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 15, 2004 8:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Heb helemaal geen ervaring met de Rotax Max. Hoor wel vaak dat de accu niet altijd even lang meegaat, en het schijnt dat de plastic tandwielen die erin zitten gevoelig zijn voor vocht, waardoor ze kapot kunnen gaan.
Aan de andere kant kan je wel elektrisch starten, maken ze weinig herrie en hebben ze een stevige koppeling. Ze lijken me wat moeilijker af te stellen dan een promo, maar of dat ook echt zo is weet ik natuurlijk niet.
Wat de betrouwbaarheid betreft, ach elke moter heeft wel wat, de promos hebben bijvoorbeeld gevoelige (en dure) koppelingen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 16, 2004 7:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
Ik rijd zelf een rotax max en ik moet zeggen: helemaal toppie! Ik rijdt hem nu al sinds januari ofzo en ik train bijna elke week. Ik heb nog geen een probleem gehad! geen koppeling kapot, geen vastgelopen motor, niks! Dat met die 50 uur, klopt volgens mij ook wel, want ik denk dat ik daar nu al bijna aan zit.
De batterij moet je gewoon voor elke trainingsdag laden, want de ontsteking wordt ook door de batterij geregeld.
Afstelling van de motor is niet zo heel erg moeilijk. Het enigste wat je kunt veranderen, is de sproeier, de naald en het tandwiel. Bij de senior kun je ook de powervalve nog veranderen.
Ik vind de motor echt te gek, maar goed, iedereen heeft een andere mening he.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 16, 2004 11:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 18, 2004 9:50 pm
Berichten: 80
Is er in die tijd geen revisie geweest dan? Niks vervangen (zuiger bijvoorbeeld) ofzo? Dan zou ie inderdaad behoorlijk onderhoudsarm zijn als je echt zoveel rijdt.
Moet je trouwens als je de carburateur wilt afstellen, die uit elkaar halen om dingen te veranderen?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2004 7:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
uh. .er is echt geen zuiger ofzo vervangen. Mijn motor is verzegeld en de verzegeling is er het hele jaar niet af geweest! Maar ja.. er kan natuurlijk altijd iets misgaan en de motor kan wel vastlopen maar de kans is echt heeeeeeel klein!
Je moet de carburateur wel uit elkaar halen, maar dat gaat heel makkelijk. je hebt volgens mij alleen maar 1 schroevendraaier nodig en je hebt dat binnen 5 minuten geregeld!

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2004 7:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Als de verzegeling niet is verbroken, dan is ie dus inderdaad niet gereviseerd. Das dus niet verkeerd als je zo vaak rijdt, zeker als je er ook nogeens bij bedenkt dat je aan races meedoet.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2004 9:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 18, 2004 9:50 pm
Berichten: 80
Dat klinkt helemaal niet verkeerd :D Denk dat ik maar eens flink ga sparen hahaha.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 20, 2004 5:19 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
die jongens die op de lansard rijden van kombikart zelf gaan geloof ik wel elke wedstrijd met een frisse motor op stap


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 20, 2004 5:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
ja, maar ja, die hebben ook een mega budget he.. wij hebben dat niet, maar we komen toch goed mee met de 'grote' jongens!

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David