Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 9:13 am 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Ik koop al een ruime tijd in Nederland Karts en heb al snel gemerkt dat er veel lieg en bedrieg is onder de particuliere verkopers :oops:

Ik koop via markplaats ik maak een afspraak met de aanbieder en kijk me die karts aan, 70% van de aanbieders liegen over de toestand van de Motoren bijna alle vertellen dat de Motor compleet reviseert zijn.

Als je geluk hebt zit er een nieuwe zuigerin meer niet :!:

Mijn vraag wat zijn jullie ervaringen met het kopen van een gebruikte Kart bij een particulier :?:


Groeten Frank


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 9:38 am 

Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm
Berichten: 919
Woonplaats: roermond
ik kocht mijn eerste kart (wat nu te koop staat)ook op markt plaats.
ik heb hem voor de zekerheid helemaal laten reviseren,maar achteraf was dat niet nodig geweest want het was nog allemaal in orde,dus mijn ervaring was wel ok.ik heb wel niet lang met de kart gereden omdat ik al snel een andere kart had gekocht voor een mooie prijs,deze was wel bij een dealer.

_________________
intrepid serius 2009 rotax DD2 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 10:15 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Ik heb mijn icc (als losse motor) via marktplaats gekocht, hierbij werd ook gezegd dat reviseren niet nodig was omdat het pas gebeurd was, bij de eerstvolgende revisie die ik zelf heb laten doen kreeg ik de vraag of ik ermee in de zandbak had gespeeld. Ook kwam ik erachter dat er geen originele zuiger inzat, maar dat er een zuiger van een rotax max ingestopt was.

Al met al geluk gehad dat ik er geen schade van gehad heb, maar het was niet zoals het moest wezen.

Verder mijn eerste 2 honda's wel tweedehands van een particulier gekocht, en hier verder nooit problemen mee gehad.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 2:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Mijn eerste kart was een prokart met twee honda's erop.
Via marktplaats in nederland gekocht, nette kart goed onderhouden en nooit problemen mee gehad.
Ook weer verkocht via marktplaats en ook de nieuwe eigenaar heeft er plezier mee(we rijden op dezelfde baan)

2e kart via Kapazaa in Belgie opgehaald, ook hiermee geen gekke dingen en heb er veel plezier mee.

Ik heb ook wel andere verhalen gehoord, om te huilen. Het valt mij wel op dat 9 van de 10 kartmotoren aangeboden op mp net gereviseerd zijn.
Er worden blokken aangeboden ,geheel gereviseerd, die goedkoper worden aangeboden dan dat een revisie kost (4-takt)????????????????

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 3:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
meestal zijn dat imitatie blokken.
Niet te min kan dat ook deugelijk spul zijn.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 5:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Van TKM en/ of Biland zijn voor zover ik weet geen imitatie blokken te koop, wel voor de Honda motoren.

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 5:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
haha ja die bedoelde ik.. De honda motoren..

Rest heb ik geen ervaring mee.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 5:36 pm 

Geregistreerd: wo aug 20, 2008 6:38 pm
Berichten: 321
Woonplaats: genk
ik heb mijn kart gewoon via maktplaats gekocht en heb er geen problemen mee als er iets aan scheelt kan ik gewoon terug naar de eigenaar gaan en die helpt me er dan mee, erg vriendelijke man..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 7:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Mijn kart heb ik ook gekocht via Marktplaats. Voor een erg mooie prijs, dus ik wist dat er werk in zou zitten. De verkoper zei dat het blok zon 25 uur mee zou kunnen. Dat bleek niet zo te zijn. Ook hier het verhaal revisie, zou 4 uur geleden gebeurd zijn.

Verder veel pech gehad met het blok. Dingen als neit lopen, carb die aan revisie toe was, afbreken van tapeinden, vroegtijdige revisie, kapotte bobine en een kapotte ontsteking.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 7:26 pm 

Geregistreerd: wo feb 06, 2008 4:16 pm
Berichten: 115
Citaat:
Ik koop via markplaats ik maak een afspraak met de aanbieder en kijk me die karts aan, 70% van de aanbieders liegen over de toestand van de Motoren bijna alle vertellen dat de Motor compleet reviseert zijn.

Als je geluk hebt zit er een nieuwe zuigerin meer niet


Dan zal ik wel bij die 30 % horen.
Ik bied momenteel via marktplaats een vankart aan met een volledig gereviseerde yamaha yz125.

Liegen over een niet uitgevoerde revisie vind ik persoonlijk hetzelfde als iemand oplichten. je verkoopt iets wat er niet is.

Groet, Reinier


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 9:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Ik heb mijn Kart en Motor gewoon nieuw bij CRG Holland gekocht.. dus SAFE.

Derhalve wat ik (als particulier) verkoop is altijd tip top in orde, dat blijkt ook uit de ervaringen van de kopers die mij achteraf mailen/bellen.

TIP:
Behaldel anderen... zoals je zelf graag behaldeld wil worden !

Maar ook ik ken niet oonder banken steken dat er veel gebakken lucht (zeg maar onzin) verkocht wordt op het Internet.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 10:33 pm 

Geregistreerd: ma jun 30, 2008 8:26 pm
Berichten: 87
daarom heb ik me een kart aangeschaft wat me 400 euro kostte, daar kan ik me niet echt een buil aan vallen.
van het chassis weet ik dat het niet het meest moderne chassis is, maar wel dat hij recht is.
het blokkie...dat moet ik nog maar afwachten, maar het betreft een 100cc Rotax..die geven ze tegenwoordig zowat gratis bij een pak boter.

maar helaas vertrouwen mensen te vaak op de mooie teksten/woorden die een verkopende partij weerlegt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 11:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 04, 2006 11:31 pm
Berichten: 269
Woonplaats: Nieuwegein
Tja, het kan allemaal raar lopen. Mijn eerste kart een Biesse met 100cc Vox blok via Marktplaats gekocht. Deze persoon bleek later Fart te zijn van het kartforum. Over die vent lees ik alleen maar goede berichten. Ook ik had een prima kart bij hem gekocht.

Mijn 2e kart een Intrepid met een Vortex Super Rok blijk ik (achteraf gezien) gekocht te hebben van de grootste oplichter van Marktplaats (wat kartspullen betreft dan). Over deze persoon staat al een topic volgeschreven. Deze "mijnheer" Buitelaar had waarschijnlijk zijn dag niet want ik heb die kart echt voor een onmogelijk lage prijs van hem gekocht. Een aantal leden van het forum hebben hem op de meeting gezien (voorremmen heb ik er zelf naderhand opgezet). Ik zal geen prijs noemen want dan kan ik mijn nickname beter veranderen in Guus Geluk. Het kan allemaal raar lopen.

Ik ben wel een keer naar een Biesse ICC wezen kijken (ook via Marktplaats) in Brabant. Nagenoeg nagelnieuw een plaatje....volgens de advertentie. Nou doe gozer had geen bril nodig maar een geleide hond. Een compleet afgetrapt kreng van een kart waar die halve gare de hoofdprijs voor vroeg. Ik heb toen maar gezegd dat ik zo'n fantastische kart voor zo'n scherpe prijs niet van hem kon afnemen. Dat was tegen mijn principe. Hij kon er volgens mij veel meer voor beuren. Even alle gekheid op een stokkie,,,,ik heb die gek nog wel gevraagd waar ik mijn kilometers kon declareren. Ook heb ik hem nog een adresje aan de hand gedaan voor een goede oog laser behandeling. Dat zou in ieder geval veel Marktplaats bezoekers behoeden voor een onnodige rit naar het Brabantse land.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 13, 2008 9:25 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Heb overigens ook mijn oude tibikart frame via marktplaats gekocht, bleek achteraf ook bij Fart hier van het forum. Was een prima framepje, weinig gezeik mee gehad, alleen in het begin wat problemen met dat alles echt muurvast zat, maargoed dat kost op wat moeite na niets...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 13, 2008 9:53 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Mijn eerste kart via marktplaats gekocht wel hier in de buurt. Het was een birel met tm crossblok van 2003 zeiden ze :lol: ja natuurlijk. Zelf geen weet van de jaartallen en hoe daar achter te komen dus je gelooft zo iemand. Achteraf bleek hij van 2000/2001 te zijn en het blok ook. Voor de rest nooit problemen mee gehad hoor maar het is moeilijk om iemand te vertrouwen ze proberen het altijd mooier te maken dan dat het is. Heb nu mijn MS chassis komt bij Fart vandaan hier van het forum en ben er dik tevreden over. Maar heb ook een hele slechte ervaring met een kartshop gehad dus ja.

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David